Μπορεί το χθεσινό ΚΥΣΕΑ να μην έβγαλε «λευκό» καπνό για το μεγάλο εξοπλιστικό πρόγραμμα των κορβετών του Πολεμικού Ναυτικού ωστόσο οι εξελίξεις σε επιχειρηματικό πεδίο τρέχουν.
Οι Γάλλοι της Naval και Ιταλοί της Fincantieri επιμένουν και προσπαθούν να αποσπάσουν το πρόγραμμα παρά το γεγονός ότι είναι σχεδόν απίθανο να υπάρξει ανακοίνωση μέχρι τις εκλογές και στη μάχη αυτή έχουν επιστρατεύσει ως όπλο ο καθένας από ένα ελληνικό Ναυπηγείο και συμμετοχή εταιρειών.
Πάντως μέχρι χθες αργά το βράδυ ούτε επιβεβαιώνονταν ούτε διαψεύδονταν η πληροφορία ότι ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης θα επισκεφθεί σήμερα τα ναυπηγεία της Naval στη Γαλλία ώστε να επιθεωρήσει την πορεία κατασκευής των ελληνικών φρεγατών στέλνοντας ταυτόχρονα και μήνυμα μελλοντικής προτίμησης και επιλογής.
►Διαβάστε επίσης: Η «κούρσα» των εξοπλιστικών το 2022 και η «μάχη» της Αμυντικής Βιομηχανίας για το 2023
Η νέα πρόταση των Γάλλων
Οι Γάλλοι θα συνεργαστούν με τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και οι Ιταλοί με τα Ναυπηγεία Ελευσίνας παρά το γεγονός ότι και τα δύο αυτή τη στιγμή ουσιαστικά δεν ...λειτουργούν.
Έτσι τις προηγούμενες ημέρες πολυμελές γαλλικό κλιμάκιο με επικεφαλής τον ίδιο τον CEO της Naval των γνωστών Bellhara αλλά και εκπρόσωποι της MBDA που κατασκευάζει τα οπλικά συστήματα και της THALES που φτιάχνει τα ηλεκτρονικά μαζί με εκπροσώπους από τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά βρέθηκαν σε ΓΔΑΕΕ και ΓΕΝ παρουσιάζοντας νέα πιο «αναβαθμισμένη» πρόταση για τις κορβέτες.
Οι Γάλλοι παρουσίασαν βελτιωμένη πρόταση που φυσικά μιλάει για κατασκευή στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά που πλέον έχει πάρει εξ’ ολοκλήρου στα χέρια του ο Γ. Προκοπίου και μέχρι τον Ιούνιο θα βρίσκονται καθαρά σε λειτουργία από τον ίδιο τον εφοπλιστή έχοντας ξεπεράσει όλα τα νομικά εμπόδια.
Μάλιστα το επόμενο διάστημα ετοιμάζεται να αποσταλεί και κοινή επιστολή των γαλλικών επιχειρήσεων με το Ναυπηγείο Σκαραμαγκά σε όλους τους Έλληνες αρμόδιους για τη συνεργασία που έχει συμφωνηθεί μεταξύ τους για μελλοντικό πρόγραμμα των κορβετών.
►Διαβάστε επίσης: Εξοπλιστικά: Του χρόνου και... βλέπουμε για κορβέτες και πυραύλους
Οι ελληνικές εταιρείες
Ταυτόχρονα οι Γάλλοι υπόσχονται συμμετοχή ελληνικών εταιρειών στο πρόγραμμα πλέον και του 30% και μάλιστα χωρίς αυτό να περιορίζεται σε υποκατασκευαστικό έργο αλλά και παροχή τεχνογνωσίας και τεχνολογίας. Μεγάλο πλεονέκτημα των Γάλλων είναι οι συνεργασίες που έχουν ήδη ξεκινήσει με ελληνικές εταιρείες στα πλαίσια του προγράμματος των φρεγατών.
Όπως μάλιστα είχε αναφέρει και η «Η» σύμφωνα με πληροφορίες σε συνεργασία με τον ΣΕΚΠΥ πάνω από 20 εταιρείες θα βρεθούν στα μέσα Μαρτίου στα ναυπηγεία της Naval Group στη Lorient όπου θα έχουν B2B συναντήσεις με γαλλικές εταιρείες για να αναζητήσουν κοινό τόπο για συνεργασίες στο πλαίσιο της κατασκευής των φρεγατών αλλά και γενικότερα.
Τέλος, η γαλλική πρόταση περιέχει ένα νέο χρηματοδοτικό πακέτο ιδιαίτερα ευέλικτο με μεγάλη διάρκεια αποπληρωμής δηλαδή οπισθοβαρές ώστε να διευκολύνει την κυβέρνηση.
►Διαβάστε επίσης: Εξοπλιστικά: Προεκλογικό «πάγωμα» αλλά μεγάλη κινητικότητα ελληνικών εταιρειών
Από την άλλη πλευρά οι Ιταλοί φαίνεται να κινούνται σε διαφορετικά επίπεδα. Προφανώς στην προχθεσινή τηλεφωνική επικοινωνία του Κ. Μητσοτάκη με την Τζ. Μελόνι θα έγινε αναφορά αν και η πρόσφατη ενέργεια με τις συμφωνίες που συνάφθηκαν με την φιλότουρκη κυβέρνηση της Λιβύης θεωρητικά δεν αφήνουν πολλά περιθώρια.
Στο επιχειρηματικό πεδίο βέβαια οι ιταλοί της Fincantieri κινούνται κυρίως μέσω της Onex η οποία προσπαθεί να πείσει ότι η συνεργασία που υπάρχει – στα χαρτιά προς το παρών - με τον ιταλικό κολοσσό μπορεί να αποτελέσει ιδανική περίπτωση για τις κορβέτες. Μάλιστα όπως αναφέρουν καλά πληροφορημένες πηγές υπόσχονται ότι η ναυπήγηση όλων των κορβετών - ακόμα και της πρώτης - θα γίνει στην Ελλάδα προκειμένου να βρεθεί με πλεονέκτημα.
Στα πλαίσια αυτά ίσως δεν είναι τυχαία η ανακοίνωση της Onex ότι αποχωρεί από τον ΣΕΚΠΥ και ότι ιδρύει Ενωση Ελληνικών Ναυπηγείων δείχνοντας τις διαθέσεις της στο χώρο.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!