Η εκκαθάριση του συνόλου των εκκρεμών συντάξεων όσο το δυνατόν πιο σύντομα και η βελτίωση της εξυπηρέτησης του κοινού από το προσωπικό του ΕΦΚΑ αποτελούν βασικές προτεραιότητες για τον Διοικητή του Ενιαίου Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης, Παναγιώτη Δουφεξή, ο οποίος δεν παραλείπει να στείλει και νέο αυστηρό μήνυμα στους υπαλλήλους ότι θα κινήσει πειθαρχικές διαδικασίες αν έρθει και πάλι αντιμέτωπος με καταγγελίες για αδιαφορία του προσωπικού.
Ο κ. Δουφεξής, μιλώντας στην «Η», αναφέρεται στα νέα όπλα που έχουν επιστρατευτεί για να κερδηθεί το στοίχημα της μείωσης των εκκρεμοτήτων οι οποίες επιμένουν σε υψηλά επίπεδα. Σημαντικό ρόλο στην επιτάχυνση της διαδικασίας θα παίξουν οι ιδιώτες, δικηγόροι και λογιστές, οι οποίοι τις επόμενες ημέρες θα εκπαιδευτούν διαδικτυακά από έμπειρους υπαλλήλους του ΕΦΚΑ προκειμένου οι πρώτοι πιστοποιημένοι να πιάσουν δουλειά εντός του καλοκαιριού.
Όσον αφορά στις οικονομικές απαιτήσεις των ακριβών δικηγόρων που υπερβαίνουν κατά πολύ τον τιμοκατάλογο του ΕΦΚΑ, η θέση του Διοικητή είναι ότι «από τη στιγμή που θα διευρυνθεί το δίκτυο των καταρτισμένων επιστημόνων, οι πολίτες θα έχουν περισσότερες επιλογές και καλύτερη δυνατότητα διαπραγμάτευσης».
Ο κ. Παναγιώτης Δουφεξής εξαγγέλει επίσης την άμεση δημιουργία υπηρεσίας βιντεοκλήσεων myEFKAlive για την εξυπηρέτηση των κατοίκων των νησιών που θα συμβάλει μαζί με το νέο τηλεφωνικό κέντρο στην αναβάθμιση της επικοινωνίας με τους ασφαλισμένους.
Τέλος, αποφεύγει να ορίσει με ακρίβεια το χρονοδιάγραμμα για την καταβολή των αναδρομικών στους παλαιούς συνταξιούχους με πάνω από 30 έτη ασφάλισης, επισημαίνοντας ότι «εργαζόμαστε εντατικά για να κλείσει και αυτή η εκκρεμότητα το συντομότερο δυνατόν».
Ολόκληρη η συνέντευξη έχει ως εξής:
Εκτιμάτε ότι θα έχει ολοκληρωθεί έως τον Σεπτέμβριο η καταβολή των αυξήσεων και των αναδρομικών σε 200.000 συνταξιούχους που έχουν διανύσει πάνω από 30 χρόνια ασφάλισης; Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα;
Ο ΕΦΚΑ έχει ήδη ξεκινήσει από τα τέλη Ιουνίου την καταβολή των αναδρομικών και αυξήσεων κατ’ εφαρμογή του νόμου 4670/2020. Τον προηγούμενο μήνα 10.800 συνταξιούχοι (μετά τον Μάιο του 2016) του δημοσίου τομέα είδαν αυξήσεις στις συντάξεις τους που μεσοσταθμικά έφτασαν τα 70-80 ευρώ τον μήνα. Τέλος Ιουλίου είναι προγραμματισμένο να καταβληθούν και τα αναδρομικά τους όπως και οι αυξήσεις και τα αναδρομικά των συνταξιούχων (μετά τον Μάιο του 2016) του ιδιωτικού τομέα.
