Νέα
  • ΓΔ: 1397.63 +0.93%
  • Τζίρος: 80,16 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Από το κινητό τους ψωνίζουν 3 στους 10 καταναλωτές

Νέα γενιά smartphones / Πηγή: picjumbo
Νέα γενιά smartphones / Πηγή: picjumbo

Η πανδημία του κορονοϊού οδήγησε σε μια νέα γενιά καταναλωτών, η οποία ψωνίζει διαδικτυακά, προτιμά τις αγορές από τo smartphone και αλληλεπιδρά με τις ψηφιακές πλατφόρμες. Σήμερα, το 33% των καταναλωτών απαντά ότι κάνει τις αγορές του καθημερινά ή εβδομαδιαία από το κινητό τηλέφωνο, όταν έναν χρόνο νωρίτερα το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 30%. Επιπλέον, ένα 26% των πολιτών απαντά ότι αγοράζει online μέσω του σταθερού υπολογιστή, από 28% το 2020, ενώ το 18% δηλώνει ότι κάνει αγορές μέσω tablet -έναντι 20% έναν χρόνο νωρίτερα.

Μάλιστα, οι νεότεροι καταναλωτές είναι πιο πιθανόν να ψωνίσουν στο διαδίκτυο συγκριτικά με μεγαλύτερες ηλικιακές ομάδες. 35% της Γενιάς Z και 43% των millennials καταναλωτών είναι πιο πιθανόν να ψωνίσουν καθημερινά ή εβδομαδιαία μέσω του κινητού τους τηλεφώνου σε σύγκριση με μεγαλύτερες ηλικίες.

Παρά τον αντίκτυπο του COVID-19 στο λιανικό εμπόριο, οι αγορές εντός του καταστήματος φαίνεται να παραμένουν η κορυφαία επιλογή για καταναλωτές, που ψωνίζουν καθημερινά ή εβδομαδιαία. Έτσι, σήμερα το 47% δηλώνει ότι προτιμά να αγοράζει από φυσικά καταστήματα, ενώ το 41% απαντά ότι προτιμά το online κανάλι αγορών.

«Η πανδημία δημιούργησε έντονες διαφοροποιήσεις μεταξύ των  καταναλωτικών συμπεριφορών με αποτέλεσμα τη διαμόρφωση νέων ομάδων καταναλωτών, που ενδέχεται να αποτελούν το προμήνυμα νέων στάσεων και συμπεριφορών», σημειώνει η μελέτη «March 2021 Global Consumer Insights Pulse Survey» της PwC.

Έγκαιρη παράδοση προϊόντων

Σε αυτό το νέο σκηνικό αγορών που διαμορφώνεται, το θέμα της παράδοσης των προϊόντων αναδεικνύεται σε μείζον ζητούμενο. Σύμφωνα με την έρευνα, όταν οι καταναλωτές ερωτώνται τι θεωρούν πιο σημαντικό κατά τη διαδικασία των online αγορών, σε ποσοστό 42% απαντούν η γρήγορη και αξιόπιστη παράδοση των προϊόντων. Το δεύτερο πιο σημαντικό στοιχείο κατά τις ψηφιακές αγορές είναι η διαθεσιμότητα των προϊόντων (με 38%), ενώ το τρίτο είναι η γρήγορη και εύκολη περιήγηση στο site της εμπορικής επιχείρησης.

«Οι σημερινοί καταναλωτές είναι πιο απαιτητικοί από ποτέ, καθώς επιζητούν γρήγορη και αξιόπιστη εξυπηρέτηση, άμεση διαθεσιμότητα προϊόντων και εκτεταμένη παρουσία ηλεκτρονικών καναλιών, ενώ η επίσκεψη σε φυσικά καταστήματα παραμένει ο βασικός τρόπος αγορών. Ωστόσο, μπορεί η αγορά στα φυσικά σημεία πώλησης να υποστηρίζεται από τη χρήση ψηφιακών καναλιών, για παράδειγμα αναζήτηση προϊόντων στο διαδίκτυο κατά την επίσκεψη στο κατάστημα», αναφέρει η PwC.

 

Αλληλεπίδραση με ψηφιακές πλατφόρμες

Η πανδημία της COVID-19 εκτός από τη στενότερη σχέση του καταναλωτή με το online κανάλι αγορών, έκανε ακόμη πιο έντονη την αλληλεπίδρασή του με τις ψηφιακές πλατφόρμες όπως το YouTube, το Google, το Facebook και το Instagram. Σύμφωνα με την έρευνα, η πλατφόρμα με την οποία αλληλοεπιδρούν περισσότερο οι καταναλωτές είναι το YouTube (73%), ακολουθεί το Google (67%), το Facebook (66%) και το Instagram (56%).

Με πληροφορίες από ΣΕΠΕ 

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Περισσότερα