Νέα
  • ΓΔ: 1397.63 +0.93%
  • Τζίρος: 80,16 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Κωτσόβολος: Το επενδυτικό πλάνο και το δύσκολο φθινόπωρο που «βλέπουν» οι προμηθευτές

Με αύξηση των πωλήσεων κατά 13,1% έκλεισε η χρήση 2021/2022 (1 Μαΐου 2021-30 Απριλίου 2022) για την Κωτσόβολος, καθώς ανήλθαν σε €654 εκατ. από €578 εκατ. στη χρήση 2020/2021.

Η like-for-like ανάπτυξη (δηλαδή σύγκριση σε ίδια καταστήματα με την περίοδο 2020/2021) ανήλθε σε 4%, ενώ συγκριτικά με δύο χρόνια πριν, η LfL ανάπτυξη είναι της τάξεως του 14%.

Οι online πωλήσεις μειώθηκαν σε ποσοστό 51% σε ετήσια βάση (στο 9% επί του συνολικού τζίρου από 21% που έφθασε στην χρήση 2020/2021), ωστόσο παραμένουν 40% υψηλότερες σε σχέση με δύο χρόνια πριν.

Σε επίπεδο κερδών τα EBITDA διαμορφώθηκαν σε 51,7 εκατ. σημειώνοντας αύξηση 20,6% και EBIT 25,2 εκατ. υψηλότερα κατά 20,6% από την χρήση 2020/2021.

Δίκτυο, εφοδιαστική αλυσίδα και ψηφιακός μετασχηματισμός

Η Κωτσόβολος συνέχισε εντατικά  τις επενδύσεις της όσον αφορά το δίκτυο καταστημάτων της. Παράλληλα ενίσχυσε περαιτέρω το πλάνο επενδύσεών της με στόχο την αναβάθμιση των λειτουργικών συστημάτων της και τον ψηφιακό μετασχηματισμό της εταιρείας, δημιουργώντας μία από τις πρώτες Omnichannel πλατφόρμες λιανικής σε παγκόσμιο επίπεδο, εισάγοντας παράλληλα πολλές νέες καινοτόμες λύσεις που ενδυναμώνουν συνεχώς την αγοραστική εμπειρία των καταναλωτών και την ανταγωνιστική θέση της αλυσίδας.  Επιπλέον, η εταιρεία συνέχισε τις επενδύσεις της στην εφοδιαστική της αλυσίδα εισάγοντας αυτοματισμούς επόμενης γενιάς, με στόχο τη βελτιστοποίηση της εμπειρίας των πελατών της και την αύξηση της παραγωγικότητάς της.

Πού κατευθύνθηκαν οι επενδύσεις

Ειδικότερα στη χρήση 2021/2021 οι επενδύσεις ανήλθαν σε €13,2 εκατ από €10,9 εκατ. το 2020/2021 και κατευθύνθηκαν ως εξής:

Δίκτυο καταστημάτων: €6,1 εκατ

2 νέα καταστήματα στην Κύπρο

2 μεταστεγάσεις καταστημάτων (σε Αγία Παρασκευή και River West)

1 νέο κατάστημα στη Ρόδο

1 ανακαίνιση καταστήματος (στην Κηφισίας)

Εφοδιαστική αλυσίδα: €1,6 εκατ.

Αυτοματισμοί κεντρικής αποθήκης & αποθήκης ανταλλακτικών

Επενδύσεις τεχνολογίας: €5,5 εκατ.

Τι… έρχεται

Για τη νέα χρήση 2022/2023, ο αντιπρόεδρος της Dixons South East Europe και επικεφαλής της Κωτσόβολος, Γιάννης Βασιλάκος ανέφερε ότι δρομολογούνται επενδύσεις €12,4 εκατ.  ως εξής:

Δίκτυο καταστημάτων: €6,1 εκατ

1 νέο κατάστημα στην Ελλάδα, 3 μετεγκαταστάσεις, 9 ανακαινίσεις καταστημάτων

20 έργα βελτίωσης υποδομών, προσβασιμότητας και τεχνολογιών καταστημάτων

Εφοδιαστική αλυσίδα: €2,8 εκατ.

