Με καθυστέρηση ξεκινούν τα έργα αποκατάστασης από τις καταστροφές που προκλήθηκαν από τις πλημμύρες σε Θεσσαλία και Στερεά Ελλάδα με το υπουργείο Υποδομων να στέλνει τις προσκλήσεις στους τέσσερις μεγάλους κατασκευαστικούς ομίλους της χώρας (ΑΒΑΞ, ΑΚΤΩΡ, ΜΕΤΚΑ και ΤΕΡΝΑ).
Οι τελικές υπογραφές των νέων συμβάσεων δεν προβλέπεται να πέσουν πριν από τις αρχές Φεβρουαρίου και ο λόγος είναι πως θα πρέπει να διαβιβαστούν προηγουμένως προς έλεγχο στο Ελεγκτικό Συνέδριο.
Ειδικότερα, δόθηκε η έγκριση της διαδικασίας διαπραγμάτευσης, χωρίς προηγούμενη δημοσίευση, για την ανάθεση των τεσσάρων έργων συνολικού προϋπολογισμού 900 εκατ. ευρώ για το οδικό δίκτυο και των πέντε για το σιδηροδρομικό δίκτυο, συνολικού προϋπολογισμού 1,3 δισ. ευρώ (έχουν επίσης χρηματοδότηση ύψους 600 εκατ. ευρώ από τους πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης).
Το υπουργείο Υποδομών καλεί τις συγκεκριμένες κατασκευαστικές εταιρείες σε διαδικασία διαπραγμάτευσης χωρίς προηγούμενη δημοσίευση, όπως προβλέπει ο νόμος σε καταστάσεις έκτακτων συνθηκών, και επιτάσσει, σύμφωνα με το υπουργείο, και το σφιχτό χρονοδιάγραμμα του Ταμείου Ανάκαμψης, από το οποίο προέρχεται χρηματοδότηση συνολικού ύψους 600 εκατ. ευρώ.
Ποια είναι τα έργα
Ο Χρήστος Σταϊκούρας έδωσε την Τρίτη το έναυσμα για την έναρξη της διαγωνιστικής διαδικασίας - δημοσιεύτηκε στη Διαύγεια στις 10/12 - ο οποίος υπέγραψε τις αποφάσεις που περιγράφουν τη διαδικασία διαπραγμάτευσης και τη σχετική έγκριση των τευχών δημοπράτησης για οδικά έργα συνολικού προϋπολογισμού 899.699.996 ευρώ και σιδηροδρομικά έργα ύψους 450.060.000 ευρώ.
Οι υπουργικές αυτές αποφάσεις αφορούν τα παρακάτω οδικά έργα:
- Ζαγοράς – Μουρεσίου, Νοτίου Πηλίου, Βόλου και Ρήγα Φεραίου, με προϋπολογισμό 278.200.000 ευρώ.
- Αργιθέας, Λίμνης Πλαστήρα, Μετεώρων και Πύλης, με προϋπολογισμό 267.500.000 ευρώ.
- Τεμπών, Τυρνάβου, Ελασσόνας, Αγιάς, Λαρισαίων, Φαρκαδόνας, Κιλελέρ, Παλαμά, Μουζακίου, Τρικκαίων και Καρδίτσας, με προϋπολογισμό 184.000.000 ευρώ.
- Ιστιαίας-Αιδηψού, Μαντουδίου-Λίμνης-Αγίας Άννας, Δομοκού, Λαμίας, Αλμυρού, Φαρσάλων και Σοφάδων, με προϋπολογισμό 170.000.000 ευρώ.
Στον τομέα των σιδηροδρομικών υποδομών, οι περσινές καταστροφές προκάλεσαν σοβαρές βλάβες στον κύριο σιδηροδρομικό άξονα «Αθήνας-Θεσσαλονίκης» και στο τμήμα Δομοκός-Λάρισα, που η κυκλοφορία των τρένων εξακολουθεί να γίνεται σε μονή γραμμή. Οι παρεμβάσεις επεκτείνονται στις περιφερειακές γραμμές Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα και Λάρισα-Βόλος, που έχουν επίσης τεθεί εκτός λειτουργίας. Για τα σιδηροδρομικά έργα, οι εργολαβίες αυτές αφορούν:
- Αποκατάσταση της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αθηνών – Θεσσαλονίκης, από την έξοδο του Σ.Σ. Δομοκού (Χ.Θ. 288+600) έως την είσοδο του Σ.Σ. Κραννώνα (Χ.Θ. 328+840), με προϋπολογισμό 173.600.000 ευρώ.
- Αποκατάσταση των συστημάτων Σηματοδότησης, ETCS L1, Τηλεδιοίκησης και Ηλεκτροκίνησης στο τμήμα της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής από τον Σ.Σ. Παλαιοφάρσαλο (Χ.Θ 296+245) έως τον Σ.Σ. Κράννων (ΧΘ 336+330), με προϋπολογισμό 37.200.000 ευρώ.
- Αποκατάσταση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφαρσάλου – Καλαμπάκας, σε εντοπισμένα τμήματα της γραμμής, με προϋπολογισμό 57.660.000 ευρώ.
- Αποκατάσταση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισας – Βόλου, με προϋπολογισμό 181.660.000 ευρώ.
Ποιος κάνει τις μελέτες
Για τον έλεγχο των μελετών και την παρακολούθηση των εργασιών, το υπουργείο προχωρεί σε ανάλογες απευθείας συμβάσεις με δύο συμβούλους, που θα υποβοηθήσουν τις αρμόδιες υπηρεσίες.
Το υπουργείο έχει απευθύνει πρόσκληση στις εταιρίες Aecom, Ηill International N.V. Greek Branch, Planet και ΣΑΛΦΩ.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!