Νέα
  • ΓΔ: 1622.93 +0.33%
  • Τζίρος: 20,63 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

ΥΠΟΔΟΜΕΣ

Χρ. Σταϊκούρας: Ποιες λύσεις εξετάζουμε για το κυκλοφοριακό πρόβλημα - Στο τραπέζι και οι Πρότυπες Προτάσεις

Για τα μεγάλα ορόσημα του 2025 στο χαρτοφυλάκιο των υποδομών, τα έργα που παραδίδονται φέτος, την μάχη για την βελτίωση του κυκλοφοριακού προβλήματος σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη με άνοιγμα και στις «Πρότυπες Προτάσεις» αλλά και για τα ζητήματα που αντιμετωπίζει ακόμη ο σιδηρόδρομος, δυο χρόνια μετά το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη και τις καταστροφές από Daniel και Elias, μιλά ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας στο πρώτο επεισόδιο της εκπομπής Building the Future, που είναι μια παραγωγή της «Ημερησίας», σε συνεργασία με το ypodomes.com και την στήριξη του Ομίλου εταιρειών AKTOR GROUP.

Ο κ. Σταϊκούρας, μάλιστα δεν διστάζει να υπογραμμίσει πως η κυβέρνηση θα επαναξιολογήσει τη σύμβαση με την Hellenic Train, αν προκύψουν - όπως λέει - ζητήματα ευθυνών από τη Δικαιοσύνη. 

Όπως είπε ο υπουργός ΥΠΟΜΕ, μέσα στο 2025: 

  • παραδίδεται σε λειτουργία ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος
  • επεκτείνεται το Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά, 
  • υπογράφεται η σύμβαση για το κεντρικό τμήμα του ΒΟΑΚ, Χανιά-Ηράκλειο, ενώ 
  • δρομολογούνται 950 νέα λεωφορεία μέχρι τον Σεπτέμβριο.  

Ο κ. Σταϊκούρας στέκεται και σε μερικά από τα εμβληματικά έργα που τρέχουν αυτή την εποχή, όπως το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλλι Ηρακλείου, τα άλλα δύο τμήματα του ΒΟΑΚ (Χερσόνησος-Νεάπολη και Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος), το Μπράλος-Άμφισσα, το flyover της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης κ.α.

Μετρό Θεσσαλονίκης

Αναφορικά με τα πρώτα συμπεράσματα από την λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης, ο υπουργός σημειώνει πως είναι ικανοποιητική η λειτουργία μέχρι σήμερα καθώς τα προβλήματα εντοπίζονται στο 0,5% της συνολικής παρουσίας του μέσου στην πόλη.

Παράλληλα γνωστοποιεί πως το πρώτο δίμηνο:

  • κόπηκαν πάνω από 2 εκατομμύρια εισιτήρια, 
  • εκδόθηκαν 75.000 προσωποποιημένες κάρτες ενώ 
  • είχαμε πάνω από 3,5 εκατομμύρια μετακινήσεις. 

Επόμενο βήμα είναι η παράδοση της επέκτασης προς Καλαμαριά ενώ αναζητείται χρηματοδότηση για την επέκταση στα δυτικά της πόλης. Πιο μελλοντικά το μέσο αναμένεται να πάει προς το αεροδρόμιο Μακεδονία.

Κυκλοφοριακό

Σχετικά με το κυκλοφοριακό στην Αθήνα, που έχει πλέον οξυνθεί ιδιαίτερα, ο κ. Σταϊκούρας αποκαλύπτει πως το υπουργείο προτίθεται να κοιτάξει την περίπτωση των «Πρότυπων Προτάσεων», δηλαδή την υλοποίηση έργων παραχώρησης και ΣΔΙΤ μέσα από προτάσεις ιδιωτών. 

Να θυμίσουμε πως έχουν κατατεθεί από το 2023 προτάσεις τόσο για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού προς Ραφήνα, Λαύριο και για την Σήραγγα Ηλιούπολης και άλλη μια για τον άξονα Ελευσίνα-Οινόφυτα.

Ο ίδιος μάλιστα αναφέρει ότι θα ξεκινήσει ο διαγωνισμός ύψους 70 εκατ. ευρώ για τον λεγόμενο Τριπλό Κόμβο Σκαραμαγκά που εκτιμάται ότι θα δώσει μεγάλες ανάσες στην βιομηχανική περιοχή του Θριάσιου Πεδίου και γενικά στη Δυτική Αττική.

