Ενα μεγάλο deal με την Coca Cola Company έκλεισε πρόσφατα η eCommerce Logistics, η πρώτη ελληνική 3PL εταιρεία αποκλειστικά για το ηλεκτρονικό εμπόριο. Στο πλαίσιο της προώθησης απευθείας πωλήσεων στους καταναλωτές (D2C), ο πολυεθνικός γίγαντας προωθεί D2C πωλήσεις του brand, Topo Chico hard seltzer, σε 7 χώρες, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα.
Ο Παναγιώτης Γκεζερλής, που συμμετέχει στην ιδρυτική ομάδα της eCommerce Logistics (μαζί με τον Μιχάλη Καρυπίδη, την Έλενα Χαϊλαζοπούλου, Deputy CEO της Convert Group και το Νίκο Βαρβαδούκα Chief Omnichannel Officer της Cosmos Sport) υπογράμμισε στην imerisia.gr ότι «πολλές εταιρείες θαυμάζουν κινήσεις κολοσσών όπως είναι π.χ. η Nike και η Adidas οι οποίες καταφέρνουν να πραγματοποιούν περίπου το 50% των πωλήσεών τους μέσω των ιστοσελίδων τους, η P&G που πουλάει πάνες και η L’Oreal που πουλάει καλλυντικά, χωρίς να εμπλέκονται μεσάζοντες».
Το…αντίπαλο δέος
Θυμίζουμε ότι το… αντίπαλο δέος της Coca Cola Company, η PepsiCo, έχει λανσάρει δύο ιστότοπους απευθείας προς τους καταναλωτές (D2C): PantryShop.com και Snacks.com.
Στο PantryShop.com, οι καταναλωτές μπορούν να παραγγείλουν εξειδικευμένα πακέτα, που περιέχουν τα κορυφαία προϊόντα της PepsiCo σε κατηγορίες όπως «Rise & Shine», «Snacking» και «Workout & Recovery».
Στο Snacks.com, οι καταναλωτές μπορούν να επιλέξουν από πάνω από 100 προϊόντα Frito-Lay από διάφορες μάρκες. Νέα προϊόντα θα συνεχίσουν να προστίθενται τους επόμενους μήνες. «Η Pepsi θα μετατοπίσει κεφάλαια από άλλα ΜΜΕ στο ηλεκτρονικό εμπόριο μακροπρόθεσμα», δήλωσε ο CEO της Pepsico, Ramon Laguarta.
Τι προσφέρει η eCommerce Logistics
Η eCommerce Logistics ανέλαβε όλο το κομμάτι του D2C, δηλαδή τα logistics, το fulfilment και τη διανομή του Topo Chico hard seltzer, το οποίο στη χώρα μας πωλείται μόνο από το topochico.gr και από το My Market.
Σύμφωνα με τον Μιχάλη Καρυπίδη, CEO & ιδρυτή της eCommerce Logistics Ltd, «έχοντας μια πολυετή βαθιά γνώση στον κλάδο του eCommerce, προσφέρουμε σε eShops και brands, που θέλουν να αναπτύξουν το Direct to Consumer μοντέλο, υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας, όπως π.χ. αυθημερόν αποστολή στην Αττική, ειδικές συσκευασίες, operations data analysis και έρευνες ικανοποίησης πελατών μετά την παράδοση (customer satisfaction service)».
Ακολουθούν και άλλες συμφωνίες
Στην αποθήκη 1.000 τ.μ., που έχει ήδη ενοικιάσει η εταιρεία στο Κορωπί, προσφέρει εξειδικευμένες υπηρεσίες αποθήκευσης, συλλογής και διαχείρισης ηλεκτρονικών παραγγελιών.
Ηδη έχουν κλειστεί συμφωνίες με 5 εταιρείες (brands, eshops), μία εκ των οποίων αφορά και την μπύρα Λόλα, οι ηλεκτρονικές πωλήσεις της οποίας μάλιστα πηγαίνουν πολύ καλά. Το επόμενο διάστημα αναμένεται να ανακοινωθούν ακόμη 3, καθώς το μοντέλο Direct 2 Consumer θα έχει ακόμη μεγαλύτερη ζήτηση στη νέα φάση της πανδημίας, αλλά και στο μέλλον γενικότερα.
«Θελήσαμε να καλύψουμε ένα κενό στην αγορά»
Ο Μιχάλης Καρυπίδης αναφέρει ότι, «είδαμε ότι υπήρχε ένα κενό στην αγορά και θέλαμε να το καλύψουμε, αφού με την δική μας υπηρεσία, ένα brand (ή e-shop) μπορεί να μιλάει απευθείας στον καταναλωτή και παράλληλα να μπορούν να πουλήσουν τα προϊόντα τους όπως οι ίδιοι το επιθυμούν».
Η εταιρεία εξακολουθεί να βρίσκεται σε αναζήτηση και δεύτερης αποθήκης, στην ευρύτερη περιοχή της πρωτεύουσας.
Νέα στρατηγική πωλήσεων
Σημειώνεται ότι, σε ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον, εν μέσω της πανδημίας, οι εταιρείες τροφίμων αλλάζουν τη στρατηγική πωλήσεών τους και απευθύνονται όλο και περισσότερο κατευθείαν στον τελικό καταναλωτή.
Άλλωστε, οι προκλήσεις για τις εταιρείες τροφίμων στο νέο πεδίο πωλήσεων είναι τεράστιες. Καλούνται να ανταγωνιστούν ή να προσαρμοστούν, στο πλαίσιο που έχουν ήδη θέσει κολοσσοί του ηλεκτρονικού εμπορίου, όπως η Amazon. Το δίλημμα θα γίνεται όλο και πιο έντονο, καθώς οι τάσεις είναι ξεκάθαρες. Το 2021 προβλέπεται συνολική αύξηση του e-commerce κατά 14%.
Τα πλεονεκτήματα
Τα πλεονεκτήματα της απευθείας πώλησης στον καταναλωτή είναι πολλά, αλλά το σημαντικότερο είναι η αδιαμεσολάβητη σχέση με τον αγοραστή, χωρίς τα ενδιάμεσα στάδια της εμπορικής αλυσίδας, που επιβαρύνουν την τελική τιμή του προϊόντος. Παράλληλα, η σχέση παραγωγού και καταναλωτή καθίσταται αμοιβαία επωφελής, χωρίς ενδιάμεσους.
Οι πολυεθνικές που…οδηγούν την τάση
Εκτός από την Pepsico, η Nestle είχε ξεκινήσει μια υπηρεσία DTC το 2019 για τη μάρκα σοκολάτας KitKat και παρουσίασε σημαντικές αυξήσεις στο ηλεκτρονικό εμπόριο, Ακόμη, τον περασμένο Απρίλιο, η Heinz δημιούργησε την πρώτη της επιχειρηματική γραμμή DTC, προσφέροντας σταθερά είδη στο ράφι όπως φασόλια, μακαρόνια, καρυκεύματα και σούπα για παραδόσεις στο σπίτι στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Τέλος, πριν από λίγες ημέρες η Barilla εξαγόρασε την πλειοψηφία των μετοχών της Pasta Evangelists, μιας βρετανικής εταιρείας που ιδρύθηκε το 2016 και παραδίδει κουτιά συνταγών για φρέσκα μακαρόνια «recipe boxes», απευθείας στους καταναλωτές.