Νέα
  • ΓΔ: 1397.63 +0.93%
  • Τζίρος: 80,16 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Coca Cola HBC: Το δεύτερο lockdown επηρέασε τις πωλήσεις α’ τριμήνου στην Ελλάδα – Καλό ξεκίνημα το 2021

Coca-Cola / Πηγή: AP
Coca-Cola / Πηγή: AP

Χαμηλή μονοψήφια πτώση κατέγραψε ο τζίρος της Coca Cola HBC στην Ελλάδα το πρώτο τρίμηνο του 2021, καθώς το κανάλι κατανάλωσης εκτός σπιτιού παρέμεινε κλειστό σε όλη αυτή την περίοδο. Ανά κατηγορία, σημειώθηκε αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά χαμηλό μονοψήφιο ποσοστό στην κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών, ενώ παράλληλα συνεχίστηκε η αυξητική πορεία του όγκου πωλήσεων στο κανάλι κατανάλωσης εντός σπιτιού.

Στον αντίποδα, o όγκος πωλήσεων στην κατηγορία των μη ανθρακούχων αναψυκτικών υποχώρησε κατά χαμηλό διψήφιο ποσοστό. 

Αύξηση πωλήσεων

Σε επίπεδο ομίλου η Coca Cola HBC πέτυχε αύξηση των εσόδων από πωλήσεις σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση, κατά 2,7%, ή 6,1% σε συγκρίσιμη βάση, με βασικούς οδηγούς τις κατηγορίες των ανθρακούχων αναψυκτικών (sparkling), ποτών ενέργειας (energy), τον τομέα των αναδυόμενων αγορών και την επιτυχημένη υλοποίηση της στρατηγικής του ομίλου στο κανάλι κατανάλωσης εντός σπιτιού. 

Στο ίδιο διάστημα κατάφερε να αυξήσει τους όγκους πωλήσεων κατά 1,5%, ή 4,7% σε συγκριτική βάση, με τον συνολικό όγκο πωλήσεων των κατηγοριών ανθρακούχων αναψυκτικών και ποτών ενέργειας να αυξάνεται κατά 10,7%.

Σημειώνεται σε σχετική ανακοίνωση πως το αντίστοιχο τρίμηνο του 2020 είχε τρεις λιγότερες ημέρες πωλήσεων, ενώ παράλληλα επωφελήθηκε από δυόμισι μήνες εμπορικής δραστηριότητας προ πανδημίας.

Μεγαλύτερη ανάπτυξη στις αναδυόμενες αγορές

Σε γενικές γραμμές επιταχύνθηκε η ανάπτυξη στις αναδυόμενες αγορές, ενώ οι αναπτυγμένες και οι αναπτυσσόμενες αγορές συνέχισαν να επηρεάζονται αρνητικά από τους περιορισμούς λόγω COVID-19, οι οποίοι διατηρήθηκαν στο μεγαλύτερο μέρος του τριμήνου.

Μεταξύ άλλων στην κατηγορία των αναπτυσσόμενων αγορών, η επιβολή φόρου στη ζάχαρη στην Πολωνία προχώρησε όπως αναμενόταν, με τον όγκο πωλήσεων να ανακάμπτει στα τέλη του τριμήνου. Η τιμολογιακή πολιτική που εφαρμόστηκε για να αντισταθμιστεί ο αντίκτυπος αυτού του φόρου επηρέασε το μίγμα προϊόντων/τιμών στις αναπτυσσόμενες αγορές κατά 10,3 ποσοστιαίες μονάδες.

Στις αναδυόμενες αγορές, διατηρήθηκε η ισχυρή δυναμική στη Νιγηρία και επιταχύνθηκαν οι τάσεις της αγοράς στη Ρωσία, με τις δύο αγορές να σημειώνουν διψήφιο ποσοστό αύξησης του όγκου πωλήσεων. 

Μερίδια αγοράς

Στις περισσότερες αγορές η εταιρεία κέρδισε ή διατήρησε μερίδια αγοράς στις κατηγορίες των μη αλκοολούχων RtD και των ανθρακούχων, στην πλειοψηφία των αγορών όπου δραστηριοποιείται. Τέλος, αναφορικά με τα Costa Coffee, αυτά ήδη διατίθενται σε 16 αγορές.

Αξιοποίηση της επανεκκίνησης της HoReCa

Ο Zoran Bogdanovic, διευθύνων σύμβουλος της Coca Cola HBC AG, ανέφερε μεταξύ άλλων ότι «η φετινή χρονιά ξεκίνησε καλά παρά τον συνεχιζόμενο αντίκτυπο της πανδημίας, με αύξηση των εσόδων κυρίως χάρη στις κατηγορίες των ανθρακούχων αναψυκτικών και των ποτών ενέργειας, και στην επιτυχημένη εφαρμογή της εμπορικής στρατηγικής μας στο κανάλι κατανάλωσης εντός σπιτιού. Βασιζόμενοι στη λειτουργική μας αποτελεσματικότητα, την ευέλικτη στρατηγική διείσδυσης στην αγορά και τις ισχυρές σχέσεις με τους πελάτες, είμαστε σε θέση να αξιοποιήσουμε την επανεκκίνηση του καναλιού κατανάλωσης εκτός σπιτιού».

Για το 2021 η διοίκηση στοχεύει σε ισχυρή ανάκαμψη των εσόδων από πωλήσεις σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση, καθώς και σε μικρή αύξηση στο λειτουργικό περιθώριο κέρδους.

Μεταβολή (%)

Καθαρά έσοδα από πωλήσεις

Όγκος πωλήσεων

Καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο

Α’ τρίμηνο 2021 με

Α’ τρίμηνο  2020 (συμπερ. της Multon)

σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση2

σε δημοσιευ-μένη βάση

 

σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση2

σε δημοσιευ-μένη βάση

Σύνολο Ομίλου

6,1

-0,8

4,7

1,3

-5,3

Αναπτυγμένες αγορές

-3,2

-3,7

-4,7

1,5

1,1

Αναπτυσσόμενες αγορές

-3,5

-7,3

-11,4

8,9

4,6

Αναδυόμενες αγορές

18,3

3,9

14,5

3,2

-9,3

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