Από το παρελθόν «έρχονται» τα πρόστιμα που επέβαλε το υπουργείο Ανάπτυξης στις εταιρείες διαχείρισης απαιτήσεων από δάνεια και πιστώσεις, τους servicers.
Πηγές της αγοράς σημειώνουν, ότι τα νέα διοικητικά πρόστιμα συνολικού ύψους 305.000 ευρώ που επέβαλε χθες το υπουργείο για παραβίαση της νομοθεσίας, κατόπιν καταγγελιών στη Γ.Γ Εμπορίου, αφορούν παλαιότερες υποθέσεις, πριν την αλλαγή θεσμικού πλαισίου που ισχύει από φέτος και βοηθάει την καλύτερη επικοινωνία με τους δανειολήπτες για την εξεύρεση της βέλτιστης ρύθμισης των οφειλών.
Υπογραμμίζουν ότι τα αιτήματα των δανειοληπτών (αποστολή δοσολογίου και βεβαίωση καταβολών, για ρύθμιση οφειλής κ.α.) στη συντριπτική πλειοψηφία αντιμετωπίζονται άμεσα και οι όποιες αστοχίες προκύψουν δεν