Ο Γιώργος Μοσχοβάκης, εμπορικός διευθυντής του Kleemann Group, μιλώντας στο Export Summit VIII του ΣΕΒΕ, αναφέρθηκε στον εξαγωγικό χαρακτήρα της «ελληνικής πολυεθνικής εταιρείας» όπως την αποκάλεσε, η οποία δραστηριοποιείται στους τομείς της κατασκευής και εμπορίας ολοκληρωμένων συστημάτων ανελκυστήρων, κυλιόμενων κλιμάκων και διαδρόμων.
Ειδικότερα τόνισε ότι στις διεθνείς αγορές ο όμιλος πραγματοποιεί το 90% των πωλήσεων, με ένα δίκτυο πωλήσεων που εκτείνεται σε 110 χώρες σε όλο τον κόσμο. Μάλιστα διαθέτει φυσική παρουσία σε 12 χώρες, συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας. «Η στρατηγική της εταιρείας να κοιτάζει προς τα έξω» σημείωσε χαρακτηριστικά.
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα
Για τη φετινή χρονιά ο στόχος του ομίλου κάνει λόγο για τζίρο 160 εκατ. ευρώ, από 140 εκατ. ευρώ πέρυσι, αναφέροντας ως βασικά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα τα εξής:
- Το ανθρώπινο δυναμικό.
- Η ευρύτερη γκάμα προϊόντων παγκοσμίως (one stop shop), προσφέροντας, όπως είπε ο κ. Μοσχοβάκης, «λύσεις σχεδόν για όλες τις ανάγκες κάθετης μετακίνησης (ασανσέρ)».
- Ειδικότητα στα ειδικά έργα.
- Design παγκοσμίου κύρους. Ο κ. Μοσχοβάκης τόνισε σχετικά ότι «συνεργαζόμαστε με κορυφαίους βιομηχανικούς σχεδιαστές σε όλο τον κόσμο για να δίνουμε στον πελάτη κάτι διαφορετικό».
- Οι ταχύτεροι χρόνοι παράδοσης για στάνταρ προϊόντα.
Kleemann - Data
- Ιδρύθηκε: 1983 (με σύμβαση αγοράς τεχνογνωσίας από την Kleemann Hubtechnic GmbH Γερμανίας)
- Έναρξη παραγωγικής δραστηριότητας: 1985
- Κτιριακές εγκαταστάσεις
- Ελλάδα: 100.000 τ.μ. καλυμμένη επιφάνεια σε οικόπεδα 200.000 τ.μ.
- Εξωτερικό - Κίνα, Σερβία, Ρωσία (γραμμή συναρμολόγησης), Τουρκία (γραμμή συναρμολόγησης): 140.000 καλυμμένη επιφάνεια σε οικόπεδα 255.000 τ.μ.
- Ανθρώπινο δυναμικό: 1.400 άτομα (1.030 στην Ελλάδα) εκ των οποίων πάνω από 100 την τελευταία διετία
- Παραγωγή: 540 άτομα
- Μηχανικοί: 270 άτομα
Οι αλλαγές που έφερε η πανδημία
Αναφορικά με το τι άλλαξε η πανδημία, ο εμπορικός διευθυντής της Kleemann υπογράμμισε ότι «έχουμε βιώσει πολλές αλλαγές εν μέσω πανδημίας. Κάποιες από αυτές είναι βίαιες. Έχουμε π.χ. σταματήσει να ταξιδεύουμε και να συναντάμε τους πελάτες μας από κοντά. Δουλεύουμε από το σπίτι, απομακρυσμένα. Περίπου το 80% που δεν είναι στην παραγωγή δουλεύει απομακρυσμένα. Ακόμη στον τομέα της ψηφιοποίησης εντάσσουμε μία νέα πλατφόρμα, μέσω της οποίας θέλουμε να περνάει τουλάχιστον το 50% των προϊόντων και των υπηρεσιών μας. Σήμερα βρισκόμαστε περίπου στο 20%».
Η ρωσική «συμμόρφωση»
Τέλος, έκανε εκτεταμένη αναφορά στη δραστηριότητα του ομίλου στη Ρωσία, θέλοντας να δείξει τις πρακτικές που πρέπει να ακολουθούν ελληνικές εταιρείες οι οποίες θέλουν να επεκταθούν στις διεθνείς αγορές.
Πιο συγκεκριμένα, ανέφερε ότι «στη Ρωσία υπάρχει μία λέξη κλειδί: η συμμόρφωση. Η συμμόρφωση με νομολογίες, νομοθεσίες, διαφορετικούς κανόνες λειτουργίας. Παρόλο που είναι αυτονόητη ως έννοια, δεν είναι αυτονόητη και η υλοποίησή της. Υπάρχουν αρκετές σημαντικές εταιρείες στον κλάδο μας και market leaders στον χώρο τους που δεν τα έχουν καταφέρει καλά στη χώρα αυτή».