Μεταφορές

Στον τομέα των μεταφορών, ο κ. Σταϊκούρας σημειώνει ότι προχωρά το πλάνο για την ανακαίνιση των 14 συρμών της γραμμής 1 του Μετρό, καθώς σταδιακά από φέτος και μέχρι το τέλος του 2026 θα μπουν ξανά στην κυκλοφορία, πλήρως αναμορφωμένοι.

Αυτή την εποχή το υπουργείο αναζητά χρηματοδότηση για νέους συρμούς για τις γραμμές 2 και 3 προκειμένου να καλυφθεί η αυξημένη ζήτηση ενώ σε εξέλιξη είναι και τα έργα για την γραμμή 4 του Μετρό με τους μετροπόντικες να σκάβουν ταυτόχρονα από τα δύο άκρα της γραμμής.

Σιδηρόδρομος

Σε σχέση με το τοπίο στον σιδηρόδρομο, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών σημειώνει πως τα προβλήματα στον σιδηρόδρομο είναι πολλά, μεγάλα και διαχρονικά και απαριθμεί τις κινήσεις που έχουν γίνει μετά τις καταστροφές από τον Daniel και τον Εlias. Χαρακτηρίζει ως πιο ασφαλή από πριν τον σιδηρόδρομο ξεκαθαρίζοντας όμως πως χρειάζονται και άλλες κινήσεις. 

Όπως κάνει γνωστό προχωρούν προσλήψεις στον ΟΣΕ ενώ προχωρά και η αναδιάρθρωση του σιδηροδρομικού τομέα με την λειτουργία μιας ενιαίας εταιρείας.

Ενότητα «Μεγάλα Έργα» 

Στην ενότητα «Μεγάλα Έργα» γνωρίζουμε τα μεγάλα έργα που είναι σε εξέλιξη στη χώρα και πώς επηρεάζουν τη ζωή μας. 

Αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος 

Ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα - Πύργος, είναι ένα δημόσιο έργο με κόστος περίπου 310 εκατ. ευρώ. Το έργο είναι ενταγμένο στη σύμβαση παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού και σήμερα το ποσοστό προόδου ξεπερνά το 70%. Την κατασκευή έχουν αναλάβει τμηματικά οι: ΑVAX, AKTOR και ΤΕΡΝΑ. 

Ξεκίνησε τον Μάρτιο του 2022 και η ολοκλήρωση του θα γίνει τμηματικά φέτος: 

  • Στα τέλη Ιουλίου θα παραδοθεί το τμήμα 65 χιλιομέτρων Αλισσός-Πύργος και 
  • τον Νοέμβριο θα παραδοθούν και τα τελευταία 10 χιλιόμετρα από το τέλος της Περιφερειακής Πάτρας μέχρι τον Αλισσό. 

Με την λειτουργία του νέου αυτοκινητόδρομου η απόσταση Αθήνα-Πύργος θα μπορεί να διανύεται σε 2 ώρες και 45 λεπτά ενώ θα συμβάλει δραστικά στην αύξηση της οδικής ασφάλειας. 

Ο νέος αυτοκινητόδρομος θα έχει 8 κόμβους, 64 διαβάσεις, 15 γέφυρες και 2 ΣΕΑ. 

Αναθέτουσα Αρχή είναι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. 

Τρία νέα νοσοκομεία

Πρόκειται για το μεγαλύτερο συνδυαστικό έργο υποδομής στο χώρο της υγείας για τη χώρα μας με κόστος 442 εκατ. ευρώ. Αφορά στην κατασκευή των Γενικών Νοσοκομείων Κομοτηνής και Σπάρτης και του Νοσοκομείου Παίδων Θεσσαλονίκης στο Φίλυρο, του πρώτου στην πόλη. Είναι μια δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος μέσω μνημονίου που έχει υπογράψει με το υπουργείο Υγείας. 

Το έργο υπεγράφη στις αρχές Αυγούστου 2023 και την κατασκευή έχει αναλάβει η AVAX με την ολοκλήρωση να προσδιορίζεται για το 2026. 

Τα νέα νοσοκομεία γίνονται με την μέθοδο του timber frame δηλαδή κτιρίων  που θα έχουν σκελετό από ξύλο και θα διαθέτουν όλες τις τεχνολογίες που θεωρούνται φιλικές προς το περιβάλλον.

Τα τρία νέα νοσοκομεία με τη λειτουργία τους θα ενισχύσουν σημαντικά το εθνικό σύστημα υγείας καθώς θα διαθέτουν τον πλέον σύγχρονο εξοπλισμό 

Τέσσερα έργα για το κυκλοφοριακό 

Στην πρόσφατη ημερίδα του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων αναλύθηκαν τα θέματα που απασχολούν τα συστήματα μεταφορών και ειδικά για την Αθήνα προτάθηκαν νέα οδικά έργα για την καταπολέμηση του κυκλοφοριακού προβλήματος. 