Σύντομα θα ανακοινώσουμε χρονοδιάγραμμα πληρωμών για τα αναδρομικά των λεγόμενων «παλαιών» συνταξιούχων (προ του Μαΐου 2016)
Αναφορικά με τους λεγόμενους «παλαιούς» συνταξιούχους (προ του Μαΐου 2016) εργαζόμαστε εντατικά και σύντομα πρόκειται να ανακοινώσουμε χρονοδιάγραμμα πληρωμών. Στόχος μας να κλείσει και αυτή η εκκρεμότητα το ταχύτερο δυνατόν.
Οι εκκρεμείς συντάξεις επιμένουν σε υψηλά επίπεδα παρότι, σύμφωνα με την έκθεση ΑΤΛΑΣ, έχουν διπλασιαστεί οι απονομές. Εις βάρος σας είναι και η αύξηση των νέων αιτημάτων. Πότε πιστεύετε ότι θα έχουμε εμφανή αποτελέσματα μείωσης των εκκρεμοτήτων;
Με βάση τα τελευταία επικαιροποιημένα στοιχεία της έκθεσης ΑΤΛΑΣ για τον μήνα Απρίλιο, οι εκκρεμείς κύριες συντάξεις (πλην των διεθνών) ανέρχονται σε 132.000. Για 7ο συνεχόμενο μήνα το στοκ των εκκρεμών συντάξεων μειώνεται παρά την σημαντική αύξηση των νέων αιτημάτων συνταξιοδότησης. Είναι αποτέλεσμα της σημαντικής προσπάθειας που γίνεται από τις υπηρεσίες του Φορέα, οι οποίες εντείνονται για να εκκαθαρίσουμε σύντομα το σύνολο των εκκρεμών αιτημάτων.
Οι εκκρεμείς κύριες συντάξεις (πλην των διεθνών) ανέρχονται σε 132.000. Οι πιστοποιημένοι λογιστές και δικηγόροι θα συμβάλουν και αυτοί στην επιτάχυνση της απονομής
Οι πιστοποιημένοι λογιστές και δικηγόροι θα συμβάλουν και αυτοί στην επιτάχυνση της απονομής. Επιπλέον, με τις δράσεις ψηφιοποίησης του οργανισμού καθώς και απλοποίησης των διοικητικών διαδικασιών που ήδη υλοποιούμε, διαμορφώνουμε σταδιακά έναν ενιαίο και με σύγχρονες λειτουργίες και οργανόγραμμα Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης.
Δώστε μας το χρονοδιάγραμμα για την εκπαίδευση και την πιστοποίηση των ιδιωτών. Πότε ξεκινούν δουλειά και με ποιον στόχο;
Μέσα στις επόμενες ημέρες ξεκινά η εκπαίδευση των λογιστών και δικηγόρων που επιθυμούν να ενταχθούν στο σύστημα απονομής. Θα γίνει σε συνεργασία με τους δικηγορικούς συλλόγους και τα οικεία επιμελητήρια και περιλαμβάνει εντατική εξ αποστάσεως εκπαίδευση από έμπειρους υπαλλήλους του ΕΦΚΑ που γνωρίζουν τις δυσκολίες έκδοσης μιας σύνταξης.
Μέσα στις επόμενες ημέρες ξεκινά η εκπαίδευση των λογιστών και δικηγόρων που επιθυμούν να ενταχθούν στο σύστημα απονομής
Στόχος μας είναι εντός του καλοκαιριού οι πρώτοι πιστοποιημένοι λογιστές και δικηγόροι να πιάσουν δουλειά και να ενισχύσουν σημαντικά την διαδικασία απονομής.
