Νέα

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αλυσίδες λιανικής: Αγοράζουν ακίνητα για να εξασφαλίσουν στρατηγικές τοποθεσίες υψηλής αξίας

Σημαντική αλλαγή παρατηρείται τον τελευταίο καιρό στην πρακτική που εφαρμόζουν οι μεγάλες αλυσίδες λιανικής, αναφορικά με τους χώρους που στεγάζουν τις δραστηριότητές τους. Πλέον δεν είναι λίγες εκείνες που επιλέγουν να αγοράσουν τα ακίνητα, εν αντιθέσει με ότι έκαναν προ καιρού, που προτιμούσαν την ενοικίαση έτσι ώστε να προστατεύσουν την ρευστότητά τους, αλλά και να ελαχιστοποιήσουν τον κίνδυνο.

Σύμφωνα με την Cushman & Wakefield Proprius, η νέα αυτή τάση οφείλεται στην ανάγκη διασφάλισης στρατηγικών τοποθεσιών που ενισχύουν την αναγνωρισιμότητα των εταιρειών, διασφαλίζουν τη σταθερή επισκεψιμότητα και ενδυναμώνουν τη σχέση τους με τους καταναλωτές. Παράλληλα, ο έντονος ανταγωνισμός για εμπορικά ακίνητα υψηλής προβολής έχει οδηγήσει τα ενοίκια σε πρωτοφανή ύψη, κάνοντας την αγορά καταστημάτων πιο συμφέρουσα σε βάθος χρόνου.

Σημαντικές επενδύσεις επιβεβαιώνουν τη στροφή αυτή, με χαρακτηριστικό παράδειγμα την αγορά από την Prada δύο ακινήτων στη Fifth Avenue της Νέας Υόρκης, για το ποσό των 835 εκατ. δολαρίων. Παρόμοια κίνηση πραγματοποίησε ο όμιλος Kering, που ελέγχει τις Gucci και Balenciaga, αποκτώντας ακίνητο στην ίδια λεωφόρο για 963 εκατ. δολάρια. Αντίστοιχα, η Uniqlo επένδυσε 350 εκατ. δολάρια στην απόκτηση καταστήματος στη Fifth Avenue, ενώ ο βασικός μέτοχος της IKEA δαπάνησε 400 εκατ. δολάρια για ένα εμπορικό κτίριο μεικτής χρήσης στην ίδια περιοχή. Στην Ελλάδα, η Prada αγόρασε το 2021 το κατάστημά της στη Βουκουρεστίου, αντί 19 εκατ. ευρώ, σε μια επένδυση που η εταιρεία χαρακτήρισε στρατηγικής σημασίας για την εμπορική της παρουσία στη χώρα.

Οι περιζήτητες εμπορικές τοποθεσίες

Η ιδιοκτησία ενός καταστήματος ναυαρχίδας παρέχει σημαντικά πλεονεκτήματα, εξασφαλίζοντας μια μόνιμη προνομιακή τοποθεσία, επιτρέποντας κεφαλαιοποιημένες βελτιώσεις στο χώρο και προσθέτοντας ένα πολύτιμο περιουσιακό στοιχείο στο ενεργητικό της εταιρείας. Παράλληλα, προσφέρει ευελιξία στην αναβάθμιση της εμπειρίας των πελατών, όπως φαίνεται από εμβληματικά καταστήματα, όπως η γυάλινη ναυαρχίδα της Apple, το Nike House of Innovation ή η πολυτελής έπαυλη της Ralph Lauren. Η στρατηγική αυτή έχει γίνει ιδιαίτερα αισθητή στο Παρίσι, όπου κολοσσοί όπως οι LVMH, Chanel και Kering αγοράζουν ακίνητα σε κεντρικές περιοχές, όπως η Λεωφόρος Montaigne και η Place Vendôme, διασφαλίζοντας την παρουσία τους στις πιο περιζήτητες εμπορικές τοποθεσίες.

Στην ελληνική αγορά ακινήτων, η Ερμού παραμένει ο πιο ακριβός εμπορικός δρόμος, με ενοίκια που φτάνουν τα 300 ευρώ/τ.μ. και απόδοση 5,25%. Ακολουθούν η Τσιμισκή, η Γλυφάδα, το Κολωνάκι, η Κηφισιά και ο Πειραιάς. Το τέταρτο τρίμηνο του 2024, οι συνολικές επενδύσεις στον τομέα του retail στην Αθήνα έφτασαν τα 55 εκατ. ευρώ, με πιο σημαντική την εξαγορά του εμπορικού κέντρου Village Shopping and More από την οικογένεια Αντετοκούνμπο, την Premia και άλλους επενδυτές για 14,1 εκατ. ευρώ. Το κέντρο αυτό πρόκειται να μετατραπεί σε σύγχρονο αθλητικό και ψυχαγωγικό προορισμό, με επιπλέον επενδύσεις 3 εκατ. ευρώ.

Τα εμπορικά κέντρα

Όσον αφορά τις νέες εμπορικές αφίξεις, στο The Mall Athens άνοιξαν νέα καταστήματα των Guess Jeans, Nerdom και Celestino, ενώ στο Golden Hall προστέθηκαν πέντε νέα brands, μεταξύ των οποίων τα Marco Polo, Fresh Line και American Vintage Pop-up. Στο River West εγκαινιάστηκε νέο κατάστημα Haralas, ενώ στο Designer Outlet Athens έκαναν την είσοδό τους οι Mayoral και Jack & Jones. Επίσης, νέα καταστήματα άνοιξαν σε κεντρικούς εμπορικούς δρόμους, όπως το JD Sports στην Ερμού και το Falconeri στη Θεσσαλονίκη. Στον τομέα της εστίασης, ξεχώρισαν το πρώτο KFC Drive-Thru στα Γέρακα, η νέα Pizza Hut στην Πάτρα και το εστιατόριο Bagatelle στη Βουλιαγμένη. Η IKEA εγκαινίασε νέο κατάστημα 7.200 τ.μ. στην Πάτρα, ενώ η Πλαίσιο επεκτείνεται με τρία νέα καταστήματα, ένα εκ των οποίων βρίσκεται στο εμπορικό πάρκο του αεροδρομίου της Αθήνας.

Σημαντικές νέες μισθώσεις καταγράφονται και στο τελευταίο τρίμηνο του 2024. Στην Τσιμισκή 57 στη Θεσσαλονίκη, η Guess μίσθωσε χώρο 370 τ.μ., ενώ η Sephora νοίκιασε 260 τ.μ. στο River West. Η Boggi Milano μίσθωσε 520 τ.μ. στο Κολωνάκι, ενώ στο Patra’s Mall οι Pepco και Sinsay μίσθωσαν 533 τ.μ. Στη λεωφόρο Κηφισού στο Περιστέρι, η Πλαίσιο εξασφάλισε έναν μεγάλο χώρο 3.790 τ.μ., ενώ στη Γλυφάδα η Yanamay μίσθωσε 130 τ.μ. Αντίστοιχα, στη Ρόδο, η Sport Vision μίσθωσε 480 τ.μ., επιβεβαιώνοντας τη δυναμική της αγοράς λιανικής και τη συνεχιζόμενη ανανέωση του εμπορικού χάρτη.

 

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