Φαίνεται ότι το επιχειρηματικό δίπολο που πρωτοστατούσε στη διαφημιστική αγορά των 300 δισεκατομμυρίων δολαρίων φτάνει στο τέλος του, καθώς οι τεχνολογικοί γίγαντες Meta (Facebook) και Alphabet (Google) παλεύουν για το κομμάτι της πίτας τους. Meta και η Alphabet χάνουν την κυριαρχία τους έναντι της Amazon.com Inc, της Microsoft και της Apple.
Σύμφωνα με τo Insider Intelligence, φέτος θα είναι η πρώτη χρονιά από το 2014 που αυτές οι δύο εταιρείες δεν θα κατέχουν το μεγαλύτερο κομμάτι στην πίτα της αγοράς, καθώς το μερίδιο των εσόδων τους αναμένεται να μειωθεί στο 48,4%.
Ο Jerry Dischler, επικεφαλής του διαφημιστικού τμήματος της Google, μίλησε στους Financial Times για έναν σκληρό ανταγωνισμό από νεοεισερχόμενους, σε συνάρτηση και με την αντιμονοπωλιακή νομοθεσία που εφαρμόζουν ΗΠΑ και Ευρώπη.
Η Google βρέθηκε στο στόχαστρο των αρμόδιων αρχών για φερόμενη προώθηση των προϊόντων της έναντι των αντιπάλων της, ενώ τη Meta βαραίνουν καταγγελίες ότι η υπηρεσία διαβαθμισμένων διαφημίσεων της είναι άδικη ως προς τους ανταγωνιστές της.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Meta, Mark Zuckerberg, επιρρίπτει ευθύνες στην Apple για την πτώση, καθώς οι αλλαγές απορρήτου της Apple καθιστούν δυσκολότερη την παρακολούθηση των χρηστών και τη στόχευση διαφημίσεων.
Συνεργασίες
Σε αντίθεση με τις εταιρείες σε όλο τον κόσμο που μειώνουν τους διαφημιστικούς προϋπολογισμούς τους ως απάντηση στην αύξηση των επιτοκίων και τον υψηλό πληθωρισμό, οι τεχνολογικοί γίγαντες ακολουθούν διαφορετική στρατηγική. Κάποιες ενώνουν τις δυνάμεις τους, όπως η Microsoft με τη Netflix Inc που ανακοίνωσαν τον Ιούλιο τη συνεργασία τους, ώστε να προσφέρουν ένα φθηνότερο πρόγραμμα συνδρομής στους πελάτες, το οποίο θα περιλαμβάνει διαφημίσεις.
Επενδύουν στη διαφήμιση
Μέχρι πρόσφατα, οι προϋπολογισμοί διαφημίσεων ήταν οι πρώτοι που περικόπτονταν όταν εκφράζονταν φόβοι για ύφεση.
Όμως, καθώς τα έσοδα από διαφημίσεις εκτοξεύονται στα ύψη, oi τεχνολογικοί κολοσσοί έχουν αναγνωρίσει τη σημασία της διαφήμισης και τη συμβολή της στο επιχειρηματικό μοντέλο, καθώς επιτρέπει σημαντικά υψηλότερα περιθώρια κέρδους.
Ακόμη και η Apple επαναπροσδιορίζει τη διαφημιστική της στρατηγική προχωρώντας σε διπλασιασμό των δραστηριοτήτων της στην ψηφιακή διαφήμιση.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!