Πώς θα λειτουργεί το λεγόμενο «πράσινο κτίριο» του ΕΦΚΑ και πότε θα είναι έτοιμο;
Στο πράσινο κτίριο του ΕΦΚΑ στη Κηφισίας εγκαταστάθηκε μια ομάδα κρούσης, μια δομή ταχείας απονομής συντάξεων, η οποία θα καλύψει αρχικά το μεγαλύτερο μέρος των εκκρεμών συντάξεων πρώην ΙΚΑ και πρώην ΟΑΕΕ καθώς και τη διαχείριση των νέων αιτήσεων διαδοχικής ασφάλισης πρώην ΙΚΑ-ΟΑΕΕ και πρώην ΟΑΕΕ-ΙΚΑ για το μεγαλύτερο τμήμα της Αττικής (καθώς εκεί βρίσκεται το 40% του συνολικού όγκου των εκκρεμών συντάξεων).
Η ομάδα κρούσης στο πράσινο κτίριο του ΕΦΚΑ στη Κηφισίας είναι μια δομή ταχείας απονομής συντάξεων. Θα καλύψει δύσκολες περιπτώσεις συντάξεων που καθυστερούν για 2, 3 ή και 4 χρόνια
Πρόκειται για δύσκολες περιπτώσεις συντάξεων που καθυστερούν για 2, 3 ή και 4 χρόνια. Στο πράσινο κτίριο θα δημιουργηθεί επίσης ένα «επιχειρησιακό κέντρο» για την καθημερινή παρακολούθηση και συντονισμό της διαδικασίας απονομής συντάξεων σε όλη την Ελλάδα. Με την δημιουργία αυτής της νέα ενιαίας δομής απονομής ελαχιστοποιούμε τους χρόνους μετακίνησης φακέλων από υπηρεσία σε υπηρεσία και αξιοποιούμε σύγχρονες ψηφιακές τεχνολογίες για την άμεση έκδοση της σύνταξης. Το πράσινο κτήριο στον ΕΦΚΑ οργανώνεται, στελεχώνεται και εξοπλίζεται και μέσα στο καλοκαίρι θα τεθεί σε παραγωγική λειτουργία.
Ποια θα είναι η θέση της Διοίκησης του ΕΦΚΑ σε περίπτωση που λάβει καταγγελίες ότι ο ασφαλισμένος πλήρωσε 2.000 ευρώ (αυτές είναι οι αμοιβές σήμερα για τις δύσκολες περιπτώσεις) σε δικηγόρο προκειμένου να αναλάβει την έκδοση της σύνταξής του; Θα υπάρξουν συστάσεις ένθεν - κακείθεν;
Το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και ο ΕΦΚΑ έχουν καταλήξει σε μια κοστολόγηση των εργασιών που απαιτούνται προκειμένου να εκδοθεί μια σύνταξη. Πρόκειται για ποσά που θα καλύπτει ο ίδιος ο ΕΦΚΑ από το προϋπολογισμό του. Σε περιπτώσεις όπως αυτές που αναφέρετε, η απάντηση είναι πως με την εκπαίδευση και πιστοποίηση νέων λογιστών και δικηγόρων θα διευρυνθεί το δίκτυο των καταρτισμένων επιστημόνων στους οποίους θα έχουν πρόσβαση οι πολίτες για να αναλάβουν τις υποθέσεις τους.
Η ύπαρξη περισσότερων επιλογών θα προκαλέσει μεγαλύτερη δυνατότητα διαπραγμάτευσης για τους πολίτες αλλά και συμπίεση των προσφερόμενων τιμών στην αγορά
Η ύπαρξη περισσότερων επιλογών θα προκαλέσει μεγαλύτερη δυνατότητα διαπραγμάτευσης για τους πολίτες αλλά και συμπίεση των προσφερόμενων τιμών στην αγορά. Ο ΕΦΚΑ καλύπτει ένα εύλογο κόστος και είναι στην ευχέρεια των πολιτών να επιλέξουν εκείνο τον πιστοποιημένο που ανταποκρίνεται καλύτερα στις ανάγκες τους.
