Νέα

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Οι εφημερεύουσες ταβέρνες, το δέλεαρ της απόσυρσης ΙΧ και η βουτιά της TESLA

Ο Καλλιμάνης στα «ραντάρ»

Πέρασε η 25η Μαρτίου αλλά ο μπακαλιάρος ακόμη είναι στα χείλη μας. Όχι μόνο ένεκα σκορδαλιάς αλλά και ένεκα επιχειρηματικού “κους κους”. Έτσι, η εταιρεία Καλλιμάνης, η άλλοτε μεγαλύτερη εταιρεία επεξεργασίας και τυποποίησης κατεψυγμένων αλιευμάτων, που πλέον από το 2022 είναι στην ιδιοκτησία της Dardanel Greece του τούρκου επιχειρηματία Οσμάν Ονέν, φαίνεται ότι έχει κινήσει το ενδιαφέρον νέων επενδυτών. Όπως μου λένε οι πηγές μου από το Αίγιο, όπου και οι εγκαταστάσεις της εταιρείας ένα  “ισραηλινό επενδυτικό ραντάρ” έχει ενεργοποιηθεί. Και φυσικά όχι για να ‘αναχαιτίσει” το “βαρομετρικό χαμηλό” μεταξύ Άγκυρας και Ισραήλ, αλλά να διαγνώσει ευκαιρίες. Άλλωστε η εταιρεία έχει μπει, μετά το κούρεμα υποχρεώσεων και το πλάνο εξυγίανσης σε μια ρότα εξυγίανσης και ανόδου πωλήσεων. Μένει να φανεί, λοιπόν, ένα έστω και μέσω Ελλάδος θα ενεργοποιηθεί “δίαυλος” Τουρκίας - Ισραήλ με “βατήρα” τα κατεψυγμένα. Τι πιο φυσικό άλλωστε μια και μετά το πρώτο βήμα … distress, έρχονται τα κέρδη. Το βλέπουμε άλλωστε κι αλλού… βλέπε CVC. 

Απόσυρση 2

Διάβασαν κάποιοι από την αγορά το χθεσινό X Ray για την πιθανή απόσυρση και μου είπαν, ότι τα πλεονεκτήματα μιας τέτοιας απόφασης είναι πολύ δελεαστικά για τον νέο  Υπουργό Μεταφορών. Και παραθέτω:

  • Αστική και βιώσιμη κινητικότητα: Η ανανέωση του στόλου με σύγχρονα οχήματα (τουλάχιστον Euro 6 ή νεότερα) αποτελεί θεμελιώδες βήμα προς τη βιώσιμη αστική κινητικότητα.

  • Προστασία του περιβάλλοντος: Η απόσυρση παλαιών οχημάτων και η αντικατάστασή τους από σύγχρονα μειώνει αισθητά την εκπομπή αερίων του θερμοκηπίου, βελτιώνοντας τις κλιματικές συνθήκες και συμβάλλοντας στην επίτευξη των εθνικών και ευρωπαϊκών στόχων για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.

  • ·Μείωση ηχορύπανσης: Τα νεότερης τεχνολογίας οχήματα είναι σημαντικά πιο αθόρυβα, γεγονός που βελτιώνει αισθητά την ποιότητα ζωής στα αστικά κέντρα.

  • Ασφαλέστερα οχήματα: Τα καινούργια οχήματα διαθέτουν προηγμένα συστήματα ασφαλείας και βοηθητικές τεχνολογίες που περιορίζουν αισθητά τα τροχαία ατυχήματα.

  • Ανταποδοτικά οφέλη για το δημόσιο: Η εφαρμογή ενός οργανωμένου και ευέλικτου προγράμματος απόσυρσης, που δεν περιορίζεται αποκλειστικά στην ηλεκτροκίνηση, αλλά περιλαμβάνει όλα τα σύγχρονα οχήματα, αυξάνει τα δημόσια έσοδα μέσω της τόνωσης της αγοράς αυτοκινήτων, της αύξησης εισροών από τέλη ταξινόμησης και φόρους, καθώς και της μείωσης δαπανών στον τομέα της υγείας και της οδικής ασφάλειας.

