Νέα
  • ΓΔ: 1455.67 +0.20%
  • Τζίρος: 149,80 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ο τουρισμός απογειώνει την αγορά μπύρας - Τι «βλέπουν» οι μεγάλοι παίκτες

Διψήφια εκτιμάται ότι θα είναι και η φετινή ανάπτυξη στην εγχώρια αγορά μπύρας, η οποία χάρη στις αναμενόμενες πολύ καλές επιδόσεις του τουρισμού, εκτιμάται ότι θα επανέλθει στα επίπεδα που βρισκόταν πριν ξεσπάσει η πανδημία του Covid-19.

Ειδικότερα, μετά την πτώση κατά 25% που υπέστη ο κλάδος το 2020, πέρυσι ανέκαμψε εμφανίζοντας μία ανάπτυξη της τάξης του 15%-17%, ενώ οι εκτιμήσεις των παραγόντων της αγοράς κάνουν λόγο για διψήφια ανάπτυξη και τη φετινή χρονιά.

Πολύ περισσότερο, μάλιστα, αν επικρατήσουν υψηλές θερμοκρασίες και στους πρώτους μήνες του φθινοπώρου, παρατείνοντας έτσι και την τουριστική σεζόν στη χώρα μας.

Ηδη πάντως, όπως προκύπτει και από τις τελευταίες ετήσιες χρηματοοικονομικές καταστάσεις, οι εταιρείες του κλάδου έχουν αφήσει πίσω τους την κακή χρονιά της πανδημίας (2020), καταγράφοντας σημαντική ανάπτυξη των μεγεθών τους πέρυσι, με τις προοπτικές για το 2022 να είναι εξίσου αισιόδοξες.

Ωστόσο, υπογραμμίζεται και η σημαντική αύξηση στο κόστος των πρώτων υλών και της ενέργειας, εξέλιξη η οποία αναμένεται να επηρεάσει, όπως είναι φυσικό, την κερδοφορία των ζυθοποιίων.

Ας δούμε ποια είναι η εικόνα από ορισμένους βασικούς «παίκτες» της αγοράς που έχουν ανακοινώσει τα αποτελέσματά τους.

Αθηναϊκή Ζυθοποιία

Ξεκινώντας από τον leader του κλάδου, την Αθηναϊκή Ζυθοποιία, η εταιρεία είδε πέρυσι τις πωλήσεις της να αυξάνονται κατά 24,86% (στα €342,68 εκατ.), χάρη και στην ανάληψη της διανομής των προϊόντων Bacardi στην ελληνική αγορά.

Σε ό,τι αφορά τις κατ’ όγκο πωλήσεις ζύθου στην εγχώρια αγορά, αυτές αυξήθηκαν κατά 11% σε σχέση με το 2020, κυρίως λόγω του γεγονότος ότι είχαν επιβληθεί περιορισμοί στην ελεύθερη μετακίνηση μέχρι και τον Μάιο του 2021. Παράλληλα, τα προ φόρων κέρδη της εταιρείας ανήλθαν σε €34,1 εκατ. αυξημένα κατά 285,49%.

Σχετικά με την τρέχουσα χρήση, λόγω των συνθηκών, η εταιρεία όπως αναφέρει στις οικονομικές της καταστάσεις, έχει εντείνει τα μέτρα ανάκτησης των εμπορικών απαιτήσεων για την ελαχιστοποίηση του ρίσκου.

Η διοίκηση της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας αναφέρει ότι οι επιπτώσεις του Ρωσο-Ουκρανικού πολέμου στην Ευρώπη αλλά και παγκοσμίως έχουν πάρει σημαντικές διαστάσεις που δεν μπορούν να εκτιμηθούν πλήρως με αξιοπιστία.

Σημειώνει ακόμη ότι οι τιμές του πετρελαίου και του φυσικού αερίου αυξάνονται σημαντικά, επηρεάζοντας ένα μεγάλο φάσμα της οικονομικής πραγματικότητας. Παράλληλα, αγαθά όπως το σιτάρι, ο χαλκός, το νικέλιο κλπ, είναι σε έλλειψη με αποτέλεσμα οι αναλυτές να εκτιμούν ότι οι εφοδιαστικές αλυσίδες πρόκειται να διαταραχθούν σημαντικά εάν συνεχιστεί η διεύρυνση της υπάρχουσας κατάστασης.

Συμπληρώνει, δε, ότι «τα γεγονότα αυτά δύναται να επηρεάσουν έμμεσα και την δραστηριότητα της εταιρείας, με τις επιπτώσεις αυτών να μην μπορούν να προσδιοριστούν αξιόπιστα στην παρούσα χρονική στιγμή». Εκτιμά, πάντως, ότι το αποτέλεσμα του πρώτου εξαμήνου του 2022 θα είναι «επαρκώς κερδοφόρο για την εταιρεία».

Ολυμπιακή Ζυθοποιία

Σχετικά με τον δεύτερο ισχυρότερο “παίκτη” της αγοράς, την Ολυμπιακή Ζυθοποιία (μέλος του ομίλου Carlsberg), η εταιρεία δεν έχει κοινοποιήσει τα αποτελέσματα για το 2021, ωστόσο, πληροφορίες θέλουν την εταιρεία να «έτρεξε» πέρυσι με ρυθμό ανάπτυξης που ξεπέρασε το 20% σε σχέση με το 2020.

