Νέα
  • ΓΔ: 1390.65 +0.01%
  • Τζίρος: 65,70 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Μετρό Πειραιά: Ομιλία Μητσοτάκη στα εγκαίνια των νέων σταθμών

«Παραδίδουμε έργο προς χρήση από τους πολίτες, δεν εγκαινιάζουμε μουσαμάδες» σημείωσε με νόημα, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά τα εγκαίνια των τριών σταθμών του μετρό στον Πειραιά

Το έργο παραδίδεται εντός του χρονοδιαγράμματος, παρά τις τεχνικές δυσκολίες που υπήρξαν υποστήριξε ο πρωθυπουργός, ενώ επισήμανε ότι συμπληρώνεται από την ανάδειξη των αρχαιοτήτων. «Και μετρό και αρχαία. Και στον Πειραιά και στη Θεσσαλονίκη» ήταν χαρακτηριστικά τα λόγια του, καθώς προσδιόρισε το χρόνο παράδοσης του μετρό στη συμπρωτεύουσα. «Σε 15-16 μήνες από το τώρα, το αργότερο αρχές 2024 θα εγκαινιάσουμε το μετρό της Θεσσαλονίκης με πλήρη λειτουργία και πέντε σταθμούς» είπε ο πρωθυπουργός.  

Για ένα «κατασκευαστικό επίτευγμα» έκανε λόγο ο υπουργό Υποδομών, Κ. Καραμανλής, τονίζοντας ότι αποδείχτηκε πως «και μετρό μπορούμε να έχουμε και αρχαία». 

Αναλυτικά όσα είπε ο πρωθυπουργός:

Ο κ. Μητσοτάκης υπογράμμισε ότι το έργο θα συνδέσει το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας με το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας σε 55 λεπτά, και τον Πειραιά με το κέντρο της Αθήνας σε 20 λεπτά.

«Είναι μiα μόνο απόδειξη το έργο αυτό, της μεγάλης έμφασης την οποία δίνουμε στα μεγάλα έργα υποδομής τα οποία χρηματοδοτούνται σε μεγάλο βαθμό από ευρωπαϊκούς πόρους. Να θυμίσω ότι η Ευρώπη στέκεται πάντα στο πλευρό της πατρίδας μας όχι μόνο μέσα από το ΕΣΠΑ αλλά και από το Ταμείο Ανάκαμψης. Να σημειώσω και την πολύ σημαντική δουλειά που έγινε από το υπουργείο πολιτισμού σε συνεργασία με την Αττικό Μετρό. Έχετε δίκιο να λέτε ότι έχουμε δημιουργήσει σχολή για το πώς μπορεί να κατασκευάζονται τέτοια έργα με ταυτόχρονη ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς», συνέχισε ο πρωθυπουργός.

Παράλληλα είπε ότι στο τέλος του 2023, αρχές του 2024, θα γίνουν τα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης με πλήρη λειτουργία 5 σταθμών οι οποίοι θα είναι και μουσεία με πιο εμβληματικό στον σταθμό στη Βενιζέλου. «Και Μετρό και αρχαία, και εδώ στον Πειραιά και στη Θεσσαλονίκη», ανέφερε ο κ. Μητσοτάκης.

Μιλώντας για τη σημασία των μέσων σταθερής τροχιάς είπε ότι δεν νοείται βιώσιμη ανάπτυξη, μείωση των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα και φιλικές παρεμβάσεις στον πολίτη χωρίς τη σημαντική επέκτασή τους. Ανέφερε ότι το λεκανοπέδιο θα γίνει αβίωτο αν δεν υλοποιήσουμε τη γραμμή 4 και τις επεκτάσεις της γραμμής 2 και πως «είμαστε σίγουροι ότι σε 7 με 8 χρόνια η γραμμή 4 θα παραδοθεί προς χρήση».

Επ' αυτού πρόσθεσε πως όταν ολοκληρωθεί η γραμμή 4 και οι υπόλοιπες επεκτάσεις πάνω από 1 εκατ. Αθηναίοι και επισκέπτες θα χρησιμοποιούν το Μετρό καθημερινά.

Απευθυνόμενος στον Αντώνη Σαμαρά ο οποίος ήταν παρών, είπε ότι το έργο ξεκίνησε επί των ημερών της διακυβέρνησής του και στη συνέχεια κάποιες κυβερνήσεις το έτρεξαν πιο γρήγορα και κάποιες άλλες όχι. «Κάποιος παραδίδει πραγματικά έργα και κάποιοι παρουσίαζαν μουσαμάδες. Δεν παραδίδουμε κανένα μουσαμά. Σε λίγες ώρες το Μετρό, και οι τελευταίοι 3 σταθμοί της γραμμής 3 θα τεθούν σε λειτουργία. Σε έναν Πειραιά που αλλάζει, που αναδεικνύεται, που αποκτά νέα δυναμική. Η κυβέρνηση κάνει πράξη το σύνθημα συνέπεια, συνέχεια, σταθερότητα και στην υλοποίηση των μεγάλων έργων υποδομής τα οποία έχουν μεγάλο κοινωνικό πρόσημο», συνέχισε ενώ μεταξύ άλλων είπε ότι θα πρέπει να εξεταστεί και το ζήτημα της αντιμετώπισης της εισητηριοδιαφυγής. «Σήμερα όμως είναι μέρα γιορτής για τον Πειραιά, για όλο το λεκανοπέδιο», υπογράμμισε.

