Η κρουαζιέρα επιστρέφει. Μετά από σχεδόν έναν χρόνο καθολικής απουσίας, λόγω της πανδημίας, οι τρεις παγκόσμιοι κολοσσοί στον χώρο του θαλάσσιου τουρισμού -Carnival, Royal Caribbean, Norwegian- βγάζουν και πάλι τους στόλους τους στις θάλασσες.
Σε δημοσίευμά τους οι Financial Times αναφέρουν ότι μπορεί το άνοιγμα του παγκόσμιου τουρισμού να συνοδεύεται από περιορισμούς σε διάφορα σημεία του πλανήτη, γεγονός που δεν επιτρέπει την ελευθερία στις διακοπές, ωστόσο οι κρατήσεις για κρουαζιέρες το 2022 έχουν ήδη ξεκινήσει και διαφαίνονται ιδιαίτερα αισιόδοξες.
Ο πιο επικερδής τομέας του τουρισμού, ειδικά στις Ηνωμένες Πολιτείες, παρότι επλήγη σε σημαντικό βαθμό τον τελευταίο χρόνο, διαθέτει πιστούς θαυμαστές που ακόμη και το 2020 της έδωσαν ψήφο εμπιστοσύνης αυξάνοντας τις κρατήσεις κατά 5% .
Το 2019, όμως, ήταν η χρονιά που κατέγραψε ρεκόρ κρατήσεων, με πάνω από 29,7 εκατομμύρια επιβάτες να έχουν επιλέξει για τις διακοπές τους τις πλωτές πολιτείες, ενισχύοντας σταθερά την κρουαζιέρα τα τελευταία 30 χρόνια, με τους Αμερικανούς να αποτελούν το 50% των επιβατών παγκοσμίως.
Για το καλοκαίρι του 2021 τέσσερις εταιρείες (συμπεριλαμβανομένης της MSC), που διαχειρίζονται πάνω από το 80% των κρατήσεων διεθνώς, αλλάζουν τα πακέτα των διακοπών τους αποφεύγοντας λιμάνια και χώρες με σκληρούς περιορισμούς όπως στη Βόρεια Ευρώπη και στη Βρετανία.
Στο παρθένο του ταξίδι την περασμένη εβδομάδα, το MSC Virtuosa αναγκάστηκε να σαλπάρει από το Σαουθάμπτον της Βρετανίας, κάτω από σκληρούς κυβερνητικούς κανονισμούς που περιόρισαν τον αριθμό των Βρετανών τουριστών στο πλοίο σε 1.000, παρότι έδεσε σε μόνο ένα βρετανικό λιμάνι και θα μπορούσε να έχει εν πλω τουλάχιστον 6.000 επιβάτες.
Η Ελλάδα κερδίζει το στοίχημα της κρουαζιέρας
Χώρες όπως η Ελλάδα, η Πορτογαλία, το Ισραήλ, αλλά και τα νησιά της Καραϊβικής φαίνεται ότι ευνοούνται από αυτή τη σκληρή πολιτική, με τις μεγάλες εταιρείες όπως η TUI και η Royal Caribbean να μεταφέρουν τις βάσεις τους, έστω και προσωρινά, σε λιμάνια της Μεσογείου -μεταξύ αυτών και το Ηράκλειο της Κρήτης.
Η ανάκαμψη της κρουαζιέρας μετά την πανδημία θυμίζει σε μεγάλο βαθμό την προσπάθεια ανάκαμψής της μετά τη βύθιση (το 2012) του Costa Concordia στην Αδριατική, με 32 νεκρούς και απίστευτες εικόνες και μαρτυρίες για τη στάση του πληρώματος.
«Πολλοί Αμερικανοί, σοκαρισμένοι από το θαλάσσιο δυστύχημα, γύρισαν την πλάτη στην κρουαζιέρα τα επόμενα χρόνια. Ωστόσο αποδείχθηκε ότι όταν κάποιος προτιμά να κάνει διακοπές με κρουαζιερόπλοιο, κάποια στιγμή θα επιστρέψει σε αυτήν τη συνήθεια», λέει ο Pete Trombetta, ανώτερος αναλυτής στο Moody's.
Ωστόσο, η ανάκαμψη μετά την πανδημία έχει ακόμη μία ιδιαιτερότητα. Λόγω της πλήρους αναστολής λειτουργίας του κλάδου, που οδήγησε χιλιάδες εργαζομένους εκτός τουρισμού, οι εταιρείες αναγκάζονται να επανεκπαιδεύσουν και να εμβολιάσουν τα πληρώματά τους για να μπορέσουν να ξεκινήσουν τα ταξίδια τους. Μια χρονοβόρα και ακριβή πολιτική, που καθυστερεί περαιτέρω την έναρξη της τουριστικής περιόδου.
Παράλληλα, οι νέες υγειονομικές οδηγίες έχουν περιορίσει τη χωρητικότητα και τις διαδρομές, τουλάχιστον προσωρινά, την ώρα που οι Αμερικανοί τουρίστες ενοχλούνται να ταξιδεύουν στην Ευρώπη για να ξεκινήσουν την κρουαζιέρα τους, γεγονός που ενδέχεται να μειώσει τα ποσοστά των κρατήσεων. Τέτοιου είδους περιορισμοί αναμένεται να πλήξουν σημαντικά τα κέρδη της κρουαζιέρας και να κάνουν δύσκολη την προσέλκυση νέων πελατών και παλιών θαυμαστών.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!