Σήμερα αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή το πόρισμα της πλειοψηφίας της Εξεταστικής Επιτροπής που συστήθηκε για να διερευνήσει τυχόν ευθύνες πολιτικών προσώπων για το πολύνεκρο δυστύχημα των Τεμπών, την τελευταία ημέρα του Φεβρουαρίου 2023.
Σε αυτό αποτυπώνονται οι υπερασπιστικές γραμμές του κυβερνώντος κόμματος, το οποίο από τη μια μεριά διατυπώνει τις θέσεις του για τις ευθύνες της τραγωδίας κι από την άλλη απαντά στους ισχυρισμούς των άλλων πολιτικών δυνάμεων, που «βλέπουν» ποινικές ευθύνες σε πολιτικά πρόσωπα.
Σύμφωνα με πληροφορίες, πέντε είναι τα κύρια σημεία πάνω στα οποία θα στηριχθεί το πόρισμα των βουλευτών της Νέας Δημοκρατίας που μετείχαν στην Εξεταστική Επιτροπή:
Πρώτο σημείο στο οποίο αναμένεται να επιμείνουν πολύ οι κυβερνητικοί βουλευτές, είναι ότι εάν ανοίξει μια «φάμπρικα» παραπομπών πολιτικών προσώπων στο Ειδικό Δικαστήριο με την κατηγορία της καθυστέρησης στην υλοποίηση συμβάσεων, ο κατάλογος αυτών των πολιτικών προσώπων θα είναι και διακομματικός και πολύ μακρύς. Χαρακτηριστικά θα αναφερθούν έργα με πολυετείς καθυστερήσεις που έχουν κοστίσει τη ζωή σε εκατοντάδες ανθρώπων, όπως ο ΒΟΑΚ και ο δρόμος Πάτρα- Πύργος. Το επιχείρημα εδώ είναι ότι αν παραπεμφθούν πολιτικά πρόσωπα με την κατηγορία της καθυστέρησης για τα Τέμπη, το ίδιο θα πρέπει να γίνει με δεκάδες υπουργούς όλων των κομμάτων που κυβέρνησαν και δεν ολοκλήρωσαν τα έργα στις προβλεπόμενες ημερομηνίες.
►Διαβάστε επίσης: Εξεταστική για Τέμπη - Πόρισμα ΝΔ: Εάν είχε τηρηθεί ο Κανονισμός Κίνησης το δυστύχημα δεν θα είχε συμβεί - Τα 7 μοιραία λάθη
Το δεύτερο σημείο που θα επισημαίνεται στο «γαλάζιο» πόρισμα θα είναι λογική συνέχεια του πρώτου και θα υπογραμμίζει ότι η καθυστέρηση της 717 σύμβασης είναι διαφορετικό πράγμα από το δυστύχημα του περασμένου Φεβρουαρίου. Εδώ θα προστεθεί και το ότι αν η καθυστέρηση της σύμβασης δεχθεί κάποιος ότι σχετίζεται με το δυστύχημα, τότε όχι μόνο το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας θα έπρεπε να έχει από καιρού χαρακτηριστεί ακατάλληλο κι επικίνδυνο, αλλά το ίδιο θα έπρεπε να συμβεί και με κάθε άλλο δημόσιο έργο στο οποίο μια σύμβαση καθυστερεί να ολοκληρωθεί. Μια καθυστέρηση σε μια σύμβαση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς θα έπρεπε να τα έχει ακινητοποιήσει, μια καθυστέρηση σε ένα δημόσιο έργο σε λιμάνι ή σε αεροδρόμιο θα έπρεπε να το κλείσει κλπ.
Το τρίτο σημείο στο πόρισμα της πλειοψηφίας αναφέρεται ότι εάν συγχωνευθούν αυτά τα δυο ξεχωριστά πράγματα, δηλαδή η σύμβαση 717 και το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών, υπάρχει σοβαρός κίνδυνος να διαχυθούν οι ευθύνες, να επικρατήσει δηλαδή η εικόνα του «όλοι φταίνε» που τελικά δεν οδηγεί στην εύρεση των πραγματικά υπαίτιων και στην τιμωρία τους.
Στο τέταρτο σημείο του πορίσματός τους, οι βουλευτές της ΝΔ- μέλη της Εξεταστικής υποστηρίζουν ότι μπορεί όντως να καθυστέρησε η ολοκλήρωση της σύμβασης 717 οπότε θα υπήρχε τηλεδιοίκηση σε όλο το μήκος και πλάτος του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας, ωστόσο η προθεσμία που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Ένωση για την πλήρη αυτοματοποίηση (ERTMS) είναι το 2030.
►Διαβάστε επίσης: Εξεταστική για Τέμπη – Πόρισμα ΠΑΣΟΚ: Ζητά προανακριτική – Ποινικές ευθύνες σε Καραμανλή και Σπίρτζη
Και, τέλος, το πέμπτο κι επίσης σημαντικό κατά τη γνώμη των κυβερνητικών βουλευτών που υπογράφουν το πόρισμα, είναι ότι οι οδηγίες που είχαν δοθεί στους μηχανοδηγούς και τους σταθμάρχες ήταν λεπτομερείς, αναλυτικές και πλήρως επεξηγηματικές. Και θα αναφέρεται επίσης στο πόρισμα της ΝΔ ότι τη μοιραία νύχτα της 28ης Φεβρουαρίου 2023 ο Γενικός Κανονισμός Κίνησης που είχε δοθεί στους σταθμάρχες και τα στελέχη που εργάζονταν στους σταθμούς, παραβιάστηκε επτά φορές μέσα σε πέντε λεπτά, με αποτέλεσμα το τραγικό δυστύχημα.
Φυσικά τα δικά τους πορίσματα θα καταθέσουν και τα άλλα κόμματα που μετείχαν στην Εξεταστική Επιτροπή, και θα ακολουθήσει συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής, η οποία προφανώς θα διεξαχθεί σε ιδιαίτερα υψηλούς τόνους…
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!