Προκάλεσε αίσθηση η προειδοποίησή σας προς τους υπαλλήλους να σηκώνουν το τηλέφωνο, διαφορετικά θα έχουν κυρώσεις. Έχουν επιβληθεί κυρώσεις;
Ο αρμόδιος υπουργός Κωστής Χατζηδάκης απέστειλε προς τον ΕΦΚΑ δέκα σοβαρές καταγγελίες ελλιπούς ή ανεπαρκούς εξυπηρέτησης του πολίτη από τις υπηρεσίες του ΕΦΚΑ. Πολλές από αυτές αφορούσαν την αδυναμία τηλεφωνικής εξυπηρέτησης παρά τις αλλεπάλληλες προσπάθειες των πολιτών.
Απέστειλα επιστολή προς τους υπαλλήλους του Φορέα να ανταποκρίνονται στις κλήσεις των πολιτών ως ελάχιστη πράξη σεβασμού στον χρόνο και τις ανάγκες τους. Και θα επιμείνω σε αυτό ακόμα και αν χρειαστεί να κινήσω πειθαρχικές διαδικασίες.
Εγώ ο ίδιος από την πρώτη στιγμή απέστειλα σχετική επιστολή προς τους υπαλλήλους του Φορέα να ανταποκρίνονται στις κλήσεις των πολιτών ως ελάχιστη πράξη σεβασμού στον χρόνο και τις ανάγκες τους. Και θα επιμείνω σε αυτό ακόμα και αν χρειαστεί να κινήσω πειθαρχικές διαδικασίες. Αναφορικά με τον πειθαρχικό έλεγχο των περιπτώσεων που απέστειλε ο Υπουργός, οι διαδικασίες προχωρούν και οι ευθύνες θα αποδοθούν στο ακέραιο.
Ποιες διευκολύνσεις ακόμα σχεδιάζονται για τους ασφαλισμένους εκτός από το νέο τηλεφωνικό κέντρο εξυπηρέτησης;
Στόχος μας είναι η συνολική αναδιάταξη του επιπέδου εξυπηρέτησης του πολίτη. Και για αυτό, πέρα από την δημιουργία του νέου ενιαίου τηλεφωνικού κέντρου που θα λειτουργεί 24 ώρες το 24ωρο, δωρεάν και με μηδενικούς χρόνους απόκρισης, σκοπεύουμε να θέσουμε σε λειτουργία μέσα στις επόμενες ημέρες τη νέα υπηρεσία myEFKAlive.
Πέρα από την δημιουργία του νέου ενιαίου τηλεφωνικού κέντρου που θα λειτουργεί 24 ώρες το 24ωρο, δωρεάν και με μηδενικούς χρόνους απόκρισης, σκοπεύουμε να θέσουμε σε λειτουργία μέσα στις επόμενες ημέρες τη νέα υπηρεσία myEFKAlive
Πρόκειται για την εξ αποστάσεως- με χρήση βιντεοκλήσης- εξυπηρέτηση του πολίτη από υπάλληλο του ΕΦΚΑ. Η υπηρεσία αυτή θα ξεκινήσει σε πρώτη φάση από τις Κυκλάδες και τα Δωδεκάνησα παρέχοντας ένα εναλλακτικό κανάλι εξυπηρέτησης τους χωρίς να χρειαστεί να μετακινηθούν από το σπίτι, το γραφείο ή ακόμη και το νησί τους. Στοχεύουμε μέχρι το τέλος του χρόνου η υπηρεσία να καλύπτει το σύνολο των νησιωτικών περιοχών της χώρας μας. Τέλος, ο ΕΦΚΑ διαθέτει 50 ηλεκτρονικές υπηρεσίες που επιτρέπουν κάθε μήνα πάνω από 1 εκατομμύριο συναλλαγές.
Στόχος μας είναι να τις αυξήσουμε μέχρι το τέλος του χρόνου για να καλύπτουν ολοένα και περισσότερες ανάγκες των πολιτών, αλλά και να τις προβάλλουμε όσο γίνεται περισσότερο καθώς πολλοί πολίτες δεν γνωρίζουν μέχρι και σήμερα την ύπαρξη τους.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!