Αυτοματισμοί αποθήκης

Πρώτη φάση αυτοματισμών New DC

Επενδύσεις τεχνολογίας: €3,5 εκατ

K-retail phase 3, HR Success Factors implementation

Last mile orchestration , Microsoft dynamics marketing execution

100% cloud native

Call center upgrade

Η παρουσία στην Κύπρο

Ειδικότερα σε ό,τι αφορά την Κύπρο, η Κωτσόβολος πραγματοποίησε δυναμική είσοδο με δύο υπερσύγχρονα φυσικά καταστήματα σε Λευκωσία και Λεμεσό, αναπτύσσοντας παράλληλα μία υπερσύγχρονη υποδομή τηλεφωνικού κέντρου που εξυπηρετεί αποκλειστικά την Κυπριακή αγορά και το ηλεκτρονικό κατάστημα kotsovolos.cy. Η Κύπρος στον ένα χρόνο λειτουργίας εμφάνισε επισκέψεις 407.577 πελατών στα καταστήματα και 1.148.027 επισκέψεις στο online.

«Αν τα καταφέρουμε σε μια μικρή αλλά σύγχρονη αγορά με δυνατό ανταγωνισμό όπως είναι η κυπριακή και βγάλουμε και κάποια χρήματα από αυτή, τότε μπορούμε να τολμήσουμε  το επόμενο βήμα και να πάμε και σε άλλες ξένες χώρες, όπως π.χ. τα Βαλκάνια, όπου υπάρχει θέση για εταιρείες όπως η δική μας» σημείωσε ο κ.Βασιλάκος.

Η στρατηγική

Σύμφωνα με τον κ. Βασιλάκο θα δοθεί έμφαση στον ολοκληρωμένο κόσμο υπηρεσιών K Plus, πως δηλαδή να δώσει η εταιρεία προστιθέμενη αξία πέραν των πωλήσεων των προϊόντων.

Smart financing / smart payment

Πλάνο δόσεων

Ο Κ. Βασιλάκος υπογράμμισε ότι «θα ενισχύσουμε και θα εκσυγχρονίσουμε τον τομέα. θα τρέξουμε και online ταξίδια σε αυτό τον τομέα σε συνεργασία με τις τράπεζες».

Scan & go

Pay express cash

Παράδοση και εγκατάσταση

Quick point

Παράδοση σε 24 ώρες - παράλαβε την ίδια μέρα για παραγγελίες έως τις 3 το μεσημέρι

Υπηρεσίες εγκατάστασης στον χώρο του πελάτη

Total support

Service repair after sales service

Fix and go

Tech at home

Tech on call

Ανακύκλωση και κυκλικότητα

Εκτιμήσεις για την χρήση 2022/2023

Ο επικεφαλής της Κωτσόβολος έκανε λόγο για μια πάρα πολύ δύσκολη χρονιά. Τόνισε μεταξύ άλλων ότι «οι προμηθευτές προδιαγράφουν ένα πολύ δύσκολο φθινόπωρο, θα φρενάρουν τη στρατηγική τους και πιθανόν οδηγήσει χαμηλότερα την αγορά, όμως θεωρώ ότι στην Ελλάδα τουλάχιστον το επόμενο 12μηνο έχουμε όλα τα στοιχεία για να βγάλουμε με καλύτερους όρους την δύσκολη συγκυρία συγκριτικά με άλλες χώρες».

Σε επίπεδο μεγεθών, «στοχεύουμε σε ανάπτυξη, ιδανικά κοντά στα €700 εκατ. στη χρήση 2022-2023, να μείνουμε κοντά στα κέρδη της προηγούμενης χρήσης».

