Με τζίρο και κέρδη ρεκόρ έκλεισε το 2021 για την γαλακτοβιομηχανία Φάρμα Κουκάκη, η οποία παράλληλα μείωσε τον καθαρό δανεισμό της στα χαμηλότερα επίπεδα (ως προς τα ίδια κεφάλαια) από την ίδρυσή της.
Ειδικότερα οι πωλήσεις της σημείωσαν αύξηση 7,82% έναντι του 2020 και διαμορφώθηκαν στα €32,8 εκατ., ενώ το EBIDTA ανήλθε στα €4,5 εκατ.
επιτυγχάνοντας αύξηση 27,27% , με τα κέρδη προ φόρων να ανέρχονται στα €2,78 εκατ. βελτιωμένα κατά 42,85% έναντι της αμέσως προηγούμενης χρήσης.
Εξαγωγές
Σημαντική ήταν η συνεισφορά των εξαγωγών στην αύξηση των πωλήσεων σημειώνοντας άνοδο της τάξης του 41,05%. Σύμφωνα με τα όσα αναφέρονται
στις ετήσιες χρηματοοικονομικές καταστάσεις, οι εξαγωγές αποτελούν στρατηγικό κανάλι για την περαιτέρω ανάπτυξη των πωλήσεων της γαλακτοβιομηχανίας και το 2022 η αύξηση αναμένεται να ξεπεράσει το 20%.
Η εικόνα ανά κατηγορία
Με την πανδημία να επηρεάζει αρνητικά τις καταναλωτικές συνήθειες, η Φάρμα Κουκάκη κινήθηκε ανοδικά στο σύνολο των κατηγοριών που δραστηριοποιείται.
Ενδεικτικό της επίδρασης αυτής ήταν η σημαντική πτώση των καναλιών μικρής λιανικής & Horeca, που η εταιρεία, κόντρα στη γενικότερη τάση , πέτυχε αύξηση πωλήσεων 6,7% στα συγκεκριμένα κανάλια.
Στο οργανωμένο λιανεμπόριο από την άλλη, επέδειξε ανθεκτικότητα σημειώνοντας αύξηση του μεριδίου της στις κατηγορίες
- του Σοκολατούχου Γάλακτος
- των γιαουρτιών Ευρωπαϊκού τύπου Στραγγιστού & Αγελάδας
- των παιδικών, παραδοσιακών & γιαουρτιών με Φρούτα
Φρέσκο Γάλα: Κόντρα στην πτωτική τάση
Παράλληλα η Φάρμα Κουκάκη διατήρησε τα μερίδιά της στις υπόλοιπες κατηγορίες όπως π.χ. των Ξινόγαλων, των χυμών κτλ. Στην κατηγορία του φρέσκου γάλακτος όπου έχει τη μεγαλύτερη συμμετοχή, παρότι για 3η συνεχόμενη χρονιά κινήθηκε πτωτικά (-10,7%) , η Φάρμα Κουκάκη κινήθηκε καιπάλι σε θετικό πρόσημο (+0,5%).
Τέλος η εταιρεία ενίσχυσε τη διανομή της τόσο στο οργανωμένο λιανεμπόριο, όσο και στη μικρή λιανική, καθώς και σε νέες γεωγραφικές περιοχές όπου οι
καταναλωτές γνώρισαν τα προϊόντα της, όπως η Αχαΐα, η Ηλεία, η Λέσβος κλπ.
Επενδύσεις
Στο πλαίσιο επανασχεδιασμού του επενδυτικού της σχεδίου με βάση το business plan που ολοκληρώθηκε το 2021 η εταιρεία προέβησε επιλεκτικές επενδύσεις το ύψος των οποίων ανήλθε σε €1 εκατ.
Βασική προτεραιότητα της διοίκησης αποτελεί ο εκσυγχρονισμός της μονάδας παραγωγής γαλακτοκομικών προϊόντων μέσω μηχανολογικής επέκτασης,
στοχεύοντας στην αύξηση της προστιθέμενης αξίας των προϊόντων της με την ενσωμάτωση καινοτόμων διαδικασιών, φιλικών προς το περιβάλλον.
