Στα 105 εκατ. ευρώ, από 95 εκατ. ευρώ το 2021, εκτιμάται ότι θα ανέλθει ο φετινός τζίρος της Intercomm, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του CEO της εταιρείας, Στέργιου Τσαγκούλη.
Το 99% της Intercomm κατευθύνεται εκτός Ελλάδας, ενώ εντός συνόρων η εταιρεία έχει μικρή παρουσία, με τοποθετήσεις ορισμένων κωδικών σε Μασούτη και Σκλαβενίτη.
Σύμφωνα με τα όσα δήλωσε στην «Ημερησία» ο κ. Τσαγκούλης, η εταιρεία προγραμματίζει επενδύσεις της τάξης των €10 εκατ., τα €7 εκατ. εκ των οποίων αφορούν στον εκσυγχρονισμό του πρώην ελαιουργείου της Ενωσης Αγροτικών Συνεταιρισμών Λάρισας, που είχε εξαγοράσει προ διετίας. Τα άλλα €3 εκατ. αφορούν σε αύξηση των γραμμών παραγωγής στο εργοστάσιο του φρούτου στη Λάρισα.
►Διαβάστε επίσης: Dimand-Prodea: Το μεγάλο deal με την Dialectica για τον Πύργο του Πειραιά
Παραγωγική δυναμική
Τα κεντρικά γραφεία, οι αποθήκες και οι εγκαταστάσεις παραγωγής της εταιρείας καλύπτουν έκταση περίπου 160.000 τ.μ. Η εταιρεία διατηρεί:
- βιομηχανικές μονάδες για την επεξεργασία ελιάς και φρούτων για κομπόστα, στο Ομορφοχώρι της Λάρισας,
- μονάδα με αντικείμενο την επεξεργασία και τυποποίηση ελιάς, Κομπότι Άρτας,
- πρώην βιομηχανοστάσιο ΕΑΣ Λάρισας, Λάρισα.
►Διαβάστε επίσης: Σούπερ μάρκετ: Η ακρίβεια αύξησε +4,6% τον τζίρο 9μήνου – Ενισχύεται το PL
Φρούτα και ελιές
Σε ό,τι αφορά στις δραστηριότητες της εταιρείας, όπως ανέφερε ο κ. Τσαγκούλης, περίπου το 25% - 30% του συνολικού τζίρου πραγματοποιείται από το τμήμα φρούτων, κυρίως με κύβους και κομπόστες ροδάκινου & βερίκοκου, καθώς επίσης και με μαρμελάδες διάφορων φρούτων.
Τα βασικά εξαγώγιμα προϊόντα είναι οι ελιές, στις οποίες, σύμφωνα με τον CEO της Intercomm, υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον και σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης με νέα προϊόντα και συσκευασίες. Ειδικότερα στο θέμα του portfolio, η εταιρεία εστιάζει την στρατηγική της σε νέες συνταγές και σε βιολογικά προϊόντα.
Σημειώνεται ότι, καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου, γίνεται επεξεργασία και τυποποίηση πράσινων ελιών Χαλκιδικής, Καλαμών και μαύρων Άμφισσας, των τριών βασικότερων ποικιλιών βρώσιμης ελιάς που καλλιεργούνται στην Ελλάδα.
Η ελληνική εταιρεία εξάγει περίπου σε 60 χώρες σε όλο τον κόσμο, με τις σημαντικότερες εξ αυτών να είναι:
- Οι χώρες της Δυτικής Ευρώπης
- Οι ΗΠΑ
- Ο Καναδάς
- Η Μέση Ανατολή (με προϊόντα φρούτων)
- Το Ιράν (με κύβους φρούτων)
- Η Ρωσία
- Η Αυστραλία
Συνεργάζεται με τις μεγαλύτερες αλυσίδες όπως Carrefour, Aldi, Lidl, Tesco κ.ά. Στην Ανατολική Ευρώπη και στα Βαλκάνια έχει παρουσία με το δικό της brand name DELPHI.
►Διαβάστε επίσης: Efood: Πώς κέρδισε τζίρο 70 εκατ. τη διετία της πανδημίας – Τα έξοδα «ροκάνισαν» τα κέρδη
Ελλειψη εργατών γης
Ο κ. Τσαγκούλης υπογραμμίζει ως τα μεγαλύτερα προβλήματα για την εταιρεία, την έλλειψη εργατών γης και το υψηλό κόστος παραγωγής.
Σε ό,τι αφορά το πρώτο, ανέφερε χαρακτηριστικά το γεγονός ότι στη Χαλκιδική δεν θα μαζευτεί σχεδόν το 30% των ελιών αφού υπάρχει σημαντική έλλειψη σε εργατικά χέρια. Μάλιστα, σε σχετική ερώτηση για το αν μπορεί να εκμεταλλευθεί την εγγύτητα της περιοχής με τη Βουλγαρία, σημείωσε ότι και στη γειτονική χώρα αντιμετωπίζουν ανάλογα προβλήματα.
►Διαβάστε επίσης: Σούπερ μάρκετ: Με λιγότερα και φτηνά προιόντα γεμίζουν τα online καλάθια - Αύξηση στις παραγγελίες
Ανατιμήσεις
Σχετικά με τη μεγάλη αύξηση των κοστολογίων, ο επικεφαλής της Intercomm επισήμανε μεταξύ άλλων ότι το κόστος του γυάλινου βάζου για τις ελιές αυξήθηκε κατά 65% (50% το 2021 +15% το 2022), ενώ αναμένεται να ακολουθήσει ένα ακόμη +25% από το ξεκίνημα του 2023.
Για το ενεργειακό κόστος ο κ. Τσαγκούλης αρκέστηκε να πει ότι η τιμή του φυσικού αερίου αυξήθηκε κατά εννέα φορές σε σύγκριση με πριν από έναν χρόνο.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!