Το Project Titan δεν είναι κάτι νέο για την Apple. Ξεκίνησε το 2014, όταν η εταιρεία άρχισε να συσπειρώνει στελέχη και μηχανικούς από μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες όπως Porsche, Tesla κ.α., προκειμένου να σχεδιάσει και υλοποιήσει το πρώτο δικό της ηλεκτρικό αυτοκίνητο, το οποίο θα μπορεί να λειτουργεί με αυτόματο πιλότο σε μεγάλο βαθμό, πολλούς ενσωματωμένους αισθητήρες και συστήματα που θα βοηθούν τον οδηγό.
Σύμφωνα με διεθνή δημοσιεύματα η Apple πειραματίζεται διαρκώς με τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης σε επίπεδο λογισμικού και κυρίως στην ανάπτυξη συστημάτων self-driving στο κομμάτι του software.
Το εγχείρημα για το ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Apple θα έχει ορίζοντα δεκαετίας και η παραγωγή του δεν θα ξεκινήσει πριν από το 2027. Στόχος της εταιρείας είναι ο αυτοματισμός, η εργονομία και η σύμπτυξη όσο το δυνατόν περισσότερων στοιχείων στο μικρότερο, δυνατό, χώρο, πρωτοποριακή μπαταρία επόμενης γενιάς στερεού τύπου και αισθητήρες LiDAR.
Η Foxconn, συνεργάτης της Apple στη συναρμολόγηση των κινητών συσκευών της, παρουσίασε σχετικά πρόσφατα τον στρατηγικό της σχεδιασμό τη δημιουργία πλατφόρμας για την κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων (EV).
Η Μπαταρία
Κεντρικό στοιχείο της στρατηγικής της Apple είναι ο νέος σχεδιασμός των μπαταριών του αυτόνομου οχήματος. Αυτός θα μπορούσε «να μειώσει δραστικά» το κόστος κατασκευής τους και να αυξήσει την ακτίνα δράσης του οχήματος, όπως σημειώνει ένα άτομο που έχει δει τη σχεδίαση της μπαταρίας.
Ως προς αυτή λοιπόν, η Apple σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει έναν μοναδικό «monocell» σχεδιασμό. Έτσι συσσωρεύει τα μεμονωμένα κελιά της μπαταρίας και ελευθερώνει χώρο μέσα στην μπαταρία, εξαλείφοντας άχρηστους θύλακες και μονάδες.
«Πρόκειται για μπαταρία επόμενης γενιάς», ανέφερε εργαζόμενος στο Reuters για τη νέα μπαταρία. «Εάν υπάρχει μια εταιρεία στον πλανήτη που έχει τους οικονομικούς πόρους για να το κάνει αυτό, είναι πιθανώς η Apple. Αλλά βέβαια, ένα αυτοκίνητο δεν είναι απλά ένα κινητό τηλέφωνο», σημειώνει στέλεχος που εργάστηκε στο «Project Titan».
Το μόνο σίγουρο είναι ότι ουδείς γνωρίζει ποιος θα αναλάβει τη συναρμολόγηση των αυτοκινήτων με την επωνυμία της Apple. Πολλοί δηλώνουν ότι η εταιρεία προσβλέπει σε συνεργασία με «σταθερό συνεργάτη της» για την κατασκευή των οχημάτων, καθότι μια βιώσιμη μονάδα συναρμολόγησης, χρειάζεται να κατασκευάζει 100.000 οχήματα ετησίως, με περιθώρια για ακόμη μεγαλύτερο όγκο, γεγονός που θα προκαλούσε διχογνωμία μέσα στο Κουπερτίνο.
Η Apple είχε κατά το παρελθόν μπει σε συζητήσεις με τη Magna International Inc σχετικά με την κατασκευή ενός αυτοκινήτου. Όμως οι συνομιλίες σταμάτησαν, καθώς τα σχέδια της Apple «ήταν ασαφή», είπε ένα άτομο που ήταν μέσα στην συγκεκριμένη απόπειρα.
Παράλληλα, πληροφορίες θέλουν τις Apple και Hyundai να βρίσκονται σε συζητήσεις για πιθανή συνεργασία τους στο χώρο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, γεγονός που οδήγησε τη μετοχή της δεύτερη σε αξιοσημείωτη άνοδο.
