Νέα
  • ΓΔ: 1452.5 -0.26%
  • Τζίρος: 507,16 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Efood - Wolt: Στόχος το delivery παντού – Επέκταση πλέον του έτοιμου γεύματος

Food delivery
Πηγή: Pexels

Μία... σπάνια ευκαιρία ανάπτυξης έχει δημιουργήσει η πανδημία για τις πλατφόρμες delivery σε όλο τον κόσμο. Η στροφή πολλών καταναλωτών στο online λόγω των περιοριστικών μέτρων στις μετακινήσεις αλλά και του φόβου του συνωστισμού, έχει εκτοξεύσει τα έσοδα. Σύμφωνα με στοιχεία της Dealroom, η μικτή εμπορική αξία της αγοράς food delivery ξεπέρασε πέρυσι τα 180 δισ. δολάρια, εκ των οποίων, 54 δισ. δολάρια πραγματοποιήθηκαν στις ΗΠΑ, 102,8 δισ. δολάρια στην Κίνα και 25 δισ. ευρώ στην Ευρώπη.

Ραγδαία είναι και η ανάπτυξη στη χώρα μας όπου Efood και Wolt φροντίζουν συνεχώς να εμπλουτίζουν τις υπηρεσίες τους.

Τα Dmarts της Delivery Hero

Ξεκινώντας από τον leader της ελληνικής αγοράς, το Εfood, η εταιρεία έκανε το πρώτο της βήμα εκτός του core business, δηλαδή το delivery έτοιμου γεύματος, στο ξεκίνημα της πανδημίας με την μεγάλη συμφωνία που ανακοίνωσε με την αλυσίδα Σκλαβενίτης.

Μία δεύτερη σημαντική κίνηση η οποία εντάσσεται στο πλαίσιο μιας γενικότερης στρατηγικής που έχει ο όμιλος της Delivery Hero ήταν η δημιουργία προς τα τέλη του περασμένου έτους της Delivery Hero Dmart Greece.

Σημειώνεται ότι η Delivery Hero (στον όμιλο της οποίας ανήκει και ο leader της ελληνικής αγοράς, το efood) δίνει έμφαση στο quick commerce (q-commerce) δηλαδή σε παραδόσεις κάτω της ώρας, στοχεύοντας μάλιστα σε ταχύτητες των 10-15 λεπτών. Στο πλαίσιο αυτό επενδύει στη δημιουργία αρκετών Dmarts, δηλαδή μικρών ιδιόκτητων αποθηκών οι οποίες θα είναι τοποθετημένες σε στρατηγικές περιοχές για τις παραδόσεις των προϊόντων. Η περυσινή χρονιά έκλεισε με περίπου 500 Dmarts.

Efood market

Στις αρχές του περασμένου Φεβρουαρίου λοιπόν, ποντάροντας στο q-commerce, τον στόλο του και τις last mile παραδόσεις, η εταιρεία λάνσαρε την υπηρεσία efood market (σε συνεργασία με mini markets), δίνοντας τη δυνατότητα στους καταναλωτές να παραλάβουν στην πόρτα τους τα μικρά καθημερινά τους ψώνια σε λιγότερο από μισή ώρα. Πιο συγκεκριμένα, στο efood market οι χρήστες μπορoύν να επιλέξουν ανάμεσα σε 1.000+ προϊόντα, από σνακ και είδη περιπτέρου μέχρι φρέσκα φρούτα, λαχανικά και γαλακτοκομικά και να τα παραλάβουν σε 25 λεπτά. Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη από τις 08:30 έως τις 22:30, καθημερινά αλλά και Σαββατοκύριακα. Ήδη η υπηρεσία υπάρχει σε 15 βασικές περιοχές της πρωτεύουσας και μεγάλος στόχος είναι να καλyφθεί το συντομότερο δυνατό ολόκληρη η Αττική.

Είσοδος και στα e-φαρμακεία

Το επόμενο big thing για την εταιρεία, αφορά στην αγορά των φαρμακείων. Μπορεί για την ώρα να κρατάει κλειστά τα χαρτιά της για το πώς θα λειτουργήσει, ωστόσο ήδη έχει ξεκινήσει πιλοτικά συνεργασίες με κάποια φαρμακεία για την παράδοση προϊόντων, πλην των συνταγογραφούμενων φαρμάκων. Περιλαμβάνει δηλαδή προϊόντα για μωρά/μαμάδες, καλλυντικά, μάσκες προστασίας προσώπου, αντισηπτικά, βιταμίνες κ.ά., όσα προϊόντα δηλαδή μπορούμε να προμηθευτούμε στα online φαρμακεία.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η εταιρεία βρίσκεται σε φάση επεξεργασίας των operations που θα στηθούν γύρω από αυτή την υπηρεσία, η οποία πάντως θα τρέξει αυτό τον μήνα και θα αφορά σε πρώτη φάση στην Αττική.

Λουλούδια και βιβλία

Παράλληλα, έχει κάνει συμφωνίες και με ορισμένα ανθοπωλεία για παράδοση λουλουδιών, ενώ πρόσφατα έκλεισε deal και με τον Νάκα, για να ικανοποιήσει τις επιθυμίες των… βιβλιοφάγων, χωρίς μάλιστα ελάχιστη χρέωση.