Τα επενδυτικά προγράμματα που βρίσκονται σε εξέλιξη και θα υλοποιηθούν μέχρι το 2023 είναι :
- Το επενδυτικό πρόγραμμα που έχει ενταχθεί στο μέτρο 4.2.1 του ΥΠΑΑΤ, ύψους περίπου €5 εκατ. με επιδότηση 50% (περίπου €2,5 εκατ.) με ένταξη των επενδύσεων σε εξοπλισμό για μείωση ενέργειας/πλαστικού που αφορά στις φιάλες γάλακτος αλλά και στην επισυσκευασία γιαούρτης.
- Το επενδυτικό πρόγραμμα που έχει ενταχθεί στον Νόμο 4399/2016 Γ Κύκλος/Γενικής επιχειρηματικότητας του υπουργείου Ανάπτυξης, με επιδότηση σε μορφή φορολογικής απαλλαγής ύψους €3,124 εκατ. Το πρόγραμμα αυτό προβλέπει την αντικατάσταση του λεβητοστάσιου με νέου τύπου λέβητα αλλά και το αεριοστάσιο με νέους συμπιεστές που ελέγχονται από inverter με σκοπό την μείωση ενέργειας αλλά και του ενεργειακού αποτυπώματος της εταιρείας
- Έχει δοθεί η παραγγελία μονάδας DAF (dissolved air flotation) για την βελτιστοποίηση των λυμάτων εξόδου του βιολογικού (περίπου €70 χιλ.) για μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος.
Εγκατάσταση φωτοβολταϊκού
Τέλος, η εταιρεία ολοκλήρωσε φέτος τη μελέτη για υποβολή στο πρόγραμμα «Καινοτομία και πράσινη μετάβαση στη μεταποίηση αγροτικών προϊόντων» του ΥΠΑΑΤ. Το επενδυτικό πρόγραμμα περιλαμβάνει την εγκατάσταση Φ/Β ισχύος 900kW (περίπου €700 χιλ.) που θα καλύπτει το 35% της ημερήσιας κατανάλωσης σε ηλεκτρικό ρεύμα και την εγκατάσταση μονάδας βιοαερίου (περίπου €2 εκατ.), όπου τα λύματα θα μετατρέπονται σε βιομεθάνιο, μειώνοντας το ενεργειακό αποτύπωμα της όπως επίσης και του βιολογικού καθαρισμού. Με την ολοκλήρωση του έργου θα έχει μηδενιστεί ουσιαστικά η
ανάγκη της σε LPG (θερμογόνο ισχύ).
Οι στόχοι του 2022
Στους στόχους της φετινής χρονιάς περιλαμβάνονται η διείσδυση σε περισσότερες αγορές του εξωτερικού, η βελτίωση της διανομής σε πανελλαδικό
επίπεδο και ο εμπλουτισμός του προϊοντικού της χαρτοφυλακίου με κωδικούς προστιθέμενης αξίας αλλά και με αναβάθμιση υπαρχόντων προϊόντων.
Ενδεικτικά στις αρχές του 2022 κυκλοφόρησε το Γάλα Φάρμας, με στόχο να καλύψει την ανάγκη για πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά γάλα με μεγαλύτερη
διάρκεια ζωής.
Για την πορεία των οικονομικών μεγεθών θεωρείται εξαιρετικά επισφαλής κάθε πρόβλεψη με δεδομένες τις πολύ σημαντικές αυξήσεις τιμών που έχουν περάσει σε βασικές πρώτες ύλες και στο ενεργειακό κόστος.
Σημειώνεται ότι η εταιρεία προχώρησε στη σύναψη νέου ομολογιακού δανείου ύψους €4 εκατ. τριετούς διάρκειας με επιτόκιο 1,8%, ενώ πέρυσι είχε συνάψει δύο ακόμη συνολικού ύψους €4 εκατ. πενταετούς διάρκειας με μεσοσταθμικό επιτόκιο 1,95%.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!