Νέα
  • ΓΔ: 1397.63 +0.93%
  • Τζίρος: 80,16 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πανδημία οι «μαϊμού» παραγγελίες από το εξωτερικό σε ελληνικές επιχειρήσεις

Πηγή: Unsplash
Πηγή: Unsplash

Οργανωμένο κύκλωμα εξαπάτησης ελληνικών επιχειρήσεων συνεχίζει να δρα εδώ και αρκετούς μήνες, όπως καταγγέλει στην imerisia.gr ο αντιπρόεδρος της Bright Special Lighting, Νίκος Βασιλείου.

Μέσα στο φθινόπωρο η ελληνική εταιρεία ειδών φωτισμού, η οποία χαρακτηρίζεται από ισχυρή εξωστρέφεια, δέχτηκε ηλεκτρονικές «παραγγελίες» από δύο πολυεθνικούς κολοσσούς, οι οποίες αποδείχθηκε ότι ήταν… «μαϊμού».

Ειδικότερα, ο κ. Βασιλείου σημειώνει ότι «δεχτήκαμε μέσω e-mail παραγγελίες προϊόντων από διεύθυνση, που αντιστοιχούσε στον…υπεύθυνο προμηθειών του γαλλικού κολοσσού Vinci. Στο e-mail αυτό υπήρχε σφραγίδα της Vinci και στοιχεία του στελέχους, το οποίο επιβεβαιωνόταν και από μία αναζήτηση στο… Google".

Μάλιστα η ελληνική εταιρεία έλαβε υπαρκτά στοιχεία τραπεζών για να προχωρήσει την παραγγελία των προϊόντων, τα οποία έπρεπε να παραδοθούν σε ένα μεγάλο project, που ετοιμάζουν στον Τάμεση, στο Λονδίνο. Και η εξόφληση της παραγγελίας θα γινόταν μετά την παράδοση.

Στις αρχές της χρονιάς, η Πρεσβεία της Ελλάδας στο Λονδίνο είχε αποκαλύψει αντίστοιχες απόπειρες εξαπάτησης Ελλήνων επιχειρηματιών, με μία πρακτική που είναι γνωστή εδώ και χρόνια σε διάφορες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες

Παράδοση στην Αγγλία, χωρίς προκαταβολή 

Και ενώ ετοιμαζόταν η παραγγελία, λίγες ημέρες αργότερα ήρθε ένα δεύτερο e-mail στην Bright από την… Lidl France, η οποία ζητούσε κάποια φωτιστικά. «Κάναμε τις προσφορές μας και εκείνοι μας έκαναν μία παραγγελία ύψους 300.000 ευρώ. Και το συγκεκριμένο στέλεχος της Lidl το αναζητήσαμε στο Διαδίκτυο και βρήκαμε όντως ότι πρόκειται για υπαρκτό πρόσωπο, με συνεντεύξεις στο youtube κ.ο.κ.», τόνισε ο κ. Βασιλείου, ο οποίος πρόσθεσε ότι «μας ενημέρωσαν, ωστόσο, ότι είχε πάρει τα δικαιώματα στην Αγγλία και ήθελε να παραδώσουμε τα εμπορεύματα εκεί. Τότε, πονηρευτήκαμε και σκεφτήκαμε ότι δεν μπορεί να είναι σύμπτωση και οι δύο γαλλικές εταιρείες να θέλουν παράδοση στην… Αγγλία και το κυριότερο χωρίς προκαταβολή».

Μεγάλες παραγγελίες χωρίς… δείγματα

Ακόμη, προξένησε εντύπωση στα στελέχη της Bright πως από την πλευρά της Lidl γίνονταν συνεχόμενες παραγγελίες (π.χ. 70.000 και 100.000 ευρώ) για προϊόντα, που δεν είχαν δει σε κάποιο δείγμα.

Τότε, αποκαλύφθηκε ότι πρόκειται για απάτη, αφού, όπως ανέφερε ο Νίκος Βασιλείου, «καλέσαμε στη Lidl France και μας επιβεβαίωσαν ότι είναι αληθινά τα στοιχεία, που τους δώσαμε για το στέλεχός τους, ωστόσο εκείνο δεν γνώριζε καν το συγκεκριμένο θέμα! Την ίδια απάντηση λάβαμε και από τη Vinci France, η οποία μάλιστα παραδέχτηκε ότι και άλλες επιχειρήσεις έχουν αναφέρει παρόμοια περιστατικά, επιβεβαιώνοντας δηλαδή ότι πρόκειται για οργανωμένο κύκλωμα, που κάνει τέτοιες απάτες».

O αντιπρόεδρος της Bright Special Lighting, Νίκος Βασιλείου
O αντιπρόεδρος της Bright Special Lighting, Νίκος Βασιλείου

Συνεχίζουν απτόητοι

Ο Νίκος Βασιλείου αναφέρει στην imerisia.gr ότι «το διεθνές κύκλωμα συνεχίζει απτόητο τη δράση του, αφού συνεχίζουν να φθάνουν στην εταιρεία μας και άλλα παρόμοια αιτήματα για παραγγελίες. Τελευταία μας ήρθε παραγγελία από τη Λυόν, αλλά πλέον είμαστε πολύ προσεκτικοί πριν κλείσουμε οποιαδήποτε συμφωνία στο εξωτερικό».

Στις αρχές της χρονιάς, η Πρεσβεία της Ελλάδας στο Λονδίνο είχε αποκαλύψει αντίστοιχες απόπειρες εξαπάτησης Ελλήνων επιχειρηματιών, με μία πρακτική πάντως που είναι γνωστή εδώ και χρόνια σε διάφορες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες.

Πως γίνεται η απάτη

Κατά κανόνα, ελληνική παραγωγική ή εμπορική εταιρεία λαμβάνει μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου από πρόσωπο φερόμενο ως αγοραστή μεγάλης αλυσίδας λιανικού ή χονδρικού εμπορίου, με το οποίο εκδηλώνει, συνήθως επείγον, ενδιαφέρον παραγγελίας.

  • Στόχος είναι είτε η απόκτηση και μη εξόφληση της παραγγελίας, είτε η απόσπαση των προσωπικών ή οικονομικών δεδομένων του συνομιλητή του.
  • Ο αποστολέας του μηνύματος συνήθως χρησιμοποιεί παραπλανητική διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, που παραπέμπει, αλλά δεν αντιστοιχεί στο πραγματικό domain name της επιχείρησης, της οποίας την επωνυμία καταχράται
  • Συνήθως στα e-mail, που στέλνει ο φερόμενος αγοραστής, εμφανίζει μόνο κινητό τηλέφωνο στα στοιχεία επικοινωνίας του, το οποίο δεν είθισται, τουλάχιστον μεταξύ αγοραστών μεγάλων επιχειρήσεων, όπως και η γλώσσα-σύνταξη-γραμματική, που χρησιμοποιεί, να μην είναι η αναμενόμενη από υπάλληλο μεγάλης εταιρείας
  • Συνήθως πρόκειται για παραγγελία σημαντικών ποσοτήτων, με σύντομους χρόνους παράδοσης και μεταφορά που αναλαμβάνει ο αγοραστής
Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