Η συμφωνία αφορά σε 11 καταστήματα Nakas book house και πιο συγκεκριμένα:

  • Αθήνα: 7 (κέντρο, Σπάτα, Μαρούσι, Αγ. Ιωάννης Ρέντη, Αιγάλεω, Ταύρος, Ίλιον)
  • Ιωάννινα
  • Πάτρα
  • Καβάλα
  • Λάρισα

Επέκταση σε όλη την Ελλάδα

Το efood θα συνεχίσει να επεκτείνει τις υπηρεσίες του σε τομείς που έχουν ζήτηση, έχοντας ως μεγάλο συντριπτικό του πλεονέκτημα, την ταχύτερη παράδοση, χάρη στις επενδύσεις που κάνει στο δίκτυό του στην Αθήνα, αλλά και σε άλλες μεγάλες πόλεις της Ελλάδας.

Και όλες αυτές τις νέες υπηρεσίες τις προσθέτει στη “φαρέτρα” της σε συνάρτηση με την ενίσχυση της παρουσίας της σε όλη την Ελλάδα. Δεν είναι τυχαίο ότι, κατά τη διάρκεια του τελευταίου χρόνου η εταιρεία επεκτάθηκε εκτός από την Αθήνα, σε Θεσσαλονίκη, Λάρισα, Πέτρα, Βόλο, Ηράκλειο Κρήτης, Χανιά και Ιωάννινα, ενώ δρομολογεί περαιτέρω επέκταση και σε άλλες μεγάλες πόλεις της Ελλάδας.

Ξεκίνημα του Wolt Market

Ιδιαίτερα δραστήρια εμφανίζεται στη χώρα μας και η φινλανδική start up, Wolt.  Στο ξεκίνημα του έτους δημιούργησε τη θυγατρική Wolt Market Greece και μέσα σε λιγότερους από τρεις μήνες και πιο συγκεκριμένα στις 2 Απριλίου ανακοίνωσε την ίδρυση του Wolt Market.

Η έναρξη της λειτουργίας του Wolt Market σηματοδοτεί την είσοδο της εταιρeίας στην αγορά της λιανικής με ένα νέο μοντέλο αγορών που θα καλύψει τη διαρκώς αυξανομένη ανάγκη των καταναλωτών για άμεση παράδοση των προϊόντων και μεγάλη γκάμα διαθέσιμων επιλογών.

Αξίζει να τονιστεί ότι η Ελλάδα θα είναι η πρώτη χώρα εκτός Φινλανδίας που η Wolt εφαρμόζει αυτό το μοντέλο, και η ελληνική αγορά  θα αποτελέσει οδηγό για την περαιτέρω ανάπτυξη του Wolt Μarket σε άλλες χώρες.

Εξυπηρέτηση μέχρι τα... μεσάνυχτα

Αναπτύσσοντας ένα δίκτυο dark store τα οποία συνδυαστικά με τις τεχνολογικές υποδομές και το μεγάλο δίκτυο συνεργατών διανομής που έχει αναπτύξει, η Wolt υπόσχεται παράδοση για όλα τα ψώνια της εβδομάδας 7 ημέρες την εβδομάδα με εξυπηρέτηση έως και αργά το βράδυ (09:00-00:00). Η υπηρεσία είναι εξαρχής διαθέσιμη για μεγάλο μέρος της Αθήνας (30 περιοχές) και σταδιακά θα επεκταθεί με στόχο την πλήρη κάλυψη του λεκανοπεδίου.

Στα ηλεκτρονικά ράφια του Wolt Market έχει τοποθετηθεί μια ευρεία γκάμα προϊόντων από 2.000 κωδικούς, που καλύπτει όλες τις ανάγκες της εβδομάδας όπως: τρόφιμα, φρέσκα φρούτα και λαχανικά προς ζύγιση, συσκευασμένα προϊόντα όπως τυριά, αλλαντικά και κρέας, αλλά και είδη προσωπικής υγιεινής, καθαριστικά, χαρτικά και πολλά ακόμα.

Σύμφωνα με τον Δημήτρη Καρέλο, Γενικό Διευθυντή της Wolt για Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα, «με το Wolt Market, δίνουμε τη δυνατότητα στους πελάτες μας να έχουν όλα τα ψώνια της εβδομάδας μέσα σε λίγα λεπτά στην πόρτα τους ή -αν προτιμούν- να προγραμματίσουν να τα παραλάβουν την ώρα και τη μέρα που τους εξυπηρετεί. Στόχος μας είναι οι πελάτες μας να παίρνουν τα ψώνια τους εύκολα και γρήγορα και να μην ανησυχούν αν θα ξοδέψουν πολύ χρόνο στο σουπερμάρκετ ή αν θα το προλάβουν ανοιχτό».

Απευθείας συμφωνίες με retailers και προμηθευτές

Σημαντικό είναι το γεγονός ότι η εταιρεία κλείνει κυρίως απευθείας συμφωνίες με προμηθευτές και Cash & Carry αλυσίδες, ενώ έχει ξεχωριστή κατηγορία προσφορών, χωρίς ωστόσο το μοντέλο της Wolt να είναι βασισμένο σε αυτές. Ουσιαστικά δεν σκοπεύει να ανταγωνιστεί τις μεγάλες αλυσίδες retail στο επίπεδο των τιμών, αλλά κυρίως στην ευκολία και την ταχύτητα των παραδόσεων σε στρατηγικά σημεία της πρωτεύουσας.

Σε μεγάλες πόλεις της Ελλάδας και νέες κατηγορίες

Στα βήματα του efood, και η Wolt επεκτείνει την παρουσία της εκτός της πρωτεύουσας σε Θεσσαλονίκη, Λάρισα και Πάτρα.

Παράλληλα εκτός των έτοιμων γευμάτων, η εταιρεία συνεργάζεται με εταιρείες σε διάφορες κατηγορίες, όπως είναι π.χ.:

  • Εσώρουχα (MED)
  • Οπτικά είδη (mark AaLEN)
  • Ανθοπωλεία (Fleria)
  • Βιβλιοπωλεία (Ιανός)
Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