Κατατέθηκαν πριν από λίγο οι προσφορές για τον ΒΟΑΚ και σύμφωνα με πληροφορίες έχουν κατέβει δύο σχήματα -«φωτιά» για το τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη.
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το ypodomes.com, τα σχήματα που κατέβασαν δεσμευτική προσφορά είναι:
- Κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ.
- Κοινοπραξία ΑΒΑΞ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ.
Είναι η πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια που ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ΑΚΤΩΡ συμμαχούν και με την προσθήκη της ΙΝΤΡΑΚΑΤ δημιουργείται ένα πολύ ισχυρό σχήμα. Παράλληλα, ενισχύεται η συνεργασία της ΑΒΑΞ με τη ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ με την κοινή κάθοδο και σε αυτό το έργο. Πλέον γίνεται ξεκάθαρο τι θα ακολουθήσει και στους διαγωνισμούς για τα άλλα δύο τμήματα, καθώς άνευ απροόπτου θα δούμε τα ίδια σχήματα και για τα έργα Χανιά-Χερσόνησος και Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος.
Αυτό είναι το πλέον λογικό σενάριο, μιας και μιλάμε για έναν άξονα που χωρίστηκε σε 3 εργολαβίες με 3 διαφορετικές μεθόδους υλοποίησης. Ωστόσο, μένει να δούμε αν τελικά αυτό μετουσιωθεί σε πράξη στους επερχόμενους διαγωνισμούς.
Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει δώσει έμφαση στο μεγάλο έργο-ΣΔΙΤ, καθώς με αυτό ξεκινά ουσιαστικά η κούρσα για την αναδοχή του κρητικού οδικού άξονα.
Να θυμηθούμε πως «χτίστηκαν» πολύ δυνατές συμμαχίες στα δύο προηγούμενα ΣΔΙΤ που αφορούσαν τον άξονα Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη και το flyover της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης. Σε εκείνα τα έργα η ΑΒΑΞ και Μυτιληναίος κατέβηκαν από κοινού ενώ ΑΚΤΩΡ και ΙΝΤΡΑΚΑΤ συμμάχησαν στο πρώτο. Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ επέλεξε να κατέβει μόνη της στον διαγωνισμό για το flyover.
Να θυμηθούμε επίσης πως ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΒΑΞ και ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ (με Intertoll) είχαν κατέβει αυτόνομα στην Α`φάση της εκδήλωσης ενδιαφέροντος.
Για το έργο αναμένεται από μέρα σε μέρα η έγκριση της περιβαλλοντικής μελέτης. Στο δεύτερο τμήμα από τη Χερσόνησο μέχρι τη Νεάπολη μήκους 22,5 χλμ, η σύμβαση θα έχει διάρκεια 30 χρόνια. Το κόστος του αγγίζει τα 360 εκατ. ευρώ. Τα τέσσερα εξ αυτών θα αφορούν την περίοδο κατασκευής του έργου.
Τον Φεβρουάριο το Νεάπολη-Αγιος Νικόλαος
Επόμενο χρονικό ορόσημο της κούρσας αναδοχής είναι τον Φεβρουάριο. Στις 22 Φεβρουαρίου, αναμένεται η εκκίνηση της δημοπράτησης για το τμήμα Νεάπολη-Αγιος Νικόλαος. Το έργο ύψους 186 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ) αποτελεί τη συνέχεια του τμήματος Χερσόνησος-Νεάπολη. Το ενδιαφέρον στρέφεται στο ενδεχόμενο να έχουμε ήδη ανάδοχο για το πρώτο τμήμα.
Το τμήμα του ΒΟΑΚ, Νεάπολη-Αγιος Νικόλαος έχει μήκος περίπου 15 χιλιομέτρων. Η χρηματοδότηση του καλύπτεται εν μέρει από το Ταμείο Ανάκαμψης, αλλά και από πόρους του ΕΣΠΑ 2021-2027. Οπως και με το τμήμα ΣΔΙΤ, έτσι και σε αυτή την περίπτωση στόχος είναι η σύντομη ανακήρυξη του προσωρινού αναδόχου και να πέσουν οι υπογραφές μέσα στο 2022.
Το milestone για αυτά τα δύο τμήματα είναι να λειτουργήσουν μέχρι το 2026, έτος που λήγει η περίοδος χρηματοδότησης των έργων του Ταμείου Ανάκαμψης. Ουσιαστικά θα δούμε να λειτουργεί το τμήμα μετά το Ηράκλειο και μέχρι τον Άγιο Νικόλαο.
Το τμήμα Χανιά-Ηράκλειο
Το βασικό τμήμα του ΒΟΑΚ από τα Χανιά μέχρι το Ηράκλειο και τη Χερσόνησο, είναι ένα βήμα πιο πίσω. Αναμένεται η περιβαλλοντική έγκριση και οι προσφορές εκτιμάται ότι θα μπορούν να δοθούν μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2022. Εδώ έχουμε ένα πολύ μεγαλύτερο αντικείμενο έργου και ως εκ τούτου είναι ένα πιο απαιτητικό έργο.
Η υλοποίησή του θα γίνει με τη μέθοδο της παραχώρησης και εκτιμάται πως είναι εφικτή η ανακήρυξη του αναδόχου μέσα στο 2022 και οι υπογραφές το 2023. Το λόγο στη συνέχεια θα πάρουν οι μπουλντόζες.
Σύμφωνα με τις διαθέσιμες πληροφορίες, ο ΒΟΑΚ θα διαθέτει 46 Ανισόπεδους Κόμβους, 15 Σήραγγες με 14,5 χιλιόμετρα μήκος και 40 Γέφυρες με 8,67 χιλιόμετρα μήκος. Πρόκειται για ένα μεγάλο έργο που σε πολλα θα θυμίζει την κατασκευή της Ολυμπίας Οδού μιας και μεγάλο μέρος των έργων, θα αφορά διαπλάτυνση του υφιστάμενου άξονα.
Στο σύνολο του ο ΒΟΑΚ από τα Χανιά μέχρι τον Αγιο Νικόλαο εκτιμάται πως θα λειτουργήσει το 2028. Σε εξέλιξη βρίσκονται και οι μελέτες για τα δύο απώτερα άκρα του άξονα. Το δυτικό από τα Χανιά μέχρι την Κίσσαμο και το ανατολικό από τον Άγιο Νικόλαο μέχρι τη Σητεία.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!