Πέρασαν μέσες αυξήσεις 5,5% - Σημάδια για… φρένο

Αναφορικά με την χρήση 2021/2022, η εταιρεία πέρασε μεσοσταθμικές αυξήσεις της τάξης του 5,5%. Αναφορικά με το πρώτο δίμηνο της νέας οικονομικής χρήσης (2022/2023) ο κ. Βασιλάκος σημείωσε ότι κάποιες λευκές συσκευές θα μπορούσαν να πάρουν ένα επιπλέον 10% σε αυξήσεις, ωστόσο φαίνεται ότι αρχίζει να «φρενάρει» το κύμα ανατιμήσεων.

Αναφορικά με το λειτουργικό κόστος ο κ. Βασιλάκος υπογράμμισε ότι πέρυσι η εταιρεία έδωσε €5 εκατ. περισσότερα συγκριτικά με την χρήση του 2020/2021 (€4 εκατ. για ρεύμα και €1 εκατ. για πετρέλαιο κίνησης).

Πού αναμένονται ελλείψεις ελέω…Ουκρανίας

Ο επικεφαλής της Κωτσόβολος παραδέχτηκε ότι σε ορισμένες προιοντικές κατηγορίες θα υπάρξουν ελλείψεις ή καθυστερήσεις στην παραλαβή, καθώς λείπουν από την παγκόσμια αγορά συγκεκριμένα ανταλλακτικά και πρώτες ύλες, κυρίως γυαλί, καθώς η Ουκρανία ήταν μεγάλη παραγωγός κρυστάλλων και πιο συγκεκριμένα:

  • κουζίνες
  • πλυντήρια (ειδικά τα ακριβά)
  • ηλιακοί θερμοσίφωνες
  • καλώδια
  • πλακέτες για λευκές συσκευές

Πτωτικά κινήθηκε η αγορά στο α’ εξάμηνο

Για την ελληνική αγορά ηλεκτρικών/ηλεκτρονικών ειδών, ο κ. Βασιλάκος ανέφερε ότι το πρώτο τετράμηνο του 2022 η αγορά εμφάνισε πτώση κατά 6,3%. Όλες οι κατηγορίες υποχώρησαν και ειδικότερα οι μικροσυσκευές κουζίνας, οι υπολογιστές, τα tablets και οι τηλεοράσεις.

Το τελευταίο δίμηνο (Μαΐου-Ιουνίου) η αγορά παρουσίασε περαιτέρω επιβράδυνση κυρίως στις κατηγορίες της τηλεόρασης λόγω του Euro το 2021, αλλά και της ψύξης και του κλιματισμού λόγω των χαμηλότερων θερμοκρασιών σε σχέση με πέρυσι αλλά και του πολυαναμενόμενου προγράμματος «Ανακυκλώνω-Αλλάζω συσκευή».

«Αυτοκτονήσαμε με τη διαχείριση του Ανακυκλώνω-Αλλάζω συσκευή»

Ειδικότερα για το τελευταίο τόνισε με έμφαση ότι… «αυτοκτονήσαμε με τη διαχείριση του συγκεκριμένου προγράμματος, αφού εκδηλώθηκε πολύ μεγαλύτερη ζήτηση από αυτή που ανέμενε το υπουργείο. Πλέον βγήκε έξω από την εποχικότητα του και είναι πολύ πιθανόν κάποιοι να το αφήσουν για το επόμενο που θα βγει, αφού θα πρέπει να ικανοποιήσουν άλλα έξοδά τους».

Πρόσθεσε ότι «τα €150 εκατ. του προγράμματος φτάνουν περίπου για 250.000 συσκευές, ενώ στο σύστημα έχουν μπει 700.000 αιτήσεις για 1.500.000 συσκευές. Θα πρέπει να βρει και αλλά χρήματα για να καλύψει όσο γίνεται περισσότερο κόσμο. Σε κάθε περίπτωση, αναμένουμε μέσα με τέλη Ιουλίου να ξεκινήσει επιτέλους και να δώσει μέρος του χαμένου εδάφους στον τομέα με την ελπίδα ότι θα βρεθούν επιπλέον κονδύλια».

 

 

 

 

 

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