Σε κοινή δράση για την κατασκευή εργοστασίων μπαταριών νέας γενιάς, αλλά και την επένδυση σε υφιστάμενες εταιρείες κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων, όπως η Tesla και η BMW, θα προχωρήσουν 12 κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα.
Στο έργο «European Battery Innovation» με χρονικό ορίζοντα 7 ετών, συμμετέχουν από κοινού η Αυστρία, το Βέλγιο, η Κροατία, η Φινλανδία, η Γαλλία, η Γερμανία, η Ελλάδα, η Ιταλία, η Πολωνία, η Σλοβακία, η Ισπανία και η Σουηδία.
H Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε σήμερα Τρίτη, 26 Ιανουαρίου 2021, κρατική ενίσχυση ύψους 2,9 δισ. ευρώ, με στόχο την προώθηση της ηλεκτροκίνησης και της πράσινης μετάβασης στην Ένωση, ανακοίνωσε η Αντιπρόεδρος της Κομισιόν, Μαγκρετ. Βέσταγκερ. Η επιτροπή θεώρησε ότι πρέπει να δοθεί λύση στη διαχρονική της ανάγκη να αναζητά από τρίτες χώρες βιομηχανικές μπαταρίες, αλλά και μπαταρίες αυτοκινήτων.
Επενδύσεις ύψους 9 δισ. ευρώ
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα χρηματοδοτήσει το εγχείρημα με έως και 2,9 δισ. ευρώ τα επόμενα χρόνια, ωστόσο η χρηματοδότηση αναμένεται να προσελκύσει ιδιωτικές επενδύσεις ύψους 9 δισ. ευρώ, δηλαδή τρεις φορές πάνω από την υποστήριξη που αναλογεί στα κράτη.
Η εν λόγω ενίσχυση θα κατευθυνθεί σε 42 εταιρείες, συμπεριλαμβανομένων της Tesla, BMW, Volkswagen, Fiat Chrysler (FCA), Stellantis NV, καθώς και τη startup Northvolt AB. Οι δικαιούχοι του έργου θα συνεργαστούν μεταξύ τους, με τη συμμετοχή και φορέων, όπως παραδείγματος χάριν, πανεπιστήμια, ερευνητικοί οργανισμοί και ΜΜΕ σε όλη την Ευρώπη και στην περίπτωση που τεκμηριωθούν επιπλέον έσοδα, οι εταιρείες θα επιστρέψουν μέρος της ενίσχυσης που έλαβαν στα αντίστοιχα κράτη μέλη.
►ΕΕ: Ψηφιακές επενδύσεις 145 δισ. ευρώ έως το 2024 με τη συμμετοχή της Ελλάδας
Σύμφωνα με την κομισιόν το εν λόγω έργο αναμένεται να συμβάλλει σημαντικά σε έναν κοινό στόχο για το μέλλον της Ευρώπης, την χαμηλότερη εκπομπή ρίπων έως 55% μέχρι το 2030 (σ.σ. από το 1990), αλλά και στην ανάπτυξη νέων τεχνολογιών, οι οποίες αφενός θα καταστήσουν την Ένωση αυτάρκη ως προς την προμήθεια παρόμοιων προϊόντων από τρίτες χώρες και αφετέρου θα συμβάλλουν καθοριστικά στην ασφάλεια και τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις.
Υπενθυμίζεται ότι πρόσφατα δεκατρία κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα, υπέγραψαν συμφωνία προϋπολογισμού ύψους 145 δισ. ευρώ για την έρευνα και ανάπτυξη νέας γενιάς τεχνολογίας έως το 2024. Τα 145 δισ. ευρώ αντιστοιχούν περίπου στο ένα πέμπτο του Ταμείου ανάκαμψης για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της νόσου Covid-19 και θα κατευθυνθούν σε μεγάλα ψηφιακά έργα, όπως η ανάπτυξη νανοτεχνολογίας επεξεργαστών τελευταίας γενιάς.
Οι προσδοκίες
Το 2021 προβλέπονται 1,9 εκατ. πωλήσεις υβριδικών αυτοκινήτων και ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία στην Ευρώπη, εκτοξεύοντας στην κορυφή την Κίνα και ταυτόχρονα τετραπλασιάζοντας το σύνολο των προβλέψεων στη Βόρεια Αμερική, σύμφωνα με το Bloomberg.
Εν τω μεταξύ, η Tesla (TSLA) προχωρά στην κατασκευή εργοστασίου στη Γερμανία, στοχεύοντας όχι μόνο στις ευρωπαϊκές αγορές, αλλά και στο προβάδισμα που έχει πετύχει η VW.
Η Volkswagen είναι η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, αφού οι πωλήσεις ανήλθαν σε 9,3 εκατ. οχήματα για το 2020, εκ των οποίων 2,5% σε ηλεκτρικά. Ωστόσο, η αγοραστική αξία της Tesla είναι οκτώ φορές μεγαλύτερη από της VW, παρόλο που οι πωλήσεις της τελευταίας είναι πολύ μεγαλύτερες.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!