«Έπρεπε να μάθω να πίνω βότκα…
Σχετικά με την προσωπική του εμπειρία, ο κ. Μοσχοβάκης αποκάλυψε ότι «πριν αποφασίσω να πάω στη Μόσχα, έπρεπε να μάθω να… πίνω βότκα. Έπρεπε να μάθω να ξεχωρίζω τους ανθρώπους, ποιοι είναι αυτοί με επιρροή και ποιοι όχι. Στα πρώτα μου ταξίδια γνώρισα τουλάχιστον 10 άτομα που είτε γνώριζαν προσωπικά τον πρόεδρο Πούτιν, είτε είχαν πολύ άμεση επαφή με το γραφείο του. Έπρεπε δηλαδή να μάθουμε πολύ γρήγορα ποιοι είναι αυτοί οι άνθρωποι που έχουν επιρροή στη χώρα».
…και πώς γίνονται οι δουλειές»
Ένα άλλο σημαντικό στοιχείο είναι ότι έπρεπε να μάθει… πώς γίνονται οι δουλειές εκεί. «Στη Ρωσία δεν κάνω δουλειά μόνο όταν υπογράφω συμβόλαια, αλλά όταν μπαίνουν τα χρήματα στον λογαριασμό. Ο πρώτος μηχανικός που είχαμε τότε στην εταιρεία έρχεται στο γραφείο μου και μου λέει "Γιώργο, θέλω να μου πάρεις και άλλον μηχανικό". "Τι να τον κάνεις, ρε Βίκτωρα, και άλλον μηχανικό; Παραγγελίες δεν έχουμε στην περιοχή". "Ναι Γιώργο", μου απάντησε, "παραγγελίες δεν έχουμε, έχουμε όμως συμβόλαια". Πετάγεται τότε ένας άλλος συνάδελφος και λέει: "άσ' το, Γιώργο, πάρ’ του καλύτερα έναν… συμβολαιογράφο"», τόνισε με έμφαση.
Βάρος στην πιστοποίηση
Η Kleemann, λοιπόν, ξεκίνησε φτιάχνοντας μία ομάδα που μιλούσε τα ρωσικά στη μητρική τους γλώσσα. «Σταδιακά αυτή ο ομάδα έγινε ένα γραφείο με παρουσία στη Ρωσία και βέβαια δώσαμε πολύ μεγάλη βαρύτητα στην πιστοποίηση του προϊόντος. Εκεί δεν καταλαβαίνουν αν έχω όλα τα ευρωπαϊκά πιστοποιητικά. Καταλαβαίνουν αν υπάρχει η πιστοποίηση για τη δική τους χώρα. Ήταν ένα μάθημα που έπρεπε να το πληρώσουμε, όμως το μάθαμε γρήγορα και μας άνοιξε τον δρόμο για την αγορά», επισήμανε ο κ. Μοσχοβάκης.
Η παρουσία του ομίλου
Σήμερα ο όμιλος έχει παρουσία στη Ρωσία με:
- Γραμμή συναρμολόγησης
- 32 υπαλλήλους
«Πετύχαμε να έχουμε σημαντικό τζίρο και να είμαστε η δεύτερη εταιρεία εισαγωγών προϊόντων στη χώρα, κατέχοντας ένα μερίδιο αγοράς που πλησιάζει το 10%. Αυτή η πορεία μάς οδήγησε στο να έχουμε το brand μας σε ορισμένα εμβληματικά projects της χώρας, όπως π.χ. στην Gazprom», είπε ο κ. Μοσχοβάκης.
Πείστηκαν από την παρουσία του… Πούτιν
Στάθηκε ωστόσο σε ένα ειδικό έργο της Kleemann, στο Κρεμλίνο. «Εκεί δημιουργήσαμε ένα κινούμενο δωμάτιο 40 τ.μ. (5x8) με 5 μέτρα ύψος. Το δύσκολο για εμάς δεν ήταν να κάνουμε το έργο στο Κρεμλίνο, αλλά να το φέρουμε εις πέρας μέσα σε διάστημα… δύο μηνών. Μας είπαν τον Ιούλιο ότι τον Σεπτέμβριο θα γίνονταν τα εγκαίνια του θεάτρου και έπρεπε να μπορούν να μετακινούν τα σκηνικά του θεάτρου σε μία παράσταση που θα παρακολουθούσε ο πρόεδρος Πούτιν. Σε αυτό το σημείο, εκτός από πιεστικοί έγιναν και πιο… πειστικοί για τη σημαντικότητα που έχει η ταχύτατη υλοποίηση του project», είπε ο κ. Μοσχοβάκης.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!