Σε διευκρινίσεις σχετικά με την πρόταση για διόδια στις εισόδους της Αθήνας που περιλαμβάνεται στο Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας προχώρησε ο Δήμος Αθηναίων.
Συγκεκριμένα, σε ανακοίνωση - απάντηση σε δημοσίευμα της «ΕΦΣΥΝ» που αναφέρεται στο σύνολο του σχεδίου, ο Δήμος Αθηναίων αναφέρει τα εξής:
«Το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, στο οποίο αναφέρεται το δημοσίευμα της Εφημερίδας των Συντακτών δεν είναι δική μας εφεύρεση. Είναι θεσμική υποχρέωση όλων των Δήμων με πληθυσμό άνω των 30.000 κατοίκων και συνιστά προσαρμογή στα ευρωπαϊκά πρότυπα. Είναι ένα στρατηγικό όραμα και όχι μία μελέτη πολεοδομικού, κυκλοφοριακού, συγκοινωνιακού ή περιβαλλοντικού χαρακτήρα.
Προφανής η σκοπιμότητα του δημοσιεύματος, ωστόσο θα πρέπει να γίνει ξεκάθαρο ότι ο Δήμος Αθηναίων:
- ΔΕΝ μελετά, δε συζητά, δε σχεδιάζει -και όλοι γνωρίζουν ότι-
- ΔΕ ΜΠΟΡΕΙ να βάλει διόδια στις εισόδους της πόλης. Δεν έχει ούτε τη
- βούληση, ούτε τη δικαιοδοσία.
- ΔΕΝ υπήρξε ποτέ ούτε ως σχέδιο ούτε ως σκέψη η αντιδρόμηση της
- Ακαδημίας ή η πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου.
- ΔΕΝ υπάρχει κανένα θέμα επιστροφής του σχεδίου Rethink Athens.
Εξάλλου, απόψε, το Δημοτικό Συμβούλιο της Αθήνας καλείται να εγκρίνει την ανάπλαση της Πανεπιστημίου που βάσει σχεδίου (ήδη δημοσιευμένου) διατηρούνται και οι 4 λωρίδες κυκλοφορίας».
Τι προβλέπει το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας
Το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας παρουσιάστηκε νωρίτερα προβλέπει:
Το μέτρο περιλαμβάνει δράσεις με σκοπό την εύρεση πόρων για την αναβάθμιση του επιπέδου εξυπηρέτησης με δημόσια συγκοινωνία μέσα από την τιμολόγηση της χρήσης του ΙΧ, δηλαδή της εφαρμογής ο ρυπαίνων πληρώνει:
- Επέκταση του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης, δηλαδή τιμολόγηση της στάθμευσης σε περιοχές που αντιμετωπίζουν πίεση στάθμευσης και είναι επιθυμητό να μειωθεί ο μέσος χρόνος στάθμευσης των οχημάτων.
- Επιβολή τέλους στάθμευσης σε μεγάλες επιχειρήσεις χωρίς συμφωνία με τον ΟΑΣΑ για μαζική αγορά καρτών απεριορίστων διαδρομών και χωρίς σύστημα συλλογικής μετακίνησης των εργαζομένων, δηλαδή επιβολή ενός «περιβαλλοντικού τέλους» σε Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας Δήμου Αθηναίων «Σχέδιο Δράσης» ΣΒΑΚ ΔΗΜΟΥ ΑΘΗΝΑΙΩΝ 18 επιχειρήσεις που προσελκύουν ένα μεγάλο αριθμό εργαζομένων και δε δίνουν κίνητρα ώστε αυτοί να μην προσέρχονται στην εργασία τους με το ΙΧ.
- Ανάπτυξη αστικών διοδίων, δηλαδή τιμολόγηση της εισόδου με το ΙΧ στο κυκλοφοριακά φορτισμένο κέντρο της πόλης
Όπως προαναφέρθηκε, στην ανακοίνωση ξεκαθαρίζεται πως το μέτρο των διοδίων ο Δήμος ούτε θέλει αλλά ούτε και έχει τη δικαιοδοσία να το σχεδιάσει και να το εφαρμόσει.
Υπενθυμίζουμε ότι τον πρηγούμενο μήνα ο υπουργός Μεταφορών Κώστας Καραμανλής είχε δηλώσει πως η κυβέρνηση επεξεργάζεται ενδεχόμενο πληρωμής διοδίων για τα αυτοκίνητα που εισέρχονται στο κέντρο της πρωτεύουσας, πυροδοτώντας μεγάλη συζήτηση γύρω από το θέμα.
Κυβερνητικά στελέχη είχαν χαρακτηρίσει «ατυχή» και όσον αφορά στην ουσία αλλά και επικοινωνιακά την πρόταση του υπουργού Μεταφορών, ενώ ο κυβερνητικός εκπρόσωπος λίγες ημέρες αργότερα είχε βάλει τέλος στη συζήτηση ξεκαθαρίζοντας πως από την κυβέρνηση δεν υπάρχει κανένα τέτοιο θέμα στο τραπέζι.
Δείτε ολόκληρο το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!