Τα ζυγίζουν, τα μετρούν και θα αποφασίσουν…

H Kathie κάθετης απογείωσης

H Kathie Wood είναι ένας θρύλος για τους αμερικάνους επενδυτές. Διαχειρίζεται το ARK Fund, οποίο επενδύει σε μετοχές υψηλής τεχνολογίας. Η Kathie έχει μαζέψει εδώ και χρόνια εκατομμύρια μετοχές της Tesla. Ωστόσο, παρά το δύσκολο ξεκίνημα του 2025 για τη μετοχή της Tesla, η «θεία Κάθι», λέει ότι η «προοπτική της και οι στόχοι της δεν έχουν αλλάξει» για την εταιρεία και ότι οι μετοχές της Tesla θα φτάσουν τα 2.600 δολάρια σε πέντε χρόνια!

Μείον 30%

Η Tesla έχει κάνει μια τεράστια βουτιά 31% από την αρχή του χρόνου, μετά το ράλι που ακολούθησε την εκλογή Τραμπ, καθώς η εταιρεία παλεύει με τη συρρίκνωση των πωλήσεων λόγω του έντονου ανταγωνισμού, αλλά και ένα κύμα αντιδράσεων κατά των προϊόντων της που προκλήθηκε από την οργή έναντι του πολυπράγμονα αφεντικού της Έλον Μασκ και τις ενέργειές του ως βασικός κυβερνητικός σύμβουλος του προέδρου των ΗΠΑ.

Στα ύψη

Αλλά η Wood, είναι ένας μακροχρόνιος υποστηρικτής της Tesla και εμμένει στην ανοδική της στάση. Ένας από τους βασικούς λόγους για τους οποίους η Wood και η ομάδα της είναι τόσο αισιόδοξοι για την Tesla οφείλεται στην αισιοδοξία για το ρομποταξί της, δηλαδή ένα ταξί αυτόνομης οδήγησης ή ταξί χωρίς οδηγό, που λειτουργεί για μια εταιρεία που μοιράζεται τη διαδρομή. «Πιστεύουμε ότι τα robotaxis θα αντιπροσωπεύουν το 90% της αξίας της εταιρείας σε πέντε χρόνια», είπε η Kathie.

Εψαξα λοιπόν και είδα ότι ο κλάδος των μικρών κάθετων αεροσκαφών πόλης, πάει …κατακόρυφα και στις χρηματιστηριακές αγορές. Και θυμίζω ότι τα χρηματιστήρια είναι προεξοφλητικοί μηχανισμοί …ever! 

Στα χνάρια του Οδυσσέα

Η μετοχή της  Μοτοδυναμικής δεν θα έλεγε κανείς ότι τα τελευταία δύο χρόνια έχει ενθουσιάσει τους επενδυτές. Ακούει ένα καλό νέο και σε λίγο το ξεχνάει. Το καλό νέο ήταν η έναρξη συνεργασίας της με την ΤΟΥΟΤΑ. Ένα ακόμη deal  με της υπογραφή του Πάρη Κυριακόπουλου, μετά την σημαντική συμφωνία με την Sixt. Ο γιός του αείμνηστου Οδυσσέα Κυριακόπουλου, αναδεικνύεται σε άξιο συνεχιστή του επιχειρηματικού ταλέντου του πατέρα του και της γιαγιάς του, της Καίτης Κυριακοπούλου - Ηλιοπούλου.

Και τώρα: Οι εφημερεύουσες ταβέρνες

Τώρα αρχίζουν τα δύσκολα με την κάρτα εργασίας σε πολλούς κλάδους, αλλά κυρίως στον τουρισμό και την εστίαση.
Οι αντιδράσεις στους κλάδους είναι εκφρασμένες εδώ και καιρό, αλλά η ώρα της εφαρμογής τους, δημιουργεί τσουνάμι, καθώς είναι εξαιρετικά δύσκολο να «κουμπώσει» όλο αυτό με τις ιδιαιτερότητες που έχει η απασχόληση κυρίως στην εστίαση. Ο επαγγελματικός αυτός κλάδος, έχει τελείως ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, όπως η εποχικότητα, η ελαστικότητα ωραρίων κλπ.

Ετσι λοιπόν, χθές στην εκδήλωση του ΙΤΕΠ και με δεδομένη την οργή των επαγγελματιών, έπεσε στο τραπέζι η ιδέα να κλείνουν ΟΛΑ μα ΟΛΑ τα καταστήματα εστίασης μια φορά την εβδομάδα σαν διαμαρτυρία, αλλά και σαν ένδειξη του δυσεφάρμοστου μέτρου της κάρτας εργασίας.
Φανταστείτε τώρα αυτό που φαντάζομαι:  Ταβέρνα εφημερίας!

Διαβάστε περισσότερα στο ethnos.gr

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