Νέα
  • ΓΔ: 1452.5 -0.26%
  • Τζίρος: 507,16 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Online αγορές: 806 ευρώ το μήνα ξοδεύουν οι Ελληνες e shoppers - Πόσοι χρησιμοποιούν το κινητό ως πορτοφόλι

Online αγορές / Πηγή: Pixabay
Online αγορές / Πηγή: Pixabay

Συστηματική στροφή στα ηλεκτρονικά μέσα πληρωμών σημειώνεται στη μετά COVID-19 εποχή, με τους καταναλωτές να υιοθετούν μαζικά τις online πληρωμές. Πέρα από τα παραδοσιακά μέσα ψηφιακών πληρωμών, οι Ελληνες στρέφονται και σε εναλλακτικά κανάλια, όπως τα ηλεκτρονικά πορτοφόλια ή οι απευθείας μεταφορές χρημάτων, τα οποία προ πανδημίας δεν ήταν ιδιαίτερα - έως και καθόλου - δημοφιλή.

Για παράδειγμα, η χρήση ηλεκτρονικών πορτοφολιών (πρακτικά το κινητό τηλέφωνο χρησιμοποιείται ως πορτοφόλι) αυξήθηκε από την έναρξη της πανδημικής κρίσης κατά 301% και από 2% το 2019 τριπλασιάστηκε στο 6% το 1ο εξάμηνο του 2021. Εντυπωσιακή είναι, μάλιστα, η διείσδυση των ψηφιακών πορτοφολιών στις μεγαλύτερες ηλικίες των Ελλήνων καταναλωτών: η χρήση ηλεκτρονικών πορτοφολιών στους Έλληνες ηλικίας 55 έως 64 ετών αυξήθηκε κατά 1.539% μέσα σε λιγότερο από μία διετία, φθάνοντας το 13% από μόλις 1% το 2019.

Ταυτόχρονα, οι ηλεκτρονικές πληρωμές (PayPal) αυξήθηκαν κατά 179% και αντιστοιχούν πλέον ποσοστιαία στο 26%, από 9% πριν από μία διετία. Αλλά και η χρήση online μεταφορών χρημάτων εκτοξεύθηκε στη διάρκεια της πανδημικής κρίσης κατά 148%, για να φτάσει στο 21% από 9% πριν την είσοδο του COVID-19 στη ζωή μας.

Πάντως, σύμφωνα με τα στοιχεία της Focus Bari, η αντικαταβολή παραμένει το πιο δημοφιλές μέσο πληρωμών για τους Έλληνες e-shoppers, καθώς την προτιμά το 64%, από 40% το 2019 (αύξηση κατά 61% σε λιγότερο από μία διετία).

Χρήση καρτών

Το δεύτερο πιο δημοφιλές μέσο πληρωμών, που χρησιμοποιούν οι Έλληνες κατά τις online αγορές τους, είναι η χρεωστική κάρτα: την προτιμά το 57% των e-shoppers από 27% στα τέλη του 2019, γεγονός που σημαίνει ότι η χρήση αυξήθηκε κατά 113% εν μέσω πανδημίας.

Ακολουθούν οι πιστωτικές κάρτες με 29%, από 16% πριν το ξέσπασμα της υγειονομικής κρίσης (αύξηση 88%). Η δε χρήση προπληρωμένων καρτών από τους Έλληνες, που αγοράζουν online, διευρύνθηκε κατά 108% και πλέον φτάνει στο 13%, από 6% πριν από την πανδημία.

77% αγοράζουν online

Πλέον, σχεδόν 8 στους 10 Έλληνες (77%) κάνουν ηλεκτρονικές αγορές (1ο εξάμηνο του 2021), όταν το 2020 το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 66%, ενώ πριν από την έναρξη της πανδημικής κρίσης, το 2019, το αντίστοιχο ποσοστό βρισκόταν στο 62%.

Διαχρονικά, σε βάθος δεκαετίας (2011-2021) το ποσοστό των Ελλήνων e-shoppers σχεδόν τριπλασιάστηκε: από 27% το 2011 σε 77% το 2021.

Η δε μέση μηνιαία δαπάνη των Ελλήνων για online αγορές έχει σχεδόν διπλασιαστεί σε λιγότερο από μία διετία, αφού φτάνει πια τα €806 (1ο εξάμηνο του 2021) από €459 πριν από την πανδημική κρίση, το 2019.

Με πληροφορίες από το sepe.gr

 

 

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