Νέα
  • ΓΔ: 1452.5 -0.26%
  • Τζίρος: 507,16 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πολυτελή είδη: Επιστρέφουν στα προ πανδημίας επίπεδα

Πηγή: AP Images
Πηγή: AP Images

Κίνα και ΗΠΑ οδηγούν τον στόλο των πωλήσεων πολυτελών ειδών, με πλώρη τα προ πανδημίας επίπεδα για το 2021 σύμφωνα με την Bain & Co, η οποία εκτιμά πως η μεγάλη ώθηση από τις αγορές των καταναλωτών στις δύο αυτές χώρες, μπορεί να φθάσει τις πωλήσεις του 2019, ήτοι 280 δισ. ευρώ, από 217 δισ. ευρώ την προηγούμενη χρονιά.

Οι αναλυτές επικαλούνται ισχυροποιημένες ενδείξεις πως η αξία των πωλήσεων στα πολυτελή ενδύματα, αξεσουάρ και αρώματα το 2021, θα αγγίξει τα επίπεδα του 2019, εάν και μόνο εάν τα εθνικά σχέδια εμβολιασμού κινηθούν εντός των χρονοδιαγραμμάτων, σε συνδυασμό με σχετικά υψηλά προσδοκόμενα έσοδα από την τουριστική βιομηχανία, ενόψει και της επερχόμενης τουριστικής περιόδου για τις περισσότερες χώρες από τα μέσα του Ιουνίου.

Τα πολυτελή είδη την προηγούμενη χρονιά σημείωσαν σημαντική υποχώρηση κατά 23%, πετυχαίνοντας συνολικά έσοδα περίπου 217 δισ. ευρώ, ενδεχομένως οι χαμηλότερες πωλήσεις σε ετήσια βάση που έχουν καταγραφεί ποτέ.

Σύμφωνα με την Bank Vontobel η Hermes Watches το 2020 σημείωσε κέρδη μόλις 2%, ποσοστό αρκετά υψηλότερο από τον μέσο ανταγωνισμό, όταν η υψηλή ωρολογοποιία της Γενεύης από το 2017 μέχρι και το 2020 έκλεινε με ανάπτυξη 3 με 3,5% το χρόνο στις εξαγωγές ελβετικών ρολογιών. Αξίζει να σημειωθεί πως τα ρολόγια της Hermes κοστίζουν από μερικές χιλιάδες μέχρι και 800.000 δολάρια.

Την ίδια χρονιά η LVMH, κατάφερε να συγκρατήσει στο 17% τη μείωση στον κύκλο εργασιών της στα 44,6 δισ. ευρώ. Η Kering κατέγραψε, επίσης, μείωση της τάξης του 17,4% με 13,4 δισ. ευρώ, ενώ η Hermès περιόρισε τη πτώση των πωλήσεών της στο 7,2% με συνολικά 6,38 δισ.

Μάλιστα, όπως γνωστοποίησε η εταιρεία, η ανάκαμψη των πωλήσεων στην Κίνα, σε συνδυασμό με την επερχόμενη ανάκαμψη στις ΗΠΑ, κυρίως λόγω του πακέτου στήριξης Μπάιντεν ύψους 1,9 τρισ., σε συνδυασμό με την επιτυχία των διαδικτυακών πωλήσεων, συνιστούν την κινητήριο δύναμη αυτής της εξέλιξης, της αύξησης δηλαδή των εσόδων κατά το α΄ τρίμηνο του 2021.

Ωστόσο, το επικρατέστερο σενάριο για την πλήρη ανάκαμψη αναμένεται το 2022 σύμφωνα με τις αναθεωρημένες εκτιμήσεις, οι οποίες τον περασμένο Νοέμβριο έκαναν λόγο για επιστροφή στα προ-πανδημίας επίπεδα το 2023.

Με το βλέμμα στραμμένο σε αυτή την κατεύθυνση, αλλά και την αναζήτηση νέων τρόπων προσέλκυσης καταναλωτών, οι μεγαλύτερες εταιρείες ειδών πολυτελείας παρατηρούν, ταυτόχρονα, ιδιαίτερα στις ΗΠΑ, την ολοένα αυξανόμενη μόδα των μεταχειρισμένων ειδών τους. Σύμφωνα με ρεπορτάζ της Deutsche Welle, μια γυναικεία τσάντα οίκου Chanel με αρχική τιμή πώλησης 4.800 δολάρια διατίθεται μεταχειρισμένη έναντι 1.795 δολαρίων, ενώ ένα ζευγάρι παπουτσιών από τον οίκο Louboutin, από 1.295 δολάρια μπορεί να μεταπωληθεί για 675 δολάρια. Οι εταιρείες μεταπώλησης μεταχειρισμένων ειδών πολυτελείας, προσελκύουν πολλούς επενδυτές και χρηματοδότες ενώ ιδιαίτερη ανάπτυξη γνωρίζουν οι διαδικτυακής πλατφόρμες που δραστηριοποιούνται στο συγκεκριμένο τομέα.

Με πληροφορίες από Bloomberg, DW

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