Ισχυρή ψήφο εμπιστοσύνης από τη γερμανική μητρική αποτελεί για τη Miele Hellas, η δημιουργία ενός νέου cluster 8 αγορών στην Νοτιοανατολική Ευρώπη. Η Miele Hellas, εκτός από τις πέντε χώρες που έχει ήδη στην ευθύνη της αναλαμβάνει άλλες τρεις νέες αγορές (Σλοβενία, Κροατία, Βοσνία- Ερζεγοβίνη), και με αλλες στρατηγικές κινήσεις συνεχίζει να ενισχύει τη θέση της στην αγορά, πλησιάζοντας τον στόχο των 100 εκατ. ευρώ σε πωλήσεις. Την ίδια ώρα η ελληνική θυγατρική έχει τραβήξει την προσοχή της μητρικής ένα ελληνικό concept, που υπεραποδίδει.
Ο γενικός διευθυντής κ. Θάνος Κυριαζής μίλησε για τις τεράστιες ευκαιρίες που διανοίγονται μπροστά της, αναδεικνύοντας την Miele Hellas ως έναν ισχυρό παίκτη με πολλές προοπτικές για το μέλλον. Αποκάλυψε όμως και τη μεγάλη πρόκληση που έχει μπροστά της η εταιρεία. Την ίδια ώρα ήταν μετρημένος ως προς τις επόμενες κινήσεις τους απέναντι στον «γίγαντα» Κωτσόβολο, με τον οποίο «πήραν διαζύγιο» το καλοκαίρι του 2021.
Ανάληψη ηγετικού ρόλου σε οκτώ χώρες
Η Miele Hellas αναλαμβάνει την ηγεσία του Cluster Adrian Aegean, το οποίο περιλαμβάνει πλέον οκτώ χώρες: Ελλάδα, Κύπρο, Αλβανία, Κόσοβο, Βόρεια Μακεδονία, Σλοβενία, Κροατία και Βοσνία-Ερζεγοβίνη. Με την προσθήκη των τριών τελευταίων αγορών, η εταιρεία επεκτείνει την επιρροή της, αποκτώντας νέα γραφεία σε Λιουμπλιάνα και Ζάγκρεμπ, ενώ ενισχύει το εργατικό της δυναμικό κατά 50 νέες θέσεις. Παράλληλα, η διεύρυνση αυτή της επιτρέπει να απευθύνεται πλέον σε 26 εκατομμύρια καταναλωτές, αυξάνοντας σημαντικά το αποτύπωμά της στην περιοχή.
Νέες προοπτικές και στρατηγικές κινήσεις
Οκ. Κυριαζής, τόνισε ότι η ανάθεση των νέων αγορών ήταν αποτέλεσμα της επιτυχημένης πορείας της εταιρείας. «Αν συνεχίσουμε να επιτυγχάνουμε θετικά αποτελέσματα, θα ανοίξουν ακόμα περισσότερες ευκαιρίες στο μέλλον» ανέφερε χαρακτηριστικά. Οι προβλέψεις για τις πωλήσεις του cluster το 2025 ξεπερνούν τα 70 εκατ. ευρώ, ενώ το 2024 ο τζίρος διαμορφώθηκε στα 40 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 10%.
«Εμπιστευόμαστε την τοπική ομάδα να τρέξει και τις τρεις αυτές νέες αγορές μαζί με τις πέντε που ήδη έχει με εξαιρετικά αποτελέσματα. Αυτή η επέκταση προσφέρει αρκετά πλεονεκτήματα τόσο τοπικά όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο. Ενισχύει την παρουσία μας στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, βελτιώνει την επιχειρησιακή αποτελεσματικότητα και ευθυγραμμίζεται με τους στρατηγικούς μας στόχους για ανάπτυξη και καινοτομία» ανέφεραν σε βιντεοσκοπημένο μήνυμά τους.οι ιδιοκτήτες της μητρικής DrMarkus Miele και Dr Reinhard Zinkann.
Σταθερή στρατηγική ανάπτυξης
Η στρατηγική της εταιρείας παραμένει προσανατολισμένη στην επιλεκτική διανομή και την ανάπτυξη του δικτύου των ιδιόκτητων καταστημάτων. Μέσα στο επόμενο τρίμηνο, αναμένεται η λειτουργία ενός νέου καταστήματος στην Αττική, ενώ στα μελλοντικά σχέδια περιλαμβάνεται η επέκταση στην ελληνική επαρχία. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται επίσης στους στρατηγικούς συνεργάτες, οι οποίοι αντιπροσωπεύουν το 80% των πωλήσεων στην Ελλάδα.
