Η Funky Buddha στρέφεται όλο και πιο βόρεια, καθώς ενισχύει το δίκτυό της και εδραιώνει ακόμα περισσότερο την παρουσία της στη Θεσσαλονίκη, εγκαινιάζοντας ένα νέο, υπερσύγχρονο κατάστημα στο εμπορικό κέντρο Mediterranean Cosmos. Έπεσε το μάτι μου λοιπόν στο ολοκαίνουριο κατάστημα, που άνοιξε τις πύλες του στις αρχές Μαρτίου σε έναν από τους πιο δημοφιλείς εμπορικούς προορισμούς της Βόρειας Ελλάδας.
Το νέο fashion point αποτελεί το τρίτο κατάστημα της Funky Buddha στη Θεσσαλονίκη και έρχεται να ενισχύσει την παρουσία της εταιρείας στην ευρύτερη περιοχή. Μέχρι σήμερα, το brand διατηρούσε παρουσία στο Mediterranean Cosmos μέσω shop-in-shop στο Attica. Πλέον, με την προσθήκη ενός ξεχωριστού καταστήματος προσφέρει στους καταναλωτές τη δυνατότητα να ανακαλύψουν όλες τις συλλογές του δημοφιλούς fashion brand, το οποίο δίνει έμφαση και στην βιωσιμότητα μέσα από τις «πράσινες» επιλογές και πρακτικές στην παραγωγή των προϊόντων του.
Και μια και ο λόγος για ψώνια, άκουσα με ενδιαφέρον αυτά που είπε στο πλαίσιο δημοσιογραφικής εκδήλωσης για την τρέχουσα δημόσια εγγραφή του Ομίλου Fais, ο γενικός διευθυντής του ομίλου, κ. Χασδάι Καπόν. Όπως μου είπαν, λοιπόν, ο κ. Καπόν, την Τρίτη, ανέφερε ότι Τούρκοι και Ισραηλινοί μανιωδώς ψωνίζουν Tax Free (χωρίς ΦΠΑ) από τα σημεία που προωθεί προϊόντα του ο Όμιλος εν Ελλάδι. Μάλιστα, πιο «κιμπάρηδες» είναι οι Τούρκοι καθώς ο τζίρος στα 15 “σήματα” διεθνούς εμβέλειας του ομιλικού χαρτοφυλακίου, σε σχέση με πέρυσι έχει ανέβει κατά 400%, ενώ των Ισραηλινών μόλις… 150%.
Με το καλό και φέτος
Να σημειωθεί ότι το 8,5%-9% του τζίρου των πωλήσεων λιανικής προέρχεται από τις taxfree πωλήσεις, οι οποίες πλέον γίνονται καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου. Μάλιστα αυτές καλύπτουν ζωτικό χώρο από την κατά καιρούς «νωχελικότητα» των Ελλήνων καταναλωτών. Μαζί, δε, με τις πωλήσεις χονδρικής φτάνουν στο 15% του συνολικού τζίρου του Ομίλου Fais. Δεν ξέρω πόσος είναι, ωστόσο, ο τζίρος που έκαναν οι Τούρκοι, πέρα από εστίαση, …ούζα και καταλύματα, σε προϊόντα του Ομίλου στη Λέσβο πέρυσι, καθώς κατά κύματα έφτασαν 124 χιλιάδες, με τη “βίζα” 7 ημερών. Θα μου πείτε, βέβαια, ότι το θέμα είναι τι θα γίνει φέτος μια και έχουμε και την εισαγωγή στο Χ.Α. Οψόμεθα…
Γενικεύονται οι εχθροπραξίες στα μίντια
Θυμάστε που πριν λίγες ημέρες σας έλεγα για τις επιθέσεις εναντίον του Σταύρου Παπασταύρου από μέσα ενημέρωσης φιλικά στην κυβέρνηση; Και πως φαίνεται να υπάρχει μπόλικο παρασκήνιο; Ήρθε να με επιβεβαιώσει η ίδια η πραγματικότητα. Σε ιστοσελίδα που ανήκει σε πολυπράγμονα μιντιάρχη δημοσιεύθηκε μακροσκελέστατο κείμενο με βαριά υπογραφή και πλήθος κατηγορίες για άλλον μιντιάρχη. Οι σχέσεις των δύο δεν ήταν ποτέ καλές, αλλά κάτι μου λέει πως οι επιθέσεις στον νέο υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας είναι η αιτία που έσκασε η χύτρα.