  1. Μέσα από την ημερίδα προτάθηκε η υλοποίηση της Σήραγγας Ηλιούπολης που ενώνει την Κατεχάκη με την Λ.Βουλιαγμένης. Η νέα αυτή σήραγγα μήκους 3χλμ θα συνδέει την Κατεχάκη με το Ελληνικό σε μόλις 10 λεπτα. 
  2. Επίσης προτάθηκε ο νέος άξονας Ελευσίνα-Οινόφυτα με τον οποίο πιστεύεται ότι θα μειωθεί η κίνηση στον Κηφισό και θα δημιουργήσει την λεγόμενη "παράκαμψη Αττικής" αλλά και 
  3. οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού προς Λαύριο και Ραφήνα και 
  4. τέλος η Σήραγγα Αργυρούπολης που ελαχιστοποιεί τον χρόνο μεταξύ του αεροδρομίου της Αθήνας και των νοτίων προαστίων..

Το νέο γήπεδο στο Βοτανικό

Σε εξέλιξη είναι πλέον τα έργα θεμελίωσης που θα οδηγήσουν στην ανέγερση του νέου γηπέδου του Παναθηναϊκού στο Βοτανικό. Η κατασκευή του νέου γηπέδου των πρασίνων, είναι σήμερα το μεγαλύτερο αθλητικό έργο υποδομής της χώρας και κατασκευάζεται στην περιοχή του Βοτανικού στα πλαίσια της Διπλής Ανάπλασης. Το νέο γήπεδο θα έχει χωρητικότητα σχεδόν 40.000 θεατών και θα πληροί όλες τις διεθνείς προδιαγραφές. 

Σύμφωνα με την σύμβαση η ολοκλήρωση του τοποθετείται  στα τέλη του 2026. Παράλληλα τρέχουν στην περιοχή του Βοτανικού και έργα υποδομών και αναπλάσεων που υπόσχονται να αλλάξουν την σημερινή τριτοκοσμική εικόνα στην περιοχή.Φορέας Υλοποίησης είναι ο Δήμος Αθηναίων. 

Αττικό Μετρό γραμμή 4

Η κατασκευή της γραμμής 4 είναι σε πλήρη εξέλιξη καθώς φτάνει στα 4 χρόνια έργων. Η νέα γραμμή θα απλώνεται από το Άλσος Βείκου μέχρι το Γουδή και 2 Μετροπόντικες, ένας από το κάθε άκρο δημιουργούν την σήραγγα που θα κινούνται μελλοντικά οι συρμοί. 

Ο πρώτος μετροπόντικας έφτασε στον σταθμό Ιλίσια έχοντας ήδη περάσει από τους σταθμούς Γουδή και Ζωγράφου ενώ ο δεύτερος μετροπόντικας, έχει περάσει από τον σταθμό Άλσος Βείκου και είναι περίπου 500 μέτρα πριν από τον σταθμό Γαλάτσι. 

Η ολοκλήρωση της σήραγγας εκτιμάται για το 2026. Η λειτουργία της γραμμής αν δεν υπάρξουν παρατάσεις στο χρονοδιάγραμμα θα είναι το 2030. Η νέα "πορτοκαλί" γραμμή, θα συνδέεται με την γραμμή 3 στον σταθμό Ευαγγελισμό και με την γραμμή 2 στον σταθμό Πανεπιστήμιο. Αναθέτουσα αρχή είναι η Ελληνικό Μετρό. 

Flyover

Στο 20% έφτασε η πρόοδος του έργου για το λεγόμενο "flyover" στην Περιφερειακή Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για ένα έργο που απλώνεται από στην ανατολική πλευρά του άξονα και εδράζεται κυρίως σε μια γέφυρα, εξ ου και ο τίτλος "flyover". Επόμενο βήμα είναι η θεμελίωση της γέφυρας, με τα καλούπια να είναι ήδη στα 9 εργοτάξια του έργου. 

Η ολοκλήρωση του τοποθετείται τον Μάιο του 2027.Με τη λειτουργία του θα αυξηθεί σημαντικά η ικανότητα του αστικού αυτοκινητόδρομου ενώ θα προσφέρει ταχεία σύνδεση με το αεροδρόμιο Μακεδονία και την περιοχή της Χαλκιδικής. Είναι ακόμα ένα έργο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΥΠΟΔΟΜΕΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΥΠΟΔΟΜΕΣ