Νέα
  • ΓΔ: 1452.5 -0.26%
  • Τζίρος: 507,16 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Εξεταστική για Τέμπη: Γιατί επιλέγει αυτή τη γραμμή άμυνας η Νέα Δημοκρατία

Πηγή: Eurokinissi

Οι θέσεις των κομμάτων που μετείχαν στην Εξεταστική Επιτροπή για το πολύνεκρο δυστύχημα των Τεμπών αποτυπώθηκαν στα πορίσματα που κατέθεσαν χθες στο Κοινοβούλιο. Μαζί τους αποκαλύφθηκαν οι γραμμές «άμυνας» κι «επίθεσης» κυρίως του κυβερνώντος κόμματος, που δέχεται και τις περισσότερες βολές για προσπάθεια συγκάλυψης των ευθυνών

Στο πόρισμα που κατέθεσαν οι Νεοδημοκράτες βουλευτές από τη μια μεριά διατυπώνει τις θέσεις τους για τις ευθύνες της τραγωδίας κι από την άλλη απαντά στους ισχυρισμούς των άλλων πολιτικών δυνάμεων, που «βλέπουν» ποινικές ευθύνες σε πολιτικά πρόσωπα. 

Πρώτο σημείο στο οποίο θα επιμείνουν πολύ οι κυβερνητικοί βουλευτές, είναι ότι εάν ανοίξει μια «φάμπρικα» παραπομπών πολιτικών προσώπων στο Ειδικό Δικαστήριο με την κατηγορία της καθυστέρησης στην υλοποίηση συμβάσεων, ο κατάλογος αυτών των πολιτικών προσώπων θα είναι και διακομματικός και πολύ μακρύς. Χαρακτηριστικά έργα με πολυετείς καθυστερήσεις που αναφέρουν οι γαλάζιοι βουλευτές της Εξεταστικής κι έχουν κοστίσει τη ζωή σε εκατοντάδες ανθρώπων, είναι ο ΒΟΑΚ, ο δρόμος Πάτρα- Πύργος από τη δεκαετία του ‘80 κλπ. «Με αυτή την αντίληψη», λέει στην «Η» μέλος της Εξεταστικής που ανήκει στο κυβερνών κόμμα, «όποιος υπουργός είναι εν ζωή, θα πρέπει να καθίσει στο σκαμνί. Μιλώ για υπουργό οποιουδήποτε κόμματος».  Το κυβερνητικό επιχείρημα εδώ είναι ότι αν παραπεμφθούν πολιτικά πρόσωπα με την κατηγορία της καθυστέρησης για τα Τέμπη, θα ανοίξουν οι φάκελοι όλων των έργων που είχαν καθυστερήσει και που στο μεταξύ χάθηκαν ανθρώπινες ζωές.. 

Διαβάστε επίσης: Εξεταστική για Τέμπη - Πόρισμα ΝΔ: Εάν είχε τηρηθεί ο Κανονισμός Κίνησης το δυστύχημα δεν θα είχε συμβεί - Τα 7 μοιραία λάθη

Το δεύτερο σημείο που επικαλείται η Νέα Δημοκρατία, είναι λογική συνέχεια του πρώτου και υπογραμμίζει ότι η καθυστέρηση της 717 σύμβασης είναι διαφορετικό πράγμα από το δυστύχημα του περασμένου Φεβρουαρίου. Εδώ προστίθεται και το ότι αν η καθυστέρηση της σύμβασης δεχθεί κάποιος ότι σχετίζεται με το δυστύχημα, τότε όχι μόνο το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας θα έπρεπε να έχει από καιρού χαρακτηριστεί ακατάλληλο κι επικίνδυνο, αλλά το ίδιο θα έπρεπε να συμβεί και με κάθε άλλο δημόσιο έργο στο οποίο μια σύμβαση καθυστερεί να ολοκληρωθεί. Μια καθυστέρηση σε μια σύμβαση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς θα έπρεπε να έχει ακινητοποιήσει λεωφορεία, τρόλεϊ και μετρό, μια καθυστέρηση σε ένα δημόσιο έργο σε λιμάνι ή σε αεροδρόμιο θα έπρεπε να το κλείσει κλπ. 

Το τρίτο σημείο στο πόρισμα της πλειοψηφίας αναφέρεται ότι εάν συγχωνευθούν αυτά τα δυο ξεχωριστά πράγματα, δηλαδή η σύμβαση 717 και το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών, υπάρχει σοβαρός κίνδυνος να διαχυθούν οι ευθύνες, να επικρατήσει δηλαδή η εικόνα του «όλοι φταίνε» που τελικά δεν οδηγεί στην εύρεση των πραγματικά υπαίτιων και στην τιμωρία τους. 

Στο τέταρτο σημείο της υπερασπιστικής τους γραμμής, οι βουλευτές της ΝΔ- μέλη της Εξεταστικής υποστηρίζουν ότι μπορεί όντως να καθυστέρησε η ολοκλήρωση της σύμβασης 717 οπότε θα υπήρχε τηλεδιοίκηση και πλήρως αυτοματοποιημένο σύστημα σε όλο το μήκος και πλάτος του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας, ωστόσο η προθεσμία που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Ένωση για την πλήρη αυτοματοποίηση (ERTMS) είναι το 2030. Δηλαδή πολιτικά υπονοείται ότι πράγματι θα έπρεπε να έχει προχωρήσει νωρίτερα, αλλά αυτό δεν επισύρει ποινικές ευθύνες για τους πολιτικούς που διοίκησαν αυτόν τον τομέα, εάν ληφθεί υπόψη η προθεσμία της ΕΕ. 

►Διαβάστε επίσης: Εξεταστική για Τέμπη - Πόρισμα ΣΥΡΙΖΑ: Ενδείξεις για ποινικές ευθύνες Κ. Καραμανλή

Και, τέλος, το πέμπτο κι επίσης σημαντικό κατά τη γνώμη των κυβερνητικών βουλευτών που υπογράφουν το πόρισμα, είναι ότι οι οδηγίες που είχαν δοθεί στους μηχανοδηγούς και τους σταθμάρχες ήταν λεπτομερείς, αναλυτικές και πλήρως επεξηγηματικές. Και αναφέρεται επίσης στο πόρισμα της ΝΔ ότι τη μοιραία νύχτα της 28ης Φεβρουαρίου 2023 ο Γενικός Κανονισμός Κίνησης που είχε δοθεί στους σταθμάρχες και τα στελέχη που εργάζονταν στους σταθμούς, παραβιάστηκε επτά φορές μέσα σε πέντε λεπτά, με αποτέλεσμα το τραγικό δυστύχημα. Η αναλυτική καταγραφή των επτά παραβιάσεων αποτελεί τον πολιορκητικό κριό του κυβερνώντος κόμματος στο επόμενο διάστημα, αφού η κεντρική τους θέση είναι ότι πρόκειται για λάθος χειρισμούς συγκεκριμένων υπαλλήλων.

Φυσικά θα ακολουθήσει συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής, η οποία προφανώς θα διεξαχθεί σε ιδιαίτερα υψηλούς τόνους.

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