Μήνυμα Καφούνη στον Πρωθυπουργό για το εμπόριο
Και με τα κεσάτια στο λιανεμπόριο πάντα να είναι η μεγάλη απειλή, «των φρονίμων τα παιδιά πριν πεινάσουν μαγειρεύουν». Έτσι, επιστολή απέστειλε το απόγευμα της Τρίτης ο Πρόεδρος της κ. Σταύρος Καφούνης προς τον Πρωθυπουργό κ. Κυριάκο Μητσοτάκη ενόψει του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου 20-21 Μαρτίου, μια κι έχουν ζώσει τα φίδια τις ΜμΕ για το μέλλον τους σε Ευρωπαϊκό επίπεδο.
Μάλιστα, μαθαίνω ότι στο αναλυτικό παράρτημα που συνοδεύει την Επιστολή, η ΕΣΕΕ εισηγείται στοχευμένες παρεμβάσεις που θέτουν ως προτεραιότητα την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του Εμπορίου. Παράλληλα, καλεί την Ευρωπαϊκή Ένωση να τις ενσωματώσει στη στρατηγική της, εν όψει της συζήτησης για το νέο Πολυετές Δημοσιονομικό Πλαίσιο (ΠΔΠ) 2028 – 2034 που θα διεξαχθεί στη συνεδρίαση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου στις 20 και 21 Μαρτίου.
Μεταξύ, δε, των μέτρων που προτείνει η ΕΣΕΕ, η δημιουργία ενός ειδικού χρηματοδοτικού μηχανισμού στο πλαίσιο της Πολιτικής Συνοχής, ο οποίος θα υποστηρίζει εμπορικές επιχειρήσεις σε περιοχές με οικονομική υστέρηση, αλλά και ενεργοποίηση του Ευρωπαϊκού Ταμείου Προσαρμογής στην Παγκοσμιοποίηση για την ενίσχυση των εμπορικών επιχειρήσεων που πλήττονται από διαρθρωτικές μεταβολές. Ο φόβος της “συγκέντρωσης” σκεπάζει την ΕΕ και βέβαια τη χώρα, όπου βέβαια “άμυνες” ακόμη, λόγω, ειδικών συνθηκών, υπάρχουν. Για πόσο ακόμα δεν ξέρω….
Το κρασί ευφραίνει και επιβιώνει…
Παρά την πίεση, πάντως, στις ΜμΕ ένας παραγωγικός κλάδος, παρά τα μικρά του μεγέθη, σε σύγκριση με άλλα κράτη μέλη αναπτύσσεται. Ο λόγος για τον οινικό κλάδο, που στο τελευταίο Οινόραμα παρουσιάστηκε σε όλο του το μεγαλείο. Τα 2.400 περίπου κρασιά της φετινής έκθεσης αποτύπωσαν αντιπροσωπευτικά την ελληνική οινοπαραγωγή. Η νέα εσοδεία, δηλαδή εκείνη του 2024, με περισσότερα από 800 κρασιά των 210 περίπου Ελλήνων παραγωγών βρήκε και φέτος στο Οινόραμα το καλύτερο βήμα παρουσίασης. Κάθε τύπου, κατηγορίας και στυλ κρασιά, φρέσκα και παλαιωμένα, μέχρι και για 63 έτη, ήρθαν στο Οινόραμα 2025 μαζί με 80 περίπου αποστάγματα. Ανάμεσα στα χιλιάδες κρασιά της έκθεσης πολλά ήταν εκείνα που χαρακτηρίζονται ως «Νέες Κυκλοφορίες», που εκτέθηκαν στη γνωστή Πλατεία Γευσιγνωσίας Οινοράματος, μαζί με σχεδόν 100 «Εμβληματικά Κρασιά», δηλαδή ιστορικές ετικέτες με συνεχή παρουσία στην αγορά από το 2000 και ύστερα.
Και η Κύπρος στο «παιχνίδι»
Οι Ονομασίες Προέλευσης των κρασιών της έκθεσης με γεωγραφική ένδειξη, από την Ελλάδα και εξωτερικό, ήταν κατά πολύ περισσότερες από 200, αριθμό που ξεπέρασαν και τα κρασιά εισαγωγής από 16 χώρες όλων των ηπείρων και των ημισφαιρίων της γης. Πρωταγωνίστρια, μεταξύ τους η Κύπρος, με 88 κρασιά που εκτέθηκαν από 15 παραγωγούς. Στο καθιερωμένο και δημοφιλές «Wine Bar» των Οινικών Αποκαλύψεων, 50 κρασιά ήπιας οινοποίησης ή από «αφανείς» ποικιλίες αμπέλου μαγνήτισαν το ενδιαφέρον.
