Σε έρευνα που πραγματοποίησε πρόσφατα το ΙΕΛΚΑ μαζί με την εταιρεία Convert Group σε δείγμα 850 ατόμων, προέκυψε ότι η αλυσίδα Σκλαβενίτης αποτελεί την πρώτη επιλογή στα φυσικά καταστήματα με ένα ποσοστό 72%, ενώ στο online την πρωτιά την έχει η ΑΒ Βασιλόπουλος με 44% (χωρίς όμως να περιλαμβάνονται οι συνεργασίες με third party deliveries).
Ακολουθούν τα Lidl και τα My Market με ένα ποσοστό μεταξύ 35%-40% σε ό,τι αφορά τις επιλογές σε φυσικά καταστήματα, με το Lidl να μην διαθέτει online και τα My Market να εμφανίζουν ένα ποσοστό πέριξ του 20% στο online.
Χαμηλότερο μερίδιο στις καταναλωτικές προτιμήσεις έχουν Κρητικός και Market In με τον Γαλαξία να ακολουθεί με ένα ποσοστό μεταξύ 10%-15% και χωρίς να έχει online. Τέλος το e-fresh – που δεν έχει φυσικό κατάστημα – αποτελεί επιλογή στο online για άνω του 15% του καταναλωτικού κοινού.
Πιο αναγνωρίσιμη η ΑΒ
Ειδικότερα σε ό,τι αφορά στο online κομμάτι, η αλυσίδα ΑΒ Βασιλόπουλος εμφανίζεται ως ο ο πιο αναγνωρίσιμος παίκτης, με το 81% των καταναλωτών να αναγνωρίζουν το e-shop του, ποσοστό που φτάνει το 84% αν προστεθούν οι καταναλωτές που το αναγνωρίζουν μόνο μέσω της συνεργασίας του με το delivery. gr.
Ο Σκλαβενίτης είναι ο δεύτερος πιο αναγνωρίσιμος retailer, παρά την πρόσφατη είσοδό του σε αυτό το κανάλι, καθώς το 64% του καταναλωτικού κοινού αναγνωρίζει το e-shop του, ποσοστό που αγγίζει το 82% αν συνυπολογιστούν οι καταναλωτές που το αναγνωρίζουν μέσω της συνεργασίας της αλυσίδας με το efood. gr. Στις αμέσως επόμενες θέσεις αναγνωρισιμότητας βρίσκουμε το, το e-fresh, το Masoutis.gr και το Kritikos.gr.
Το efood αλλάζει τις ισορροπίες στο online
Τέλος, στην ίδια έρευνα αναφέρεται ότι οι περισσότεροι καταναλωτές ψώνισαν από το e-shop του Σκλαβενίτη χάρη στη συνεργασία με το efood.gr (60%), έναντι 49% του Βασιλόπουλου, καθώς χωρίς τη συμβολή των delivery apps, η ΑΒ υπερέχει με ποσοστό 44% έναντι 36%.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!