Σε ό,τι αφορά την φετινή χρονιά, όπως επισημάνθηκε στο conference call της μητρικής πριν από μερικές ημέρες, η ανάπτυξη της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας στο α’ εξάμηνο κινείται σε υψηλό μονοψήφιο ποσοστό σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. Υπογραμμίζεται, ωστόσο, η επιτάχυνση των ρυθμών ανάπτυξης στο δεύτερο τρίμηνο έναντι του πρώτου, κάτι το οποίο αναμένεται να συνεχιστεί και στο τρέχον γ’ τρίμηνο.

Carlsberg, Μύθος, Somersby και η εγχώρια μπύρα χωρίς αλκοόλ (Φιξ Άνευ) κατέγραψαν τις ισχυρότερες επιδόσεις.

Επισημάνθηκε, ωστόσο, από τη διοίκηση της Carlsberg ότι ο πληθωρισμός στην Ελλάδα «τρέχει» σε διψήφια ποσοστά, επηρεάζοντας το διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών.

ΕΖΑ

Σε ό,τι αφορά την Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης (ΕΖΑ), ο κύκλος εργασιών του Ομίλου το 2021 ανήλθε σε €33,27 εκατ. από €24,53 εκατ. κατά την χρήση 2020, κυρίως λόγω των μειωμένων αρνητικών επιπτώσεων της πανδημίας στην αγορά μπύρας.

Ιδιαίτερα σημαντικό γεγονός κρίνεται και η επιστροφή της ΕΖΑ σε κέρδη από ζημίες τα προηγούμενα χρόνια. Ειδικότερα, τα αποτελέσματα μετά από φόρους του Ομίλου ανήλθαν σε κέρδη €71 χιλ. έναντι ζημιάς € 2,18 εκατ. κατά την χρήση 2020. Αντίστοιχα, τα EBITDA του Ομίλου ανήλθαν σε € 4,77 εκατ. έναντι € 2,83 εκατ. το 2020.

Στις ετήσιες οικονομικές καταστάσεις της η διοίκηση της ΕΖΑ εποσημαίνει μεταξύ άλλων ότι «η εμφάνιση της επιδημίας κορονοϊού προκάλεσε παροδική αρνητική επίπτωση στην παγκόσμια οικονομία εντός του 2020, η οποία και συνεχίστηκε τους πρώτους μήνες του 2021. Η αγορά μπύρας για το 2020 ήταν πτωτική κατά 25% περίπου και η εκτίμηση της διοίκησης είναι ότι η συνολική αγορά μπύρας ήταν ελαφρά ανοδική κατά 10% το 2021 τάση που αναμένεται να συνεχιστεί και το 2022».

Όσον αφορά την αύξηση στις τιμές των πρώτων υλών, σημειώνεται ότι ο Όμιλος έχει εγκαίρως συνάψει ετήσιες συμβάσεις, πριν την έναρξη του πολέμου, με τους βασικούς του προμηθευτές. Εξασφαλίζει έτσι σταθερές τιμές για το μεγαλύτερο μέρος των πρώτων υλών που αναμένεται να αναλωθούν κατά της τρέχουσα χρήση με αποτέλεσμα να αναμένεται περιορισμένη επίδραση από την εξέλιξη αυτή στα αποτελέσματα του 2022.

Βεργίνα

Η διοίκηση της Ζυθοποιίας Μακεδονίας Θράκης (Βεργίνα) αναφέρει ότι το 2021 ήταν χρονιά ανάκαμψης σε σχέση με την πτώση 25% που παρουσίασε ο κλάδος το 2020. Η ανάκαμψη προήλθε από το άνοιγμα του κλάδου της εστίασης και του τουρισμού.

Σε επίπεδο μεγεθών, τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις για τη Βεργίνα διαμορφώθηκαν σε €22,72 εκατ. παρουσιάζοντας αύξηση 7,25% από το 2020, η οποία οφείλεται στον αυξημένο όγκο πωλήσεων μπύρας κατά την τρέχουσα χρήση, αλλά και στις αυξημένες πωλήσεις βύνης και κριθαριού.

Το μικτό κέρδος της χρήσης ανήλθε σε €7,05 εκατ. παρουσιάζοντας ελαφριά μείωση κατά 1,65%, γεγονός που οφείλεται κυρίως στα αυξημένα κόστη παραγωγής των ετοίμων προϊόντων, ενώ η χρήση έκλεισε και πάλι με ζημιές, αλλά μειωμένες από αυτές του 2020 (€193,6 χιλ. από €338,3 χιλ.).

Για το σύνολο της φετινής χρονιάς, οι προοπτικές ανάπτυξης του κλάδου είναι πολύ ενθαρρυντικές, καθώς δεν υφίσταται πλέον κανένας περιορισμός στον κλάδο της εστίασης για τους μη εμβολιασμένους πολίτες. Επίσης, όπως επισημαίνεται στις χρηματοοικονομικές καταστάσεις της εταιρείας, όλα τα στοιχεία του κλάδου τουρισμού προμηνύουν ότι ο κλάδος θα προσεγγίσει σε αριθμό τουριστών αλλά και τουριστικών εσόδων το 2019, το οποίο αποτέλεσε χρονιά ρεκόρ.

Στον αντίποδα η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία είχε ως συνέπεια την αύξηση του κόστους των A&B υλών, κυρίως του κριθαριού, των φιαλών και των κουτιών, την σημαντική ανατίμηση του κόστους ενέργειας, αλλά και του μεταφορικού κόστους λόγω των αυξήσεων στις τιμές των καυσίμων. 

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