Η εταιρεία επενδύει δυναμικά στο ηλεκτρονικό της κανάλι, το οποίο σήμερα αντιστοιχεί στο 3% του κύκλου εργασιών της, με σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης, δεδομένου ότι ο κλάδος κινείται σε ποσοστά 10%-15%. Παράλληλα, η Miele Hellas εξετάζει νέες στρατηγικές για τη διασύνδεση με νεότερα καταναλωτικά κοινά, δίνοντας έμφαση στην προσαρμογή των προϊόντων και των υπηρεσιών της στις μεταβαλλόμενες ανάγκες της αγοράς.
Αναφορικά με τη δραστηριοποίησή της στη Σλοβενία, την Κροατία και τη Βοσνία-Ερζεγοβίνη, ο κ. Κυριαζής επισήμανε ότι το αναπτυξιακό μοντέλο βρίσκεται υπό αξιολόγηση. Ωστόσο, ιδιαίτερη δυναμική παρουσιάζει η Κροατία, ενώ το βασικό μέλημα της εταιρείας είναι η παροχή ποιοτικών υπηρεσιών και όχι η επέκταση σε μεγάλο αριθμό σημείων πώλησης.
Οικονομική πορεία και επιστροφή στην κερδοφορία
Παρά τις προκλήσεις, η Miele Hellas συνεχίζει να καταγράφει θετικά οικονομικά αποτελέσματα. Το 2023 σημείωσε αύξηση πωλήσεων κατά 10%, φτάνοντας τα 40 εκατ. ευρώ, ενώ οι εξαγωγές της ενισχύθηκαν κατά 44%. Το EBITDA της διαμορφώθηκε στα 1,6 εκατ. ευρώ, αντιπροσωπεύοντας το 4% του τζίρου. Αν και υπήρξαν επιβαρύνσεις από φορολογικές υποχρεώσεις, η λειτουργική κερδοφορία της εταιρείας παραμένει σταθερή, επιτρέποντας τη συνέχιση των επενδύσεων στην ελληνική αγορά.
Συνεργασία με αρχιτέκτονες και πολυτελή κατοικίες
Η Miele Hellas εστιάζει σε νέες κατηγορίες πελατών, όπως οι πολυτελείς κατοικίες, οι οποίες γνωρίζουν ραγδαία ανάπτυξη. Στο πλαίσιο αυτό, δημιουργεί εξειδικευμένες ομάδες αρχιτεκτόνων που θα προσφέρουν ολοκληρωμένες λύσεις στους πελάτες, ενισχύοντας την παρουσία της εταιρείας στον τομέα του premium design.
Το ελληνικό concept που αξιολογεί η μητρική εταιρεία
Ένα από τα πιο καινοτόμα στοιχεία της στρατηγικής της Miele Hellas είναι το concept των kitchen retail stores, το οποίο σχεδιάστηκε και εφαρμόζεται αποκλειστικά στην Ελλάδα.
Η επιτυχία του έχει τραβήξει το ενδιαφέρον της μητρικής εταιρείας, η οποία εξετάζει την επέκτασή του και σε άλλες διεθνείς αγορές.
Μελλοντικές επενδύσεις και ανάπτυξη
Η Miele Hellas σχεδιάζει να ανοίγει 1-2 νέα καταστήματα ετησίως, όχι μόνο στην Αττική (είναι σε αναζήτησ χώρου και το επομενο τρίμηνο θα ανακοινωθεί), αλλά και σε άλλες περιοχές της Ελλάδας. Το 80% του τζίρου της προέρχεται από συνεργασίες με μεγάλες εταιρείες ηλεκτρικών ειδών, ενώ το υπόλοιπο 20% προέρχεται από το ιδιόκτητο δίκτυό της και το e-shop. Αν και δεν υπάρχει επί του παρόντος προγραμματισμένη συνεργασία με τον Κωτσόβολο, όπως είπε ο κ. Κυριαζής, η εταιρεία παραμένει ανοιχτή σε νέες συνέργειες που ευθυγραμμίζονται με τη στρατηγική της και θα εξυπηρετούν καλύτερα τους καταναλωτές.
Η μεγάλη πάντως πρόκληση, όπως παραδέχθηκε ο κ. Κυριαζής, έγκειται στο πώς θα καταφέρει να προσεγγίσει τις νεότερες γενιές καταναλωτών, οι οποίες έχουν τελείως διαφορετική αντίληψη για τις οικιακές «έξυπνες» συσκευές και τις ανάγκες τους.