Νέα
  • ΓΔ: 1406.2 +0.33%
  • Τζίρος: 203,61 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

ΑΓΟΡΕΣ

Tesla: Αναλυτές της Wall Street προβλέπουν πτώση της μετοχής κατά 40%

Tesla / Πηγή: AP Images
Πηγή: AP Images

Το μεγάλο ερώτημα των ημερών στη Wall Street είναι αν οι αγορές έχουν... υπερθερμανθεί. Με δεδομένα τα πολλά εναπομείναντα πανδημικά και υφεσιακά εμπόδια που πρέπει ακόμα να ξεπεραστούν μετά την καθίζηση των μετοχών στο πρώτο τετράμηνο του 2020, αναλυτές εκφράζουν τους φόβους τους ότι κάποιες μετοχές παραμένουν σε υπερβολικά υψηλά επίπεδα σε σχέση με τις αποτιμήσεις της Wall Street για τους στόχους τους.

Αν οι εκτιμήσεις του χρηματιστηρίου για την πραγματική αξία αυτών των μετοχών δικαιωθούν, η τιμή τους μπορεί να πέσει μέχρι και 40% μέσα στη χρονιά. Στην κορυφή της λίστας των επιχειρήσεων που οι αναλυτές κρίνουν πως οι μετοχές τους διαθέτουν υπεραξία, είναι η Tesla Motors, η εταιρία που βλέπει τις μετοχές της να απογειώνονται τις τελευταίες εβδομάδες.

Η μετοχή της Tesla μπορεί να έκλεισε την προηγούμενη εβδομάδα στα 816,04 δολάρια, αλλά η εταιρία έχει συναινετικό ετήσιο στόχο τιμής στα 438,83 δολάρια. Αν αυτός επιβεβαιωθεί, η πτώση της μετοχής της μέχρι τα τέλη της χρονιάς μπορεί να φτάσει το 46%.

Ο αυτοκινητιστικός κολοσσός προφανώς έχει κάνει κάτι σωστά για να βλέπει το ανώτατο όριο αγοράς της να πλησιάζει τα 774 εκατ. δολάρια. Έχει τα πλεονεκτήματα της πρωτοπόρου στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και η μπαταρία της έχει μεγαλύτερη εμβέλεια και δύναμη από τις αντίστοιχες του ανταγωνισμού.

Παρότι οι παραδόσεις της μέσα στο 2020 έπεσαν κατά 450 μονάδες κάτω από τον στόχο που είχε θέσει ο ιδρυτής της, Elon Musk, οι 499.550 παραδόσεις που ολοκλήρωσε κάθε άλλο παρά αμελητέες είναι για μια επιχείρηση που χτίστηκε από το μηδέν.

Κι όμως, τα 774 εκατ. δολάρια προϋποθέτουν μια σειρά από υποθέσεις που ακόμα ουδείς γνωρίζει αν θα εκπληρωθούν. Μπορεί η Tesla να διατηρήσει τα ηνία κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων στις ΗΠΑ όταν η General Motors έχει κάνει επένδυση ύψους 27 δισ. δολαρίων στην ηλεκτροκίνηση για την επόμενη τετραετία; Ή τα 11 δισ. δολάρια που επένδυσε η Ford για έρευνα και ανάπτυξη ηλεκτρικών οχημάτων;

Οι απαντήσεις σε αυτά τα ερωτήματα δεν είναι εύκολες, αλλά παράλληλα μάλλον δεν γεννούν αισιοδοξία για το μέλλον της μετοχής της Tesla. Οι πιθανότητές της να παραμείνει πρώτη στο τομέα της ηλεκτροκίνησης συρρικνώνονται όταν έχει να ανταγωνιστεί επιχειρήσεις με βαθιές τσέπες και επώνυμα μοντέλα.

Η βιομηχανία παραγωγής αυτοκινήτων έχει παραδοσιακά πληγεί από χαμηλά έσοδα και υψηλά χρέη. Μέχρι σήμερα η Tesla έχει αποφύγει τον πνιγμό των χρεών, ανεβάζοντας παράλληλα τη ρευστότητά της μέσω αυξημένων δημόσιων προσφορών της μετοχής της. Αλλά όλα αυτά δεν αλλάζουν το γεγονός ότι η πώληση αυτοκινήτων είναι ένας τομέας χαμηλού κέρδους και κεφαλαιακής ευαισθησίας.

Με αυτά και μ' αυτά οι αναλυτές της Wall Street παραμένουν επιφυλακτικοί απέναντι στην απογείωση της μετοχής της Tesla. Πιστεύουν ότι η σημερινή αξία της δεν είναι βασισμένη στην κοινή λογική και ο συναινετικός ετήσιος στόχος τιμής της αντανακλά αυτή την πραγματικότητα.

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΑΓΟΡΕΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΑΓΟΡΕΣ