Με ισχυρούς διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης έκλεισε το 9μηνο της οικονομικής χρήσης 2021-2022 για τη Metaxa, θυγατρική της Remy Cointreau, όπως προκύπτει από την παρουσίαση του γαλλικού κολοσσού. Η ανάπτυξη για τα προϊόντα της ιστορικής βιομηχανίας ποτών οδηγήθηκε από την αύξηση των πωλήσεων κυρίως σε Ελλάδα, Πολωνία και Γερμανία.
Επιβεβαιώνει ουσιαστικά τις εκτιμήσεις της διοίκησης της ελληνικής εταιρείας, η οποία συνολικά για τη χρήση που λήγει στις 31 Μαρτίου του 2022 αναμένει αύξηση των πωλήσεων σε ποσοστό 17% σε σχέση με τη χρήση 2020-2021, υπερκαλύπτοντας ουσιαστικά τις απώλειες της αμέσως προηγούμενης χρονιάς, η οποία σημαδεύτηκε από το ξέσπασμα της πανδημίας Covid-19.
Παράλληλα εκτιμά ότι η χρήση θα είναι κερδοφόρα και θα υπάρχει επαρκή ρευστότητα για να καλύψει τις υποχρεώσεις της για περίοδο τουλάχιστον δώδεκα μηνών μετά την ημερομηνία έγκρισης των τελευταίων χρηματοοικονομικών καταστάσεων.
Αρνητικό κεφάλαιο κίνησης
Αυτό το αναφέρει με αφορμή το γεγονός ότι, κατά την 31η Μαρτίου 2021, η εταιρεία παρουσίασε αρνητικό κεφάλαιο κίνησης κατά περίπου €1 εκατ. (€921,48 χιλ.). Επισημαίνεται σχετικά πως, λόγω του ότι το 88% των βραχυπρόθεσμων υποχρεώσεων αφορά ενδοομιλικό δανεισμό από τη Financiere Remy Cointreau SA, η εταιρεία έλαβε, κατόπιν αιτήματός της, γραπτή διαβεβαίωση από τη μητρική της, με την οποία δηλώνεται η πρόθεσή της για λήψη όλων των απαραίτητων ενεργειών ώστε να συνεχιστεί απρόσκοπτα η χρηματοδότηση της Metaxa για περίοδο τουλάχιστον 12 μηνών μετά το τέλος της χρήσης 2020/2021. Σημειώνεται ότι η εταιρεία έχει λάβει δάνεια €14,4 εκατ. από τη Financiere Remy Cointreau SA και χρησιμοποιούνται ως κεφάλαιο κίνησης.
Η εικόνα στη χρήση 2020/2021
Αναφορικά με την οικονομική χρήση 2020/2021, αυτή είχε κλείσει με διψήφια υποχώρηση για τα μεγέθη της εταιρείας. Ειδικότερα, στην περίοδο 1 Απριλίου 2020 – 31 Μαρτίου 2021 ο κύκλος εργασιών της διαμορφώθηκε στα €18,32 εκατ., μειωμένος κατά περίπου 18% από την οικονομική χρήση 2019/2020. Μεταξύ 25%-28% κινήθηκε η πτώση για την κερδοφορία και πιο συγκεκριμένα κατά 27,92% για το μικτό αποτέλεσμα (€5,21 εκατ.), κατά 28,43% για τα προ φόρων αποτελέσματα €1,48 εκατ.) και 25,37% για τα καθαρά κέρδη (€1,1 εκατ.)
Από εξαγωγές το 80% των πωλήσεων
Αξίζει να αναφέρουμε ότι οι εξαγωγές αποτελούν το 80% του όγκου των πωλήσεών της, σε 60 χώρες, ενώ η ετήσια παραγωγή της ξεπερνάει τις 10 εκατομμύρια φιάλες. Ο αποκλειστικός παραγωγός του συνόλου των προϊόντων Metaxa βάσει μακροπρόθεσμης συνεργασίας είναι η «ΟΠΤΙΜΑΛ ΣΑΠΛΑΪ ΤΣΕΪΝ Α.Ε.», ενώ ο αποκλειστικός πελάτης και διανομέας των προϊόντων της εταιρείας στην Ελλάδα, βάσει συμβολαίου, είναι η «Β.Σ. ΚΑΡΟΥΛΙΑΣ ΑΒΕΕ».
Οργανική ανάπτυξη 38,1% για τη Remy Cointreau
Συνολικά ο όμιλος Remy Cointreau κατέγραψε στο εννεάμηνο της χρήσης 2021/2022 αύξηση οργανικών πωλήσεων κατά 38,1%, καθώς ανήλθαν σε €1,086 δισ. από €781 εκατ. το εννεάμηνο της χρήσης 2020/2021, ενώ ανοδικά κινείται ο τζίρος και σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα προ πανδημίας, στο 35,7%.
Κονιάκ
Στην κατηγορία του κονιάκ, οι πωλήσεις ήταν αυξημένες κατά 38,5% σε οργανική βάση. Στις ΗΠΑ η κατανάλωση παρέμεινε ισχυρή, με τα high-end brands (Louis XIII, Remy Martin XO, 1738 Accord Royal) να υπεραποδίδουν. Αξιοσημείωτη ήταν και η ανάπτυξη στην Κίνα, χάρη:
- Στην επιτυχία του Club.
- Στο ισχυρό μομέντουμ στο ηλεκτρονικό εμπόριο (κυρίως στα events για τα Double 11 & Double 12).
- Στην επίδραση της κινέζικης Πρωτοχρονιάς.
Λικέρ & οινοπνευματώδη
Η κατηγορία έτρεξε με 39,1%. Το House of Cointreau συνέχισε να εμφανίζει ισχυρό μομέντουμ στις ΗΠΑ, κάτι στο οποίο έδωσε ώθηση και η συνεργασία με την ηθοποιό Τζέσικα Άλμπα. Οι πωλήσεις του The Botanist gin συνέχισαν να αναπτύσσονται στο on-trade κανάλι. Στην Κίνα υπήρξε σημαντική ανάπτυξη στην κατηγορία του ουίσκι, ενώ το The Botanist gin εκμεταλλεύθηκε τη γενικότερη ανάπτυξη του high-end τομέα. Τέλος, ισχυρή ήταν η ανάπτυξη και στην Ευρώπη, υποστηριζόμενη από το Cointreau που κέρδισε μερίδια αγοράς (ιδίως στο Ηνωμένο Βασίλειο) και το The Botanist χάρη και σε κάποιες ενέργειες marketing που έδωσαν ώθηση στην αναγνωρισιμότητα του brand.
Partner Brands
Αυτή η κατηγορία αναπτύχθηκε με 20,1% στο 9μηνο, χάρη σε κάποιες τάσεις που αναπτύχθηκαν στην Ευρώπη, κυρίως σε Ηνωμένο Βασίλειο και χώρες της Benelux.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!