Με οριακή αύξηση της τάξης του 0,6% έκλεισε το 2021 ο τζίρος για την αγορά των ταχυκίνητων προϊόντων, σύμφωνα με στοιχεία της IRI η οποία συγκεντρώνει στοιχεία από σούπερ μάρκετ και hypermarkets στην Ηπειρωτική Ελλάδα και την Κρήτη.
Ο τζίρος στο συγκεκριμένο δείγμα που εξετάζει η IRI διαμορφώθηκε σε 7,95 δισ. Ευρώ, μία ιδιαίτερα ικανοποιητική επίδοση σύμφωνα με παράγοντες του κλάδου, αν σκεφτούμε ότι συγκρίνεται με μία πολύ υψηλή βάση του 2020, όπου σημειώθηκε μεγάλη ανάπτυξη, λόγω του Covid-19.
Μόνο τα τρόφιμα με θετικό πρόσημο
Τα τρόφιμα ήταν η μόνη κατηγορία που εμφάνισε αύξηση, κατά 1%, σε αντίθεση με τα είδη νοικοκυριού όπου ο τζίρος τους υποχώρησε σε ποσοστό 3% και τα είδη προσωπικής υγιεινής και φροντίδας κατά 2,3%.
Σε όρους όγκου πωλήσεων, υπήρξε μείωση σε όλες τις κατηγορίες.
Η εικόνα θα μπορούσε να είναι πολύ καλύτερη στο σύνολο του κλάδου, αν δεν υπήρχε η άσχημη εικόνα στο τελευταίο δίμηνο, με το Νοέμβριο να κλείνει στο -9% και τον Δεκέμβριο στο -1,9%.
Ξεχώρισαν τα αλκοολούχα ποτά
Ανά κατηγορία προϊόντων, τα αλκοολούχα ήταν αυτά με τη μεγαλύτερη αύξηση τζίρου (6,9%), ακολουθούμενα από τα κατεψυγμένα τρόφιμα (5,2%) και τη μη αλκοολούχα ποτά (4,9%). Στον αντίποδα τη μεγαλύτερη μείωση εμφάνισαν τα καθαριστικά (-4,5%) και τα υλικά για μαγείρεμα (-3,6%), λόγω κυρίως της πολύ υψηλής συγκριτικής βάσης του 2020.
Εξετάζοντας τις κατηγορίες με βάση τους όγκους πωλήσεων, την πρωτιά έχουν τα κατεψυγμένα τρόφιμα (6,1%) με τα μη αλκοολούχα να βρίσκονται στη δεύτερη θέση με αύξηση 4,7%.
Συνεχίζεται η πτώση για τα PL
Το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας υποχώρησε για έβδομη συνεχή χρονιά, φθάνοντας στο 14,7% όταν το 2014 είχε βρεθεί στο 19%. Πέρυσι η μείωση στην κατηγορία αυτή ήταν της τάξης του 3,2%.
Υπεραπόδοση για τα hyper markets
Τα hyper markets υπεραπόδωσαν (+7,7%), αφού ο κόσμος και το 2021 προτίμησε τους μεγαλύτερους χώρους καταστημάτων προς αποφυγή συνωστισμού.
Ελαφρά περισσότερες οι προσφορές αλλά απέχουν από το 2019
Σύμφωνα με την IRI, το ποσοστό της αξίας πωλήσεων που προέρχεται από προϊόντα σε καθεστώς έκπτωσης διαμορφώθηκε το 2021 σε 25,8%, όταν προ πανδημίας κυμαινόταν στο 27% (στοιχεία 2019). Πάντως, σε σχέση με το 2020, το ποσοστό είναι ενισχυμένο κατά 0,6 ποσοστιαίες μονάδες.
Τα προϊόντα υγείας και ομορφιάς εξακολουθούν να εμφανίζουν το υψηλότερο ποσοστό προσφορών που διαμορφώνεται στο 33,9%, αν και πρέπει να επισημανθεί ότι συγκριτικά με το 2020, το εύρος των προωθητικών στη κατηγορία εμφανίζεται περιορισμένο κατά 1,3 μονάδα.
Ακολουθούν τα είδη οικιακής φροντίδας με ποσοστό προσφορών 26,2% εξίσου μειωμένο σε σχέση με πέρυσι κατά 1,5 μονάδες ενώ αντίθετα τα τρόφιμα αύξησαν τις προωθητικές τους ενέργειες κατά 1,3 ποσοστιαίες μονάδες με το ποσοστό προσφορών να διαμορφώνεται στο 24,8%.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!