Η WhatsApp της Meta Platforms συμφώνησε να είναι πιο διαφανής σχετικά με τις αλλαγές στην πολιτική απορρήτου που εισήγαγε το 2021, δήλωσε τη Δευτέρα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, έπειτα από καταγγελίες φορέων καταναλωτών σε όλη την Ευρώπη.
Η Ευρωπαϊκή Οργάνωση Καταναλωτών (BEUC) και το Ευρωπαϊκό Δίκτυο Αρχών Καταναλωτών ανέφεραν πέρυσι στην WhatsApp ότι δεν είχε διευκρινίσει τις αλλαγές σε απλή και κατανοητή γλώσσα, παραβιάζοντας τη νομοθεσία της ΕΕ.
Οι εθνικές ρυθμιστικές αρχές των μελών της ΕΕ μπορούν να επιβάλλουν κυρώσεις στις εταιρείες για παραβάσεις.
Η WhatsApp συμφώνησε να εξηγήσει τις αλλαγές στις συμβάσεις των χρηστών της ΕΕ και πώς αυτές θα μπορούσαν να επηρεάσουν τα δικαιώματά τους. Συμφώνησε να εμφανίζει σε εμφανές σημείο τη δυνατότητα των χρηστών να αποδέχονται ή να απορρίπτουν τις αλλαγές και να διασφαλίζει ότι οι χρήστες μπορούν εύκολα να κλείνουν τις αναδυόμενες ειδοποιήσεις σχετικά με τις ενημερώσεις.
Η εταιρεία επιβεβαίωσε επίσης ότι τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών δεν κοινοποιούνται σε τρίτους ή σε άλλες εταιρείες της Meta, συμπεριλαμβανομένου του Facebook, για διαφημιστικούς σκοπούς.
«Οι καταναλωτές έχουν το δικαίωμα να κατανοήσουν σε τι συμφωνούν και τι συνεπάγεται συγκεκριμένα αυτή η επιλογή, ώστε να μπορούν να αποφασίσουν αν θέλουν να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν την πλατφόρμα», δήλωσε ο Επίτροπος Δικαιοσύνης, Didier Reynders.
Επισκόπηση των δεσμεύσεων
Για τυχόν μελλοντικές ενημερώσεις πολιτικής, το WhatsApp θα:
- εξηγεί ποιες αλλαγές σκοπεύει να κάνει στις συμβάσεις των χρηστών και πώς θα μπορούσαν να επηρεάσουν τα δικαιώματά τους
- περιλαμβάνει τη δυνατότητα απόρριψης των ενημερωμένων όρων παροχής υπηρεσιών τόσο ευδιάκριτα όσο και τη δυνατότητα αποδοχής τους
- βεβαιώνει ότι οι ειδοποιήσεις που ενημερώνουν για τις ανανεωμένες ενημερώσεις μπορούν να παραβλεφθούν ή η αναθεώρηση των ενημερώσεων μπορεί να καθυστερήσει, καθώς και να υπάρχει σεβασμός στις επιλογές των χρηστών και να μην στέλνονται επαναλαμβανόμενες ειδοποιήσεις
Επόμενα βήματα
Το Δίκτυο Συνεργασίας για την Προστασία των Καταναλωτών (CPC) θα παρακολουθεί ενεργά τον τρόπο με τον οποίο το WhatsApp εφαρμόζει αυτές τις δεσμεύσεις κατά την πραγματοποίηση τυχόν μελλοντικών ενημερώσεων στις πολιτικές του και, όπου χρειάζεται, θα επιβάλλει τη συμμόρφωση - συμπεριλαμβανομένης της δυνατότητας επιβολής προστίμων.
Επιπλέον, πρόσφατη μελέτη της Επιτροπής και η τελευταία σάρωση του CPC σχετικά με τα «σκοτεινά μοτίβα» έδειξε ότι πολλές εταιρείες χρησιμοποιούν «σκοτεινά μοτίβα», για παράδειγμα καθιστώντας πιο δύσκολη την απεγγραφή από μια υπηρεσία παρά την εγγραφή σε αυτήν. Το Δίκτυο CPC, με την υποστήριξη της Επιτροπής, θα συνεχίσει να εντείνει τις προσπάθειές του για την αντιμετώπιση τέτοιων παράνομων πρακτικών όπου εμφανίζονται.
Με πληροφορίες από Reuters, ΑΠΕ
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!