Η πολύ υψηλή βάση που δημιούργησε η περυσινή χρονιά για την 3αλφα-Αφοί Κ. Καραγεωργίου ΑΕΒΕ, αποτελεί τον βασικό λόγο για την υποχώρηση του φετινού τζίρου. Μία υποχώρηση, ωστόσο, η οποία, όπως επισημαίνει και η διοίκηση της βιομηχανίας, περιορίζεται στα επίπεδα του 5% σε σχέση με τα ιστορικά υψηλά τζίρου το 2020, με τις πωλήσεις να εμφανίζουν άνοδο της τάξης του 12% σε σχέση με το 2019.
Ο Αγης Καραγεωργίου, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας εκτιμά ότι με δεδομένη την σύγκριση με το περυσινό δίμηνο το οποίο συνοδεύτηκε από παρατεταμένο lockdown, η χρονιά αναμένεται να κλείσει με μία πτώση του τζίρου της τάξης του 8%.
Πού μπαίνει ο πήχης για τις εξαγωγές
Η εταιρεία έχει εντείνει τα τελευταία χρόνια τις προσπάθειές της για διεύρυνση των εξαγωγών της, καθώς εκτός από τις αγορές όπου έχουν ως κοινό τους στοιχείο την ισχυρή παρουσία του απόδημου ελληνισμού (ΗΠΑ, Καναδά, Γερμανία, Κύπρο), η 3αλφα συνεργάζεται ήδη με εταιρεία συμβούλων προκειμένου να μπει και σε νέες αγορές. Μάλιστα, ο στόχος που έχει θέσει η διοίκηση είναι αρκετά μεγαλεπήβολος, καθώς φθάνει τα επίπεδα του 20%-25% επί του συνολικού τζίρου μέσα στην επόμενη πενταετία από 7% που είναι σήμερα.
Τα μερίδια αγοράς
Σύμφωνα με τον διευθυντή μάρκετινγκ της 3αλφα, Τάσο Πετρόπουλο, η εταιρεία είναι πρώτη δύναμη στα όσπρια με ένα μερίδιο 38,3% (στα branded προϊόντα) και 11,1% στα ρύζια, πίσω από την πρώτη Agrino (που έχει μερίδιο 37%-38%) και το PL (με 35%), έχοντας όμως καταφέρει να κερδίσει 3-4 μονάδες τα τελευταία χρόνια και στις δύο κατηγορίες.
Σημειώνεται ότι στο κομμάτι του PL, όπου η εταιρεία έχει ισχυρή παρουσία σε ΑΒ, Lidl, My market και ΕΛΟΜΑΣ, το μερίδιο στα όσπρια ξεπερνάει το 70%.
Διψήφιοι ρυθμοί ανάπτυξης το 2020
Αναφορικά με την περυσινή χρονιά, τζίρος και μικτά κέρδη αναπτύχθηκαν σε υψηλούς διψήφιους ρυθμούς. Ειδικότερα ο τζίρος άγγιξε τα 28 εκατ. ευρώ (+18,1% από το 2019), τα μικτά κέρδη ξεπέρασαν τα 8 εκατ. ευρώ (+19,8%) ενώ τα EBITDA υπερδιπλασιάστηκαν (+118%) φθάνοντας τα 3,68 εκατ.
Ακόμη, εντός του 2020, η εταιρία πέτυχε να θωρακίσει περαιτέρω την κεφαλαιακή της βάση, με τα ίδια κεφάλαια να αυξάνονται και να ανέρχονται στο επίπεδο των 9,2 εκατ. ευρώ έναντι 7,68 εκατ. ευρώ κατά την αμέσως προηγούμενη χρήση. Επιπλέον, επετεύχθη η ισορροπημένη διαχείριση των κεφαλαίων κίνησης, η μείωση του καθαρού δανεισμού καθώς και η δημιουργία σημαντικών λειτουργικών ταμειακών πλεονασμάτων και ελεύθερου cash flow.
