O Συντονιστής του πάνελ, κ. Αναστάσιος Ι. Στάμου, Ομότιμος Καθηγητής της Σχολής Πολιτικών Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου και Επισκέπτης Καθηγητής του Πολυτεχνείου Μονάχου (TUM) ανέλυσε τις παραμέτρους της αξίας αλλά και των επιπτώσεων στις υποδομές εξαιτίας της κλιματικής κρίσης, δίνοντας έμφαση στις συνέργειες, αλλά και στην ανάγκη προσαρμογής των έργων στις προκλήσεις του φαινομένου, με λύσεις που βασίζονται στη φύση.
Η κ. Γεωργία Καστραντά, διευθύντρια στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έδωσε έμφαση στην ανάγκη της ενίσχυσης της ανθεκτικότητας των υποδομών, με ταυτόχρονες πρωτοβουλίες για μετριασμό των εκπομπών, αλλά και τη μείωση των κινδύνων μέσω της ουσιαστικής προσαρμογής, κάτι που πρέπει να προβλέπεται ήδη από τα πρώτα στάδια των μελετών των έργων, όπως ανέφερε, ενώ ανέλυσε τις πρωτοβουλίες του υπουργείου.
Η πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Εταιρειών - Γραφείων Μελετών κ. Δέσποινα Καλλιδρομίτου, τόνισε ότι έχει αλλάξει τελείως ο τρόπος με τον οποίο σχεδιαζονται οι σύγχρονες υποδομές, καθώς η κλιματική κρίση έχει καθορίσει σήμερα τις μεθόδους μελετών, όπως είπε και πρόσθεσε ότι οι μελετητές πλέον έχουν αρχίσει να υπολογίζουν την τρωτότητα του έργου σε περίπτωση μιας μεγάλης φυσικής καταστροφής. Ενώ ξεκαθάρισε ότι δε χρειάζονται "φαραωνικά", αλλά "έξυπνα" έργα για την αντιμετώπιση των προκλήσεων, με τη χρήση βιωσιμων και πράσινων υλικών αλλά και την εξασφάλιση της κοινωνικής συναίνεσης.
Απ΄ την πλευρά του ο κ. Κωνσταντίνος Γκολιόπουλος, πρόεδρος, της Πανελλήνιας Ένωσης Διπλωματούχων Μηχανικών, επεσήμανε στο υψηλό επίπεδο των Ελλήνων Μηχανικών, τονίζοντας την ανάγκη για προγραμματισμό και σχεδιασμό για την εκτέλεση των έργων, με την ενσωμάτωση νέων τεχνολογιών και νέων υλικών.
Τέλος, η κ. Ελένη Βλαχογιάννη, Κοσμήτορας της σχολής Πολιτικών Μηχανικών, ΕΜΠ, επεσήμανε την ανάγκη προσαρμογής των σπουδών στις αλλαγές της εποχής, με επίκεντρο την διεπιστημονικότητα, την αλληλεπίδραση, τη διασύνδεση των υποδομών, με ταυτόχρονες προβλέψεις για τη συντήρησή τους, ενώ τόνισε την αξία της δια βίου μάθησης.