Σχέδιο επιθετικής επέκτασης στον κλάδο του ηλεκτρονικού εμπορίου στις ΗΠΑ ετοιμάζεται να θέσει σε εφαρμογή το TikTok, όπως αναφέρουν σε ρεπορτάζ τους οι Financial Times. Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά, το TikTok θα επιτρέπει σε κάποιους από τους πιο δημοφιλείς χρήστες του να προτείνουν προϊόντα και να αμείβονται με ποσοστό επί των πωλήσεων, σημειώνουν στη βρετανική εφημερίδα διαφημιστές που ενημερώθηκαν για τις αλλαγές από τους υπευθύνους του TikTok.
Επίσης, στα σχέδια του TikTok είναι να επιτρέπεται σε εταιρείες να «ανεβάζουν» καταλόγους των προϊόντων τους, ενώ φέρεται να σχεδιάζει και υπηρεσία αγορών livestreaming, στα πρότυπα των τηλεοπτικών καναλιών τηλεμάρκετινγκ. Οι χρήστες θα μπορούν να αγοράζουν με λίγα κλικ προϊόντα που παρουσιάζονται από αστέρες του δικτύου.
Επιπλέον, οι πηγές της εφημερίδας ανέφεραν ότι το TikTok σχεδιάζει περαιτέρω ανάπτυξη της διαφημιστικής πλατφόρμας του, η οποία θα επιτρέπει στους διαφημιζόμενους να αγοράζουν διαφημιστικό χώρο μόνοι τους, χωρίς προηγούμενη επικοινωνία με το τμήμα πωλήσεων.
Τα εργαλεία αυτά θα αυξήσουν τον άμεσο ανταγωνισμό μεταξύ του TikTok και του Facebook στον χώρο του e-commerce. Το μεγάλο πλεονέκτημα του TikTok είναι το νεανικό κοινό του: σύμφωνα με τη μητρική εταιρεία ByteDance, το 40% των χρηστών του TikTok δεν διατηρεί λογαριασμό στο Facebook και το 63% δεν χρησιμοποιεί το Twitter.
Η αυξητική τάση που παρουσιάζει το ηλεκτρονικό εμπόριο παγκοσμίως είναι πλέον γεγονός kαι αυτό γιατί οι καταναλωτές βλέπουν στο ηλεκτρονικό εμπόριο μια ολοκληρωμένη εμπειρία που τους προσφέρει τη δυνατότητα να συγκρίνουν τιμές και να αγοράσουν προϊόντα από όλο τον κόσμο, με μερικά μόνο κλίκς από την άνεση του σπιτιού τους.
Ακόμα πιο σημαντικό είναι το ότι ακόμα και αν δεν ολοκληρώσουν τις αγορές τους, οι καταναλωτές τίς σχεδιάζουν ηλεκτρονικά. Σύμφωνα με στοιχεία του Υπουργείου Εμπορίου των ΗΠΑ ενώ το 88,3% των πωλήσεων εξακολουθεί να λαμβάνει χώρα σε φυσικά καταστήματα, το 90% των καταναλωτών «επηρεάζεται» στις αγορές του από το Διαδίκτυο.