Επενδύσεις
Αναφορικά με τις επενδύσεις, η 3αλφα επένδυσε €1,11 εκατ. σε τεχνολογικό εκσυγχρονισμό, με νέα σύγχρονη συσκευαστική μηχανή με ανιχνευτή μετάλλων, αυτόματη ζύγιση μηχανή εγκιβωτισμού και παράλληλο εκσυγχρονισμό των ηλεκτρολογικών εγκαταστάσεων. Η επένδυση αυτή, θα επιφέρει αύξηση της παραγωγικότητας κατά 40% και θα επιτρέψει την παραγωγή νέων συσκευασιών. Σύμφωνα με τον κ. Καραγεωργίου, "στα πλάνα μας είναι, τέτοια εποχή του χρόνου, να προσθέσουμε μία νέα συσκευαστική ίδιας δυναμικότητας, καθώς προσδοκούμε σε αύξηση των πωλήσεών μας, όχι μόνο από το PL που έχουμε πολύ μεγάλο κομμάτι της αγοράς, αλλά και από την επέκτασή μας στο εξωτερικό". Τέλος, θα ολοκληρωθεί φέτος, η επένδυση τεχνολογικού εκσυγχρονισμού "Ψηφιακό Άλμα".
Θετική η υποδοχή του κοινού στα νέα προϊόντα
Σε ό,τι αφορά τα προϊόντα της 3αλφα – 25 κωδικούς στα όσπρια και 14 στα ρύζια στο retail, και πάνω από 200 συμπεριλαμβανομένου και του HoReCa - στα τέλη του περασμένου έτους λάνσαρε τη σειρά έτοιμα φυσικά! Σύμφωνα με τον κ. Καραγεωργίου, η υποδοχή του κοινού για τα προϊόντα αυτά ήταν ιδιαίτερα θερμή, καθώς μέσα σε λιγότερο από ένα χρόνο έχουν καταφέρει να εμφανίζουν μερίδιο 4%-5% στον συνολικό τζίρο. Με βάση τις προσδοκίες της διοίκησης για το κλείσιμο της περυσινής χρονιάς, εικάζουμε ότι ο τζίρος της συγκεκριμένης κατηγορίας θα κινηθεί μεταξύ 1,2-1,3 εκατ. ευρώ.
Η κατάταξη των έτοιμων φυσικών! (με βάση τις πωλήσεις)
- Ρεβύθι
- Φακές
- Μαυροματικα
- Φασόλια κόκκινα
Παράλληλα, φέτος για πρώτη φορά στην ιστορία της η 3αλφα λανσάρει νέες συσκευασίες με μοντέρνο και λιτό σχεδιασμό ανανεώνοντας έτσι πλήρως την εικόνα της.
TOP 5 προϊόντα
- Φακή ψιλή
- Φασόλι μέτριο
- Φακή χοντρή
- Γίγαντας
- Ρεβύθια χοντρά
Εισαγόμενο το 75%
Αξίζει να αναφερθεί ότι το 75% της πρώτης ύλης προέρχεται από το εξωτερικό – κυρίως Καναδά – και μόλις το 25% από την Ελλάδα. Όπως ανέφερε ο κ. Καραγεωργίου, «βρισκόμαστε σε συζητήσεις με παραγωγούς από όλη την Ελλάδα για να πειστούν να καλλιεργήσουν ελληνικά όσπρια. Αν πληρούν τις ποιοτικές προϋποθέσεις που θέτει η εταιρεία μας, δεσμευόμαστε ότι θα απορροφούμε το σύνολο της παραγωγής τους και θα τους πληρώνουμε άμεσα».
Δεν έχει προβεί σε ανατιμήσεις
Αναφορικά με τις ανατιμήσεις που κυριαρχούν σε όλη την αγορά, ο κ. Καραγεωργίου παραδέχθηκε ότι οι αυξήσεις στο κόστος των πρώτων υλών ξεπερνάει το 70% ωστόσο υπογράμμισε ότι η εταιρεία δεν έχει προχωρήσει για την ώρα σε κάποιες αυξήσεις στα προϊόντα της, κάτι που δεν αναμένεται να γίνει τουλάχιστον μέχρι το τέλος της χρονιάς, καθώς όπως τόνισε «κινηθήκαμε έγκαιρα και αποθεματοποιήσαμε αρκετά μεγάλες ποσότητες» προσθέτοντας ότι δεν έχουν γίνει παραγγελίες με τις αυξημένες πρώτες ύλες. Ανέφερε όμως ότι «η ευρύτερη αλυσίδα δέχεται πιέσεις και ως μέρος αυτής της αλυσίδας θα ξαναδούμε το θέμα, με υπευθυνότητα πάντα προς τους λιανεμπόρους, τους πελάτες μας και τους καταναλωτές».
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!