Στην στρατηγική της κυβέρνησης για να αναδείξει την Ελλάδα σε κόμβο υποδομών της Νοτιοανατολικής Ευρώπης σε τομείς, όπως οι συνδυασμένες μεταφορές και τα logistic, που θα αναβαθμίσει τον αναπτυξιακό ρόλο της χώρας στην ευρύτερη περιοχή, αναφέρθηκε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καραμανλής, από το βήμα του 4ου Συνεδρίου Υποδομών και Μεταφορών - ITC 2021.
Όπως είπε ο κ Καραμανλής, η ελληνική κυβέρνηση έχει δείξει εμπράκτως, τα τελευταία δύο χρόνια, ότι μπορεί να αντιμετωπίσει σοβαρές κρίσεις και γίνονται βήματα μπροστά για την ανάπτυξη της χώρας, με όραμα, ρεαλιστικό σχεδιασμό και συνεκτική πολιτική.
«Αυτή είναι και η κεντρική λογική που υπηρετούμε στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Όχι μεγάλα λόγια αλλά συστηματική δουλειά, που βλέπουμε, σήμερα, ότι αποδίδει καρπούς σε βάθος χρόνου. Δουλεύουμε με σχέδιο, μεθοδικότητα και χαμηλούς τόνους για να υπηρετήσουμε τον εθνικό στόχο που έχει θέσει η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη στη μετά-Covid εποχή, δηλαδή η Ελλάδα να βρεθεί ξανά στο επίκεντρο της προόδου και της ανάπτυξης, αξιοποιώντας τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της χώρας και τη μεγάλη ευκαιρία του Ταμείου Ανάκαμψης» σημείωσε.
Σε αυτό το πλαίσιο, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει εκπονήσει ένα πρόγραμμα έργων υποδομών, ύψους άνω των 13 δισ. ευρώ, ενώ έχει ήδη συμβασιοποιήσει, μέσα στους τελευταίους 16 μήνες, έργα άνω των 4 δισ. ευρώ.
«Το 2021 είναι η χρονιά που μεγάλα έργα υποδομών, τα οποία είχαν κολλήσει σε σύνθετα τεχνικά και νομικά προβλήματα, που πολλοί τα είχαν ξεγράψει, σταδιακά ξεκολλάνε». Αναφερόμενος στο έργο της Γραμμής 4 του μετρό της Αθήνας, το μεγαλύτερο δημόσιο έργο που ξεκινά στη χώρα, καθώς και στο Βόρειο Τμήμα του Ε65, τα οποία συμβασιοποιήθηκαν την προηγούμενη εβδομάδα τόνισε πως «είμαστε έτοιμοι να ξεκινήσουμε και στα δύο αυτά έργα θα δούμε να στήνονται εργοτάξια μέσα στο 2021».
Αναφερόμενος στο έργο του μετρό της Θεσσαλονίκης, ο κ. Καραμανλής υπογράμμισε οτι «η απόφαση του ΣτΕ, που ανοίγει τον δρόμο για την κατασκευή του Σταθμού Βενιζέλου, αποτελεί την οριστική δικαίωση στην πράξη της πολιτικής μας, που είναι η μόνη που εξασφαλίζει και μετρό και αρχαία. Το μετρό είχε καταλήξει να είναι ανέκδοτο για τους πολίτες της Θεσσαλονίκης. Πρέπει να αφήσουμε πίσω μας το παρελθόν και να σεβαστούμε τις αποφάσεις του ανωτάτου δικαστηρίου».
Όσο αφορά, δε, στην κατασκευή του έργου, το οποίο έχει περάσει σε τρεις χρηματοδοτικές περιόδους, ο υπουργός σημείωσε: «Θα κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν για να καλύψουμε τον χαμένο χρόνο, ώστε η Θεσσαλονίκη να αποκτήσει ένα σύγχρονο μετρό».
Για τα νέα έργα που περιλαμβάνονται στο πλάνο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, τόνισε: "Με ταχύτατους ρυθμούς, ωριμάζουμε μελετητικά και εξασφαλίζουμε τα τρία βασικά στοιχεία που χρειάζεται ένα έργο: Χρηματοδότηση, χάραξη και συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα".
Τέλος, αναφορικάμε το πλάνο των νέων σιδηροδρομικών έργων, ύψους 3,3 δισ. ευρώ, που θα αλλάξει τον χάρτη των μεταφορών, τόνισε οτι είναι «τα μεγάλα έργα της επόμενης δεκαπενταετίας».
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!