O χειμώνας θα ολοκληρωθεί για την Ευρώπη και την Ασία χωρίς σημαντικές διαταραχές στις τιμές και τις προμήθειες υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), παρά το συνεχιζόμενο χάος στην παγκόσμια ναυτιλία, λόγω των επιθέσεων των Χούθι κατά εμπορικών πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα.
Η ασθενέστερη ζήτηση και τα υψηλότερα αποθέματα φυσικού αερίου και στις δύο περιοχές τις έχουν προστατέψει τη φετινή χειμερινή περίοδο θέρμανσης από τυχόν διαταραχές στις τιμές spot LNG και στις τιμές αναφοράς του φυσικού αερίου.
Αν και το παγκόσμιο εμπόριο υγροποιημένου φυσικού αερίου έχει αναστατωθεί από τις διαταραχές της ναυσιπλοΐας στην Ερυθρά Θάλασσα, η προσφορά δεν έχει απειληθεί και οι τιμές τόσο στην Ευρώπη όσο και στην Ασία έχουν υποχωρήσει σε χαμηλά πολλών μηνών, ακόμη και κατά τη διάρκεια της χειμερινής περιόδου αιχμής.
Το υπόλοιπο του χειμώνα θα είναι σχετικά ήρεμο, εκτιμούν αναλυτές, σύμφωνα με το oilprice.
«Για όλους τους ενδιαφερόμενους, η μη χρησιμοποίηση της διώρυγας του Σουέζ θα σημαίνει ταξίδια σε μεγαλύτερες αποστάσεις. Αλλά πιστεύουμε ότι είναι απίθανο να επηρεάσει τη ζήτηση για τη ναυτιλία lng και τις τιμές spot βραχυπρόθεσμα», έγραψε ο Fraser Carson, Senior Research Analyst, Global LNG, της Wood Mackenzie, σε ανάλυση αυτή την εβδομάδα.
Οι φορτωτές LNG αποφεύγουν την Ερυθρά Θάλασσα
Το στενό Bab el-Mandeb, κοντά στην Ερυθρά Θάλασσα, αντιπροσώπευε το 12% του θαλάσσιου εμπορίου πετρελαίου και το 8% του εμπορίου LNG πέρυσι, σύμφωνα με τα στοιχεία της EIA.
Δύο από τους μεγαλύτερους εξαγωγείς υγροποιημένου φυσικού αερίου, οι Ηνωμένες Πολιτείες και το Κατάρ, σταμάτησαν τις μεταφορές μέσω της Ερυθράς Θάλασσας και της διώρυγας του Σουέζ νωρίτερα φέτος.
Η παραγωγή υγροποιημένου φυσικού αερίου του Κατάρ δεν απειλείται σε καμία περίπτωση από τη διακοπή της ναυσιπλοΐας στην Ερυθρά Θάλασσα, δήλωσε νωρίτερα αυτή την εβδομάδα ο διευθύνων σύμβουλος της QatarEnergy, Saad Sherida Al-Kaabi. Τα περισσότερα φορτία LNG του Κατάρ κατευθύνονται ανατολικά προς την Ασία, ενώ οι Ευρωπαίοι πελάτες θα δουν μεγαλύτερους χρόνους παράδοσης, σημείωσε το στέλεχος, το οποίο είναι επίσης υφυπουργός Ενέργειας του Κατάρ.
«Η QatarEnergy επιβεβαιώνει ότι η παραγωγή υγροποιημένου φυσικού αερίου του Κατάρ συνεχίζεται απρόσκοπτα και η δέσμευσή μας να διασφαλίσουμε την αξιόπιστη προμήθεια υγροποιημένου φυσικού αερίου στους πελάτες μας παραμένει ακλόνητη», ανέφερε η κρατική εταιρεία του Κατάρ τον Ιανουάριο.
Σύμφωνα με τη WoodMac, το Κατάρ επηρεάζεται περισσότερο από τη διακοπή της ναυσιπλοΐας, καθώς οι παραδόσεις υγροποιημένου φυσικού αερίου από το Κατάρ στην Ευρώπη θα διαρκούν ουσιαστικά διπλάσιο χρόνο με τα πλοία να ταξιδεύουν στην Ευρώπη μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας (CoGH) στην Αφρική.
«Για να μεταφερθούν όλα τα ευρωπαϊκά συμβόλαια DES του Κατάρ μέσω του CoGH, εκτιμούμε ότι θα χρειαζόταν το ισοδύναμο 18 επιπλέον πλοίων», δήλωσε ο Carson της WoodMac.
Τα αποθέματα φυσικού αερίου τόσο στην Ευρώπη όσο και στην Ασία είναι αρκετά, ακόμη και στην αιχμή του χειμώνα, δίνοντας στην αγορά την πεποίθηση ότι η προμήθεια φυσικού αερίου δεν θα αποτελέσει πρόβλημα στο βόρειο ημισφαίριο τουλάχιστον μέχρι το καλοκαίρι.
Φυσικά, αυτό έχει οδηγήσει σε χαμηλότερες τιμές spot και προθεσμιακών συμβολαίων και στις δύο περιοχές, παρά τις μετατοπίσεις των εμπορικών ροών υγροποιημένου φυσικού αερίου ως αποτέλεσμα της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα.
Στην Ασία, οι τιμές spot LNG για παράδοση Απριλίου στη βορειοανατολική Ασία υποχώρησαν την περασμένη εβδομάδα στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων σχεδόν τριών ετών -από τον Απρίλιο του 2021-, εν μέσω υψηλότερων από το συνηθισμένο αποθεμάτων και αδύναμων κινεζικών αγορών. Η ζήτηση LNG στην Ιαπωνία είναι επίσης χαμηλότερη από ό,τι τα προηγούμενα χρόνια, λόγω της επανεκκίνησης των πυρηνικών αντιδραστήρων, των υψηλών αποθεμάτων φυσικού αερίου και της αυξημένης παραγωγής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές.
Οι τιμές στην Ευρώπη μειώθηκαν σε χαμηλό οκτώ μηνών αυτή την εβδομάδα, εν μέσω της άφθονης προσφοράς και της συνεχιζόμενης αδύναμης ζήτησης από τη βιομηχανία.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!