Το σύνολο των επιχειρήσεων αντιμετωπίζουν δυσκολίες και εμπόδια όταν προσπαθούν να εισέλθουν σε μια νέα αγορά, είτε αυτή είναι ευρωπαϊκή είτε όχι.
Στο παραπάνω συμπέρασμα συμφώνησαν όλοι οι ομιλητές στο εργαστήριο με θέμα «Εμπόδια Εισόδου σε Νέες Αγορές: η περίπτωση του κλάδου των Τροφίμων», που διοργάνωσε πρόσφατα ο ΣΕΒ και στο οποίο μοιράστηκε την εμπειρία του και ο πρόεδρος του Δ.Σ., Σπύρος Θεοδωρόπουλος.
Όπως αναφέρει ανακοίνωση του ΣΕΒ, την εμπειρία του από τις αγορές εκτός Ελλάδας, αλλά και συστάσεις και συμβουλές προς τις επιχειρήσεις τροφίμων που θέλουν να διεισδύσουν σε νέες αγορές, μοιράστηκε ο πρόεδρος Δ.Σ. του ΣΕΒ, Σπύρος Θεοδωρόπουλος, κατά τη διάρκεια του ψηφιακού εργαστηρίου που διοργάνωσε ο σύνδεσμος.
Η πρωτοβουλία ExportReady
Το εργαστήριο εντάσσεται στον κύκλο σεμιναρίων «Πώς να γίνετε ExportExperts», που πραγματοποιούνται με την υποστήριξη των Περιφερειακών Βιομηχανικών Συνδέσμων-μελών του ΣΕΒ. Είναι κομμάτι της ευρύτερης πρωτοβουλίας ExportReady του ΣΕΒ για την ενίσχυση των εξαγωγών των ελληνικών επιχειρήσεων και στοχεύουν στην ανάπτυξη των -απαιτούμενων για την εξαγωγική διαδικασία- δεξιοτήτων των εξαγωγικών στελεχών.
Την εκδήλωση παρακολούθησαν περίπου 100 εξαγωγικές επιχειρήσεις από τον κλάδο των τροφίμων.
Η στρατηγική για τις αγορές εκτός Ελλάδας
Σύμφωνα με τον κ. Θεοδωρόπουλο, οι αγορές εκτός Ελλάδας πρέπει να αντιμετωπίζονται με την ίδια λογική όπως η εσωτερική αγορά, αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι «οι εξαγωγές είναι καλύτερες, όσο δεν τις νιώθουμε ως εξαγωγές, αλλά ως πωλήσεις, όπως στο εσωτερικό».
Στο πλαίσιο του εργαστηρίου, ο Αριστοτέλης Παντελιάδης, CEO της ΜΕΤΡΟ ΑΕΒΕ και μέλος του Δ.Σ. του ΣΕΒ, και ο Δημήτρης Καραβασίλης, Founder & CEO της DK Consultants Group, σχολίασαν τις διεθνείς εξελίξεις, επισημαίνοντας ότι το διαρκώς μεταβαλλόμενο γεωπολιτικό περιβάλλον και οι παράμετροι στη διεθνή σκηνή, που δημιουργούν εντάσεις και διαταράσσουν τις εξαγωγές και την εφοδιαστική αλυσίδα, δεν θα εκλείψουν. Ωστόσο, όπως παρατήρησε ο κ. Παντελιάδης, πάντοτε θα υπάρχουν ευκαιρίες, ειδικά για προϊόντα όπως τα τρόφιμα.
Οι κρίσιμοι παράγοντες επιτυχίας
Στο εργαστήριο αναδείχθηκαν οι κρίσιμοι παράγοντες για επιτυχημένη διείσδυση σε νέες αγορές. Κορυφαίοι εξ αυτών:
- η αυθεντικότητα των προϊόντων,
- η διαφοροποίηση από τα προϊόντα που ήδη βρίσκονται στις αγορές,
- το brand name της χώρας (που πρέπει να διαφυλαχθεί),
- και η επιλογή τρόπου διείσδυσης σε μια νέα αγορά.
Όλοι οι ομιλητές συμφώνησαν ότι το σύνολο των επιχειρήσεων αντιμετωπίζουν δυσκολίες και εμπόδια όταν προσπαθούν να εισέλθουν σε μια νέα αγορά, είτε αυτή είναι ευρωπαϊκή είτε όχι.
Οι συμμετέχοντες και η συνέχεια των σεμιναρίων
Στο εργαστήριο συμμετείχαν, επίσης, ο Νικόλαος Βουδούρης, διευθύνων σύμβουλος της Elbisco, ο Δημήτρης Δαμπασίνας, γενικός διευθυντής της Ελληνικά Εκλεκτά Έλαια, ο Χρήστος Παπαζηλάκης, γενικός διευθυντής της Εβροφάρμα Α.Β.Ε.Ε., και η Νάντια Σαΐτη, διευθύνουσα σύμβουλος της Κρόνος Α.Ε.
Για τα επόμενα εργαστήρια της σειράς «Πώς να γίνετε ExportExperts», οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να παρακολουθούν την ιστοσελίδα του Συνδέσμου, στη διεύθυνση www.sev.org.gr.