Σε δεύτερο χρόνο η Hyundai δήλωσε στους Financial Times πως συζητήσεις με την Apple για την κατασκευή ηλεκτρικού αυτοκινήτου βρίσκονται σε πρώιμο στάδιο. Ωστόσο, φρόντισε να ρίξει τους τόνους, σημειώνοντας πως η Apple «μιλάει και με άλλους κατασκευαστές». Μολονότι η Apple αρνήθηκε να σχολιάσει τις δηλώσεις, η αξίας της μετοχής της Hyundai εκτοξεύθηκε κατά 20% στο χρηματιστήριο της Σεούλ. Έτσι, σημείωσε υψηλό εξαετίας.
Ο τεχνολογικός κολοσσός έχει ένα τεράστιο αποθεματικό της τάξεως των 200 δισ. δολαρίων. Ο Herbert Diess της VW δήλωσε πέρυσι ότι οι Tesla και Apple ίσως είναι οι μεγαλύτεροι κατασκευαστές αυτοκινήτων το 2030.
Ωστόσο, ο αναλυτής της Apple Ming-Chi Kuo σχολιάζει πως όλα όσα ακούγονται για το Apple Car είναι απλά υποθέσεις. Τα σχέδια της Apple μπορεί να μην αφορούν ένα αμάξι με την επωνυμία της εταιρίας, όμως όπως είναι λογικό η εταιρεία κάνει συνεχώς έρευνες και εξελίσσει τεχνολογίες όπως αυτή της αυτόματης οδήγησης ή άλλες καινοτομίες που θα μπορούσαν να ενσωματωθούν σε ένα ήδη υπάρχον αμάξι.
Ο Kuo ωστόσο αναφέρει πως σε περίπτωση που μία τέτοια φήμη ισχύει το συντομότερο που θα μπορούσε να κυκλοφορήσει το Apple car είναι το 2027, καθώς η Apple απέχει πολύ ακόμα από την τεχνητή νοημοσύνη που χρειάζεται για να δημιουργήσει ένα αυτοκίνητο με αυτόματο πιλότο. Άλλοι αναλυτές, επίσης, αμφέβαλλαν για αυτή την φήμη ενώ ο διευθύνων σύμβουλος της Tesla, Elon Musk σχολίασε πως είναι ηλεκτρομηχανικά αδύνατον να διαθέτει μπαταρία monocell.
Υπενθυμίζεται ότι το εγχείρημα "Project Titan" δεν είχε αποδώσει τους αναμενόμενους καρπούς το 2019 με αποτέλεσμα την απόλυση 190 ανθρώπων από την ομάδα που εργαζόταν πάνω σε αυτό.
Τους τελευταίους μήνες η Apple εκδήλωσε ενδιαφέρον για στελέχη και μηχανικούς γεγονός που σημαίνει ότι το το εγχείρημα ενεργοποιήθηκε. Η εταιρεία αναζητά μηχανικούς για να ενσωματώσουν «ηχητικό πρόγραμμα οδήγησης, ηχεία, πομπούς, δέκτες, μικρόφωνα, ενσύρματη κατεύθυνση, ασύρματη επικοινωνία και κεραίες» σε αυτόνομα συστήματα.
Σήμερα, η Apple πιο σοφή και με ισχυρότερο αποθεματικό, έχει μια μικρή ομάδα μηχανικών, ενισχυμένη κυρίως από την Tesla, οι οποίοι αναπτύσσουν συστήματα κίνησης, εσωτερικά και εξωτερικά σχέδια αμαξώματος, με στόχο την τελική παραγωγή ενός οχήματος επόμενης γενιάς. Αυτός είναι ένας πιο ρεαλιστικός στόχος από ότι τα προηγούμενα χρόνια, όταν το έργο επικεντρώθηκε κυρίως στην αυτόματη οδήγηση. Αυτός είναι ενδεχομένως και ο λόγος που τα περισσότερα στελέχη της δίνουν ορίζοντα επταετίας για την ολοκλήρωσή του.
Η Apple κατασκευάζει τα δικά της προϊόντα. Πιθανότατα να ακολουθήσει την ίδια προσέγγιση και στον τομέα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Ένα αυτοκίνητο της Apple θα ανταγωνιζόταν ηλεκτρικά οχήματα από την Tesla και την Lucid Motors καθώς και παραδοσιακούς κατασκευαστές όπως η Mercedes-Benz της Daimler AG και η Chevrolet της General Motors Co.
Η βασική της διαφοροποίηση θα ήταν η ενσωμάτωση του συστήματος αυτόματης οδήγησης, μια ακριβή καινοτομία, την οποία εν μέρει η εταιρεία έχει κατακτήσει σε επίπεδο λογισμικού, αισθητήρων, επεξεργαστών και τσιπ μηχανικής εκμάθησης.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!