Παρακολουθήστε την ομιλία του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη.

 

Θα εξυπηρετούνται καθημερινά 130.000 άτομα

Ανοίγουν σήμερα, Δευτέρα, τις πύλες τους για το επιβατικό κοινό οι τρεις νέοι σταθμοί του Μετρό στον Πειραιά, «Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο». Στις 2 το μεσημέρι θα τεθούν σε εμπορική λειτουργία για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού.

Συνολικά η επέκταση από την Αγία Βαρβάρα μέχρι το Δημοτικό Θέατρο, εκτιμάται ότι θα εξυπηρετεί 130.000 νέους επιβάτες καθημερινά, θα μειώσει την κίνηση των ΙΧ αυτοκινήτων κατά 23.000 περίπου, η έκκληση ρύπων θα μειωθεί σημαντικά (115 τόνοι ημερησίως), ενώ η διαδρομή από το Δημοτικό Θέατρο μέχρι τον Κορυδαλλό θα διαρκεί περίπου 7 λεπτά.

Με την λειτουργία η γραμμή 3 θα ξεκινά από τον Πειραιά και θα καταλήγει στο Ελ.Βενιζέλος με μήκος σχεδόν 50χλμ.

Ο σταθμός Πειραιάς θα γίνει ένας από τους μεγαλύτερους συγκοινωνιακούς κόμβους στην Αθήνα, θα διαθέτει τις Γραμμές 3 και την Γραμμή 1 του Μετρό, μία είσοδος του θα βγάζει απευθείας στο λιμάνι του Πειραιά και σε ακτίνα 50 μέτρων θα υπάρχει σταθμός Τραμ, Προαστιακού, ενώ θα περνούν δεκάδες γραμμές λεωφορείων και Τρόλεϊ.

Οι νέοι σταθμοί

Οι 3 νέοι σταθμοί βρίσκονται σε σημαντικά σημεία του Δήμου Πειραιά. Ο σταθμός ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ βρίσκεται στην διασταύρωση Αιτωλικού και Μαυρομιχάλη.

Ο σταθμός ΠΕΙΡΑΙΑΣ είναι κάτω από την Ακτή Καλλιμασιώτη (σε σύνδεση με Γραμμή 1 και Προαστιακό Σιδηρόδρομο).

Ο σταθμός ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ βρίσκεται στη διασταύρωση Ηρώων Πολυτεχνείου & Βασιλέως Γεωργίου (σε σύνδεση με το σταθμό Τραμ).

Ο νέος τερματικός σταθμός ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ είναι ένας επιβλητικός σταθμός ο οποίος θα παίζει και τον ρόλο αρχαιολογικού μουσείου. Σε τρεις διαφορετικές θέσεις θα τοποθετηθούν σημαντικά ευρήματα τα οποία βγήκαν στην επιφάνεια από τις ανασκαφές που πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια κατασκευής του έργου και φυλάσσονταν σε αποθήκη σε κοντινή απόσταση από τον σταθμό.

Στο σταθμό ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ έχουν προβλεφθεί τρεις είσοδοι-έξοδοι που θα καλύπτουν τις τρεις μεγάλες πλευρές του κέντρου. Η κεντρική είσοδος θα βρίσκεται επί της πλατείας και δύο ακόμα είσοδοι υπάρχουν προς το Δημοτικό Θέατρο και το Δημαρχείο. Με τον νέο σταθμό η πρόσβαση στον εμπορικό πεζόδρομο (Σωτήρος) και το Πασαλιμάνι είναι υπόθεση λίγων λεπτών. Ακόμα όμως και προς τα Δικαστήρια στη Φίλωνος θα απαιτείται χρόνος περπατήματος περίπου 5-7 λεπτά.

Ο μεγαλύτερος συγκοινωνιακός κόμβος της πρωτεύουσας βρίσκεται μερικές εκατοντάδες μέτρα πιο πέρα. Ο νέος σταθμός Μετρό ΠΕΙΡΑΙΑΣ της γραμμής 3, με την λειτουργία του θα συμπληρώσει ένα κόμβο που σε απόσταση 150 μέτρων θα συνδυάζει όλα τα διαθέσιμα μέσα μεταφοράς. Δύο γραμμές Μετρό, ακριβώς από πάνω (ή απέξω αν θέλετε) λεωφορειακές και γραμμές τρόλεϊ, απέναντι τα πλοία της ακτοπλοΐας, στα 100 μέτρα τον τερματικό σταθμό του Προαστιακού και στα 150 μέτρα τον τερματικό σταθμό του Τραμ.

Την τριάδα των σταθμών πλαισιώνει ο σταθμός Μανιάτικα ο οποίος βρίσκεται σε μια πυκνοκατοικημένη περιοχή βόρεια του λιμανιού. Εδώ έχουν προβλεφθεί δύο είσοδοι-έξοδοι. Ο σταθμός δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλος λόγω της στενότητας της περιοχής στην οποία κατασκευάζεται (έγινε σχεδόν εξ`ολοκλήρου υπόγεια). Η αποβάθρα ακολουθεί τον κλασικό σχεδιασμό των σταθμών Μετρό, παρόμοια με τους σταθμούς Νίκαια και Κορυδαλλός. 

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