Ακόμα πιο έντονη ήταν στο φετινό Οινόραμα η παρουσία εκατοντάδων εμπόρων από το εξωτερικό, που προσκλήθηκαν από τη διοργανώτρια εταιρεία και ανταποκρίθηκαν εξαιρετικά, καθώς και πολλών νεοεισερχόμενων οινόφιλων, οι οποίοι είναι το αύριο για την κατανάλωση κρασιού. Φυσικά, ξεχωριστή ήταν και η παρουσία πλήθους Ελλήνων επαγγελματιών HoReCa και οινεμπορίου. Όλοι αυτοί, μαζί με τους οινόφιλους καταναλωτές έφτασαν τους περίπου 12.000 επισκέπτες, καθιστώντας το Οινόραμα 2025 επιτυχημένο από κάθε άποψη.
Πρασινίζουν τα τσιμέντα
150.000 τόνους διοξειδίου του άνθρακα έχει εξοικονομήσει ο «Όμιλος Ηρακλής» με τη χρήση εναλλακτικών καυσίμων και τις δράσεις κυκλικής οικονομίας που υλοποιεί στο πλαίσιο της στρατηγικής αποανθρακοποίησής που εφαρμόζει μάλιστα το 2029 όπως ανέφερε ο Δημήτρης Xανής, Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου σε ειδική παρουσίαση για την καμπάνια ανακύκλωση της περιφέρειας Αττικής, σύντομα θα είναι έτοιμο για παραγωγή το τσιμέντο από την μονάδα μηδενικού ανθρακικού αποτυπώματος στο Αλιβέρι.
Φέτος αναμένεται, επίσης, να «μπουν στην πρίζα» δύο νέα φωτοβολταϊκά πάρκα στα δύο εργοστάσια του Ομίλου, με δυναμικό ισχύος 11 MW που θα συμβάλλουν περαιτέρω στην πορεία των «πράσινων» στόχων της μεγάλης τσιμεντοβιομηχανίας. Ο όμιλος υλοποιεί επενδύσεις μέχρι της τάξης των 600 εκατομμυρίων ευρώ στο πρόγραμμα με στόχο την απανθρακοποίηση της παραγωγής.
Χαρδαλιάς: Να γιατί το κάνουμε σωστά…
Την καμπάνια της Περιφέρειας Αττικής εξήγησε χθες, πάντως, ο Νίκος Χαρδαλιάς στην ειδική εκδήλωση για την ανακύκλωση που οργάνωσε ο Όμιλος Ηρακλής.
«Επιχειρήσαμε να χτίσουμε μια σχέση που θα έχει στοιχεία διαχρονικότητας. Ότι δε θα είναι μια σχέση με ημερομηνία λήξης. Η καμπάνια αυτή θα έχει ορίζοντα τετραετίας”, ανέφερε ο Περιφερειάρχης Αττικής και συνέχισε: «Θελήσαμε να απευθυνθούμε σε όσους δεν έχουν χάσει το τρένο του χρόνου, δηλαδή στις νέες γενιές. Τα ποσοστά των ανθρώπων που ανακυκλώνουν, αντί να μεγαλώνουν, φθίνουν. Θέλαμε μέσω αυτής της καμπάνιας λοιπόν να ταράξουμε λίγο τα νερά, να γίνουμε viral και για αυτό το λόγο διαλέξαμε αυτόν τον παράδοξο τρόπο επικοινωνίας. Θελήσαμε να ξαναζωντανέψουμε την προσοχή σε κάτι, που ενώ το θεωρούμε δεδομένο, δε γίνεται σωστά. Το ζήτημα λοιπόν δεν είναι να κάνουμε αποσπασματικά ανακύκλωση, αλλά να την κάνουμε σωστά, εντατικά και να γίνεται από όλους. Οι πολίτες θεωρούν δεδομένη την ανακύκλωση, αλλά δυστυχώς κανένας δεν την κάνει».
Πάντως, αν κρίνω από το ενδιαφέρον των δημοσιογράφων για το θέμα, μάλλον το έκανε σωστά.
Διαβάστε περισσότερα εδώ