Με 305 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες και έχοντας καταφέρει να συγκεντρώσει το εντυπωσιακό ποσό των 5,4 δισ. δολαρίων ενόψει της εισαγωγής της στο Χρηματιστήριο του Χονγκ Κονγκ (την ερχόμενη Παρασκευή, 5 Φεβρουαρίου), η κινεζική Kuaishou, πλατφόρμα ροής μικρών βίντεο, φιλοδοξεί να γίνει το επόμενο trend στο ίντερνετ και να εκθρονίσει το αντίπαλον δέος, TikTok.
Η Kuaishou, το όνομα της οποίας σημαίνει «γρήγορο χέρι», αποτελεί μία πλατφόρμα εφαρμογών, στην οποία οι χρήστες μπορούν να παρακολουθήσουν μικρής διάρκειας βίντεο και άλλο περιεχόμενο σε ζωντανή μετάδοση. Περίπου το 84% των εσόδων της προέρχεται από δραστηριότητες στο live streaming, ενώ αντλεί έσοδα και από τις online διαφημίσεις.
Κάνουν δώρα στους δημιουργούς των βίντεο
Μέσω της Kuaishou οι τηλεθεατές μπορούν να... κάνουν δώρα στους δημιουργούς των βίντεο -από ένα τριαντάφυλλο αξίας έως έναν πύραυλο. Και μπορεί τα δώρα να είναι εικονικά, ωστόσο τα χρήματα είναι αληθινά (για το τριαντάφυλλο, π.χ., θα χρεωθείς με 80 σεντ του δολαρίου, για τον πύραυλο θα πληρώσεις περίπου 400 δολάρια), με αποτέλεσμα η Kuaishou να έχει ένα διόλου ευκαταφρόνητο εισόδημα. Επίσης, πολλοί είναι εκείνοι οι οποίοι αγοράζουν προϊόντα που βλέπουν στα βίντεο, με ποσοστό της αξίας τους να πηγαίνει στην Kuaishou.
Πρόσφατα, οι Financial Times είχαν αναφέρει ένα παράδειγμα ενός Κινέζου χοιροτρόφου, ο οποίος καθημερινά παρουσιάζει τα προϊόντα του στο κοινό του, που στη συνέχεια παραγγέλνει από εκείνον ό,τι του αρέσει. Ο χοιροτρόφος, δε, ανέφερε ότι τα έσοδά του πολλαπλασιάστηκαν από τότε που ξεκίνησε να εμφανίζεται στην Kuaishou. Και η διαφορά της Kuaishou από τους ανταγωνιστές είναι ότι ο κάθε δημιουργός βίντεο έχει αρκετά συχνή επικοινωνία με το κοινό του.
Οι πωλήσεις της Kuaishou αυξήθηκαν σχεδόν κατά 50%, στα 40,7 δισεκατομμύρια γουάν, τους πρώτους εννέα μήνες του προηγούμενου έτους, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, ενώ οι χρήστες της περνούν κατά μέσο όρο σχεδόν 90 λεπτά στην πλατφόρμα κάθε μέρα, και περίπου το ένα τέταρτο των μηνιαίων χρηστών δημιουργούν επίσης περιεχόμενο.
Οι ιδρυτές της Kuaishou
Συνιδρυτές της Kuaishou είναι οι Σου Χούα και Τσενγκ Γισιάο, με την περιουσία ενός εκάστου να εκτιμάται σε πάνω από 5,5 δισ. δολάρια, σύμφωνα με τον δείκτη Bloomberg Billionaires. Ο Σου, που έχει σπουδάσει προγραμματισμό ηλεκτρονικών υπολογιστών, έχει προϋπηρεσία στην Google, καθώς εργαζόταν στον τεχνολογικό κολοσσό από το 2006 έως το 2009, με ετήσιο μισθό 23.000 δολαρίων. Έφυγε από την Google κατά τη διάρκεια της παγκόσμιας χρηματοπιστωτικής κρίσης και ίδρυσε τη δική του ψηφιακή πλατφόρμα, η οποία ωστόσο στην αρχή δεν ευδοκίμησε. Στη συνέχεια, γνώρισε τον Τσενγκ και οι δυο τους αποφάσισαν να συνεργαστούν. Έτσι, το 2013 μετέτρεψαν την εφαρμογή Kuaishou από κατασκευαστή GIF σε πλατφόρμα κοινωνικών βίντεο.
Και την ερχόμενη Παρασκευή, αν δεν συμβεί κάποιο απρόοπτο, θα δουν την εταιρεία τους να περνά το κατώφλι του Χρηματιστηρίου του Χονγκ Κονγκ. Η δημόσια εγγραφή, μέσω της οποίας η Kuaishou συγκέντρωσε περίπου 5,4 δισ. δολάρια, υπερκαλύφθηκε εντυπωσιακά, καθώς η ζήτηση από το επενδυτικό κοινό έφθασε, σύμφωνα με πληροφορίες του διεθνούς οικονομικού Τύπου, τα 370 δισεκατομμύρια δολάρια, με τα 160 δισ. να προέρχονται από ιδιώτες επενδυτές, οι οποίοι υπερκάλυψαν κατά 1.200 φορές το μερίδιο που τους αναλογούσε.
Η τιμή εκκίνησης για τη μετοχή της Kuaishou θα είναι τα 115 δολάρια Χονγκ Κονγκ, δηλαδή η τιμή της δημόσιας εγγραφής, με βάση την οποία η χρηματιστηριακή αξία της εταιρείας είναι λίγο πάνω από τα 60 δισ. δολάρια ΗΠΑ. Ωστόσο, πληροφορίες του Bloomberg ανέφεραν πως ήδη γίνονται ανεπίσημες πράξεις στην τιμή των 250 δολαρίων Χονγκ Κονγκ ανά μετοχή, δηλαδή σε τιμή υπερδιπλάσια από την τιμή εισαγωγής. Και αν αυτές οι πληροφορίες επαληθευθούν την Παρασκευή, η χρηματιστηριακή αξία της Kuaishou θα ανέρχεται περίπου στα 130 δισ. δολάρια ΗΠΑ!
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!