Νέα
  • ΓΔ: 1429.22 +0.34%
  • Τζίρος: 131,87 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Τουρισμός: Έρχεται το τέλος της εποχής για τα ταξίδια της εκδίκησης - Νέες τάσεις και προκλήσεις

Αμέσως μετά την πανδημία, τα ταξίδια εκδίκησης κυριάρχησαν στον τουριστικό τομέα, καθώς οι πολίτες επιχείρησαν να καλύψουν το χαμένο έδαφος ή, όπως λέγεται, «να πάρουν το αίμα τους πίσω». Η ανάπτυξη του τουρισμού στηρίχθηκε σε αυτή την τάση, δημιουργώντας ένα φαινόμενο ελατηρίου: μετά την πίεση της πανδημίας, οι ταξιδιωτικές δραστηριότητες εκτινάχθηκαν.

Ωστόσο, υπάρχουν σοβαρές ενδείξεις ότι αυτή η τάση πλησιάζει στο τέλος της. Αν και οι άνθρωποι που αισθάνονταν εγκλωβισμένοι κατά τη διάρκεια της πανδημίας αναζητούσαν απελευθέρωση μέσω ταξιδιών, φαίνεται ότι το ενδιαφέρον τους έχει μειωθεί. Με την εποχή των ταξιδιών εκδίκησης να ανήκει στο παρελθόν και τις οικονομίες που συγκεντρώθηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας να έχουν εξαντληθεί, παρατηρείται μια πτώση στον αριθμό των ταξιδιών που σχεδιάζονται για αυτό το καλοκαίρι. Σύμφωνα με την έκθεση της Deloitte Insights, οι Αμερικανοί σχεδιάζουν να πραγματοποιήσουν 2,3 ταξίδια το καλοκαίρι του 2024, σε σύγκριση με 3,1 το 2023.

Αναμένεται μείωση της ζήτησης για ταξίδι

Οι μεγάλες εταιρείες ταξιδίων, όπως η Marriott, η Hyatt, η Wyndham, η Airbnb και η Expedia, αναμένουν μείωση στη ζήτηση για ταξίδια φέτος. Το ποσοστό των Αμερικανών που δηλώνουν ότι αποφεύγουν τα καλοκαιρινά ταξίδια αυξήθηκε από 37% σε 42%. Πολλοί αναφέρουν ότι τα ταξίδια είναι πλέον πολύ ακριβά, με την αύξηση αυτής της τάσης να ανέρχεται σε οκτώ ποσοστιαίες μονάδες σε σύγκριση με πέρυσι.

Εν τω μεταξύ, περίπου το 14% των ταξιδιωτών σχεδιάζουν να ξοδέψουν λιγότερα φέτος, επιλέγοντας μικρότερες αποδράσεις. Ωστόσο, το 19% προγραμματίζει να δαπανήσει περισσότερα, αν και αυτό συχνά οφείλεται στις αυξημένες τιμές, όχι σε επιθυμία για πιο πολυτελή ταξίδια.

Η μέση δαπάνη για ταξίδια και άλλες ψυχαγωγικές δραστηριότητες έχει μειωθεί γενικά, με τις μεγαλύτερες περικοπές να εντοπίζονται στις δαπάνες των Gen Z (γεννημένοι μεταξύ 1996 και 2012) και των millennials για συναυλίες και αθλητικές εκδηλώσεις. Αυτές οι ηλικιακές ομάδες φαίνεται να περιορίζουν τη δαπάνη τους για αεροπορικά εισιτήρια και καταλύματα, υποδεικνύοντας μια πιθανή ομαλοποίηση της αγοράς.

Παρά τη μειωμένη διάθεση για μεγάλα ταξίδια, οι Gen Z εξακολουθούν να βλέπουν τα ταξίδια ως αναπόσπαστο κομμάτι της ευημερίας τους, όχι απλώς ως πολυτέλεια. Ενώ αναγνωρίζουν τη σημασία των ταξιδιών στη ζωή τους, υπάρχει ένα όριο στην ικανότητά τους να δαπανούν για αυτά, καθώς οι βασικές ανάγκες, όπως η ενοικίαση και τα είδη παντοπωλείου, παραμένουν προτεραιότητα. Έτσι, παρά τις αυξανόμενες τιμές, η επιθυμία για ταξίδια παραμένει, αλλά η ικανότητα να τα πραγματοποιήσουν είναι περιορισμένη.

Αλλαγή στις ταξιδιωτικές προτιμήσεις 

Αυτή η νέα πραγματικότητα αναδεικνύει την αλλαγή στις ταξιδιωτικές προτιμήσεις και συνήθειες των νεότερων γενεών. Οι Gen Z, που επηρεάστηκαν από τις περιοριστικές συνθήκες της πανδημίας, παραμένουν ενεργές στη σχεδίαση ταξιδιών, αλλά προσαρμόζουν τις δαπάνες τους στις νέες οικονομικές συνθήκες. Η τάση αυτή, που δείχνει μια προτίμηση για μικρότερα, πιο προσιτά ταξίδια, είναι ενδεικτική της γενικότερης τάσης για εξοικονόμηση και περιορισμό των πολυτελών δαπανών.

Η επιρροή των κοινωνικών δικτύων και των ταξιδιωτικών επιρροών συνεχίζει να ενθαρρύνει τα ταξίδια, αλλά με διαφορετικό προσανατολισμό. Η παρουσία των ταξιδιωτικών εμπειριών και των αναρτήσεων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ενδέχεται να ενισχύει την επιθυμία για ταξίδια, ωστόσο οι οικονομικές συνθήκες δημιουργούν εμπόδια που περιορίζουν τη δυνατότητα πραγματοποίησής τους.

Οι αλλαγές στην οικονομία και στις προσωπικές δαπάνες σηματοδοτούν ένα πέρασμα από την περίοδο των υπερβολικών δαπανών των ταξιδιών εκδίκησης σε μια πιο συγκρατημένη προσέγγιση. Αυτή η μετάβαση αντικατοπτρίζει όχι μόνο τις αλλαγές στις οικονομικές συνθήκες αλλά και τη μεταβολή στις προτεραιότητες και τις αξίες των ταξιδιωτών.

Καθώς οι ταξιδιωτικές συνήθειες συνεχίζουν να εξελίσσονται, είναι σαφές ότι οι νέες γενιές θα πρέπει να βρουν ισορροπία μεταξύ της επιθυμίας για περιπέτεια και των οικονομικών περιορισμών. Η ικανότητα να προσαρμόζονται στις οικονομικές προκλήσεις και να αξιοποιούν τις ταξιδιωτικές ευκαιρίες μέσα σε αυτά τα νέα δεδομένα θα καθορίσει το μέλλον των ταξιδιών στην εποχή μετά την πανδημία.

Σε αυτό το περιβάλλον, οι τουριστικοί φορείς και οι επιχειρήσεις του κλάδου θα πρέπει να προσαρμόσουν τις στρατηγικές τους για να ανταποκριθούν στις μεταβαλλόμενες ανάγκες και προτιμήσεις των ταξιδιωτών, προσφέροντας προσιτές και ελκυστικές επιλογές που ανταγωνίζονται τα παραδοσιακά μοντέλα δαπανών.

 

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