Οπως ένα παλιό, καλό κρασί ωριμάζει στον χρόνο, προσφέροντας κάθε φορά μια πιο γεμάτη και απολαυστική εμπειρία, έτσι και τα μεγάλα πολυκαταστήματα εξελίσσονται σε εμβληματικούς χώρους αγορών και εμπειριών. Αυτό πιστεύει ο Paolo de Cesare, έμπειρο στέλεχος της διεθνούς αγοράς μόδας και νέο μέλος του διοικητικού συμβουλίου των Attica Πολυκαταστήματα. Ένα όραμα που ευθυγραμμίζεται απόλυτα με τη στρατηγική της νέας διοίκησης της ελληνικής εταιρείας, η οποία φιλοδοξεί να μετατρέψει τα Attica σε ένα ισχυρό τουριστικό προορισμό αγορών στα πρότυπα των Harrods.
Τα νέα μέλη του ΔΣ, ο Paolo de Cesare, με πολυετή εμπειρία σε κορυφαίους οίκους όπως οι Max Factor και Printemps, και η Florence Rollet, με θητεία σε εμβληματικά brands όπως Tiffany και Christian Dior Perfumes, φέρνουν τη δική τους πολύτιμη τεχνογνωσία, ενισχύοντας καθοριστικά τη φιλόδοξη στρατηγική ανάπτυξης της εταιρείας.
«Όραμά μας είναι τα attica να είναι ο απόλυτος προορισμός shopping με κορυφαία brands και μοναδικές εμπειρίες σε ένα εξαιρετικό περιβάλλον», ανέφερε εχθές σε ενημερωτική εκδήλωση ο Δημοσθένης Μπούμης, διευθύνων σύμβουλος και μέλος του ΔΣ.
Ξεκινώντας το 2005 από το κεντρικό κατάστημα του City Link, τα Attica έχουν εξελιχθεί σε έναν γίγαντα του ελληνικού λιανεμπορίου, με περισσότερα από 69.000 τ.μ. εμπορικών χώρων και τέσσερα πολυκαταστήματα σε στρατηγικές τοποθεσίες. Το δίκτυο περιλαμβάνει ακόμα τέσσερα monobrand stores και τρία multi-brand καταστήματα σε τουριστικούς προορισμούς όπως το Costa Navarino και το Sani Resort. Κάθε χρόνο εξυπηρετούν περισσότερους από 5 εκατομμύρια πελάτες, φιλοξενώντας πάνω από 1.000 κορυφαία brands και 1 εκατομμύριο προϊόντα.
Η επιτυχία δεν περιορίζεται μόνο στα φυσικά καταστήματα, καθώς το ψηφιακό κατάστημα Attica διατηρεί κυρίαρχη θέση στον τομέα των καλλυντικών, με 11,4 εκατομμύρια επισκέπτες ετησίως και περισσότερους από 30.000 κωδικούς προϊόντων.
Η νέα διοίκηση έχει θέσει φιλόδοξους στόχους. Με συνολικές επενδύσεις που αγγίζουν τα 40 εκατ. ευρώ από το 2021 έως το 2024 και επιπλέον 15 εκατ. ευρώ την περίοδο 2025-2027, η εταιρεία επικεντρώνεται στη βελτίωση της εμπειρίας του πελάτη μέσω:
- Ανακαίνισης υφιστάμενων καταστημάτων.
- Εισαγωγής νέων, premium και niche brands.
- Ενίσχυσης των εξατομικευμένων υπηρεσιών, όπως το personal shopping και τα beauty treatments.
- Τεχνολογικής αναβάθμισης και ανάπτυξης του ψηφιακού καταστήματος.
- Εμπλουτισμού των omnichannel υπηρεσιών, όπως το Click & Collect και η κατ’ οίκον παράδοση.
Κλειστά τα χαρτιά κράτησε ο κ. Μπούμης για το ενδεχόμενο επέκτασης στο Ελληνικό. Παρά την επιβεβαίωση από τον βασικό μέτοχο της Ideal Holdings, που είχε μιλήσει προσύμφωνα μίσθωσης για χώρους στα νέα εμπορικά κέντρα της Lamda Development, από τον περυσινό Δεκέμβριο, η διοίκηση της Attica Department Stores απέφυγε να σχολιάσει τον προγραμματισμό για επεκτάσεις του δικτύου. Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, ανέφερε ότι δεν υπάρχει ακόμα ειλημμένη απόφαση για νέα πολυκαταστήματα.
Οι αριθμοί που επιβεβαιώνουν την επιτυχία
Το 2024 αναμένεται να κλείσει με νέο ρεκόρ πωλήσεων, καθώς οι λιανικές πωλήσεις στο δεκάμηνο του έτους αυξήθηκαν κατά 10% (179,6 εκατ. ευρώ), ενώ η λειτουργική κερδοφορία (EBITDA) ενισχύθηκε κατά 15,7% (19,2 εκατ. ευρώ). Σύμφωνα με τη διοίκηση, πιθανώς θα υπερβεί τον περυσινό ρυθμό και τις προβλέψεις του ομίλου Ideal Holdings όταν προχώρησε στην εξαγορά των Αttica, καθώς το τελευταίο δίμηνο του έτους συνεισφέρει ποσοστό 25% των συνολικών πωλήσεων της εταιρείας.
Ιδιαίτερα δυνατή είναι η απόδοση του καταστήματος της Πανεπιστημίου, το οποίο συνεισφέρει 49% στον συνολικό τζίρο, με το κατάστημα του Golden Hall να ακολουθεί με 27%.
Η έκπληξη στις πωλήσεις έρχεται από τους άνδρες. Σε αντίθεση με τα διεθνή και εγχώρια δεδομένα, η ανδρική ένδυση κυριαρχεί στον τζίρο των Attica Πολυκαταστημάτων, αντιπροσωπεύοντας το 22% των συνολικών πωλήσεων. Ακολουθεί η γυναικεία ένδυση με 18%, τα αξεσουάρ με 11%, τα παπούτσια με 10% και τα αθλητικά, που καταγράφουν σημαντική ανάπτυξη, με 5%.
Η νέα εποχή των Attica στοχεύει να καθιερώσει τα πολυκαταστήματα ως τον απόλυτο τουριστικό προορισμό αγορών. Με την αυξημένη τουριστική κίνηση, οι tax-free πωλήσεις φτάνουν το 10-11% του τζίρου, σημειώνοντας άνοδο 22% φέτος. Παράλληλα, η εταιρεία σχεδιάζει την επέκταση του δικτύου με νέα καταστήματα, ενώ το flagship κατάστημα στο City Link αναβαθμίζεται για να προσφέρει εμπειρίες ανάλογες των κορυφαίων πολυκαταστημάτων του κόσμου.