Με κέρδη έκλεισε και η περυσινή χρονιά για την Αθηναϊκή Ζυθοποιία το 2020 παρά τη σημαντική κάμψη των πωλήσεων σε αξία αλλά και σε όγκο ελέω της πανδημίας του κορoνοϊού που είχε ως αποτέλεσμα την καθίζηση του τζίρου στο κανάλι του HoReCa.
Για τη φετινή χρήση, η οποία κινείται με σημαντική άνοδο σε σχέση με πέρυσι, οι εκτιμήσεις της διοίκησης είναι πως θα εμφανίσει σημαντική βελτίωση με δεδομένο και τον εμβολιασμό σημαντικού ποσοστού του εγχώριου πληθυσμού, αναμένοντας ωστόσο επιστροφή στην κανονικότητα από την επόμενη χρονιά.
Η εικόνα των βασικών μεγεθών
Ειδικότερα πέρυσι, ο όγκος πωλήσεων στην εγχώρια αγορά υποχώρησε κατά 19,2% σε σχέση με το 2019 κυρίως λόγω της εξάπλωσης του Covid-19 και την επιβολή των περιορισμών στην ελεύθερη μετακίνηση. Παράλληλα μειώθηκε και ο τζίρος κατά 18%, στα 274,4 εκατ. ευρώ από 334,51 εκατ. το 2019, ενώ χωρίς την προσμέτρηση του ΕΦΚ οι καθαρές πωλήσεις διαμορφώθηκαν σε 179,1 εκατ. ευρώ έναντι 216,8 εκατ. ευρώ το 2019.
Σημειώνεται στις οικονομικές καταστάσεις ότι πέρυσι η εταιρεία εισέπραξε από φορολογικές υποθέσεις -για τις οποίες είχε κινηθεί δικαστικά και τις οποίες είχε αναγνωρίσει ως απαίτηση στην κατάσταση οικονομικής θέσης- ποσό 4,5 εκατ. ευρώ, ενώ παράλληλα εισέπραξε δάνειο ύψους περίπου 23 εκατ. ευρώ που είχε δώσει σε συγγενή εταιρεία του ομίλου.
Μεγαλύτερες ήταν οι απώλειες στην κερδοφορία της εταιρείας, η οποία όμως κατάφερε να διατηρηθεί σε θετικό έδαφος. Σε προ φόρων επίπεδα, τα κέρδη μειώθηκαν κατά 69,5% στα 8,85 εκατ. ευρώ, ενώ τα καθαρά αποτελέσματα διαμορφώθηκαν στα 6,05 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας πτώση της τάξεως του 75,6% (24,63 εκατ. ευρώ το 2019).
Μέρισμα στα επίπεδα του 2019
Το προτεινόμενο μέρισμα και για τη χρήση του 2020 διατηρήθηκε στα επίπεδα που ήταν και το 2019, δηλαδή στα 16,01 εκατ. ευρώ.
Οι εκτιμήσεις για το 2021
Σχολιάζοντας τις φετινές προοπτικές η διοίκηση της ζυθοποιίας αναφέρει μεταξύ άλλων στην ετήσια έκθεση ότι «δεδομένων των συνθηκών και της κήρυξης της πανδημίας για το 2020 η εταιρεία έχει εντείνει τα μέτρα ανάκτησης των εμπορικών απαιτήσεων για την ελαχιστοποίηση του ρίσκου, ενώ παράλληλα η στρατηγική της αναφορικά με την ανάπτυξη της ελληνικής αγοράς ζύθου παραμένει αμετάβλητη.
Η διοίκηση προτίθεται να εφαρμόσει μέτρα ώστε η εταιρεία να συνεχίσει τη θετική της πορεία, με βασικό άξονα δράσης την προσπάθεια να ξεπεραστεί η κρίση που ξέσπασε με την πανδημία με τον πιο ανώδυνο και ομαλό τρόπο κατά το 2021, έτσι ώστε η εταιρεία να είναι σε θέση το 2022 να επιστρέψει στην κανονικότητα».
Στρατηγική
Η στρατηγική της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας παραμένει σταθερή και περιλαμβάνει τα εξής:
- Ενδυνάμωση των μαρκών και ενίσχυση τυ χαρτοφυλακίου με νέα προϊόντα
- Επικοινωνία της κοινωνικής ευθύνης της εταιρείας
- Έλεγχο του λειτουργικού κόστους
- Συνεχή παρακολούθηση της ρευστότητας και του πιστωτικού κινδύνου
- Ανάπτυξη της ελληνικής αγοράς ζύθου