Με ιστορία 105 ετών, η σουηδική Electrolux περνά σε μια νέα φάση στην ελληνική αγορά, στοχεύοντας να τριπλασιάσει το μερίδιό της στις μεγάλες ηλεκτρικές οικιακές συσκευές από 5% σε 15% μέσα στην επόμενη πενταετία. Ο στόχος είναι η επίδοση της εταιρείας στη χώρα μας να ευθυγραμμιστεί με τον μέσο όρο της ευρωπαϊκής αγοράς, όπου διατηρεί τη δεύτερη θέση.
Παράλληλα, παραμένει έτοιμη να αντιμετωπίσει τον εντεινόμενο ανταγωνισμό από την Ανατολή, διατηρώντας την εστίαση στην ποιότητα και τη διαφοροποίηση των προϊόντων της.
Το 2023, η εταιρεία σημείωσε τζίρο περίπου 19 εκατ. ευρώ στην ελληνική αγορά. Παρά τη μικρή μείωση των εσόδων το 2024, λόγω της αναδιάρθρωσης, οι προβλέψεις για το 2025 είναι αισιόδοξες. Στόχος είναι η επίτευξη διψήφιου ρυθμού ανάπτυξης, υποστηριζόμενη από τη διευρυμένη διανομή, τα νέα προϊόντα και τις επενδύσεις στο μάρκετινγκ και τη στρατηγική, όπως σημείωσε ο Head of Commercial Adriatics & Greece Commercial area South East της εταιρείας, Damir Madjarevic, σε δημοσιογραφική ενημέρωση.
Διευρυμένο δίκτυο διανομής
Ένα από τα βασικά στοιχεία της νέας στρατηγικής είναι η διεύρυνση του δικτύου διανομής. Η Electrolux πλέον δεν συνεργάζεται αποκλειστικά με την Κωτσόβολος.
Από το δεύτερο εξάμηνο του 2024, τα προϊόντα της είναι διαθέσιμα σε όλες τις μεγάλες αλυσίδες ηλεκτρικών ειδών, όπως Public και Πλαίσιο, ενώ ενισχύθηκε και η συνεργασία με την εταιρεία Μαυρόπουλος, η οποία λειτουργεί ως διανομέας για μικρότερες αλυσίδες λιανικής.
Προϊόντα και λανσαρίσματα
Το 2025 αναμένεται να είναι μια καθοριστική χρονιά για την εταιρεία. Η Electrolux σχεδιάζει να παρουσιάσει νέες σειρές προϊόντων, συμπεριλαμβανομένων εντοιχισμένων κουζινών και πλυντηρίων, τόσο για τη μάρκα Electrolux όσο και για την AEG. Οι νέες κουζίνες θα ενσωματώνουν λειτουργίες τεχνητής νοημοσύνης (AI), δίνοντας τη δυνατότητα στους χρήστες να εξοικονομούν ενέργεια και χρόνο, ενώ θα διατηρούν υψηλή ποιότητα στο μαγείρεμα.
Παράλληλα, η εταιρεία σκοπεύει να δημιουργήσει experience zones στα καταστήματα, όπου οι καταναλωτές θα μπορούν να δοκιμάζουν τα προϊόντα και τις καινοτόμες τεχνολογίες τους.
Ανταγωνισμός από την Ανατολή
Η Electrolux, ωστόσο, καλείται να διαχειριστεί και την αυξανόμενη πίεση από τον ανταγωνισμό, κυρίως από κινεζικές και άλλες ασιατικές εταιρείες, που έχουν ενισχύσει την παρουσία τους στην ελληνική αγορά, προσφέροντας πιο οικονομικές λύσεις, συχνά με εντυπωσιακά τεχνικά χαρακτηριστικά.
Η Electrolux απαντά σε αυτή την πρόκληση με έμφαση στην ποιότητα, την καινοτομία και τη βιωσιμότητα, ενώ παράλληλα επεκτείνει τη γκάμα προϊόντων της για να καλύψει και τη μεσαία κατηγορία τιμών, ανταγωνιζόμενη πιο αποτελεσματικά. «Ο κινεζικός ανταγωνισμός, προφανώς, και υπάρχει δεν μπορούμε να τον αποφύγουμε, αλλά η Electrolux έχει τη δική της στρατηγική για να τον αντιμετωπίσει, εστιάζοντας σε premium σειρές» τόνισε ο κ. Damir Madjarevic.
Εστίαση σε Premium Προϊόντα
Στην Ελλάδα, όπως και στην υπόλοιπη Ευρώπη, η Electrolux επικεντρώνεται στα premium προϊόντα με τα σήματα Electrolux και AEG. Παράλληλα, αποσύρει σταδιακά τη μάρκα Zanussi, με στόχο την ανακατεύθυνση των καταναλωτών στις βασικές σειρές της. Στο πλαίσιο αυτό, η Electrolux επεκτείνει τη γκάμα της, καλύπτοντας ευρύτερες τιμολογιακές απαιτήσεις και ενισχύοντας την παρουσία της στο «μεσαίο ράφι» της αγοράς.
Η Electrolux συνεχίζει να δίνει έμφαση στη βιωσιμότητα τόσο στα προϊόντα όσο και στις παραγωγικές της διαδικασίες. Οι νέες συσκευές είναι σχεδιασμένες για να καταναλώνουν λιγότερη ενέργεια, να μειώνουν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα και να διευκολύνουν την καθημερινότητα των καταναλωτών όπως υπογράμμισε ο κ. Damir Madjarevic.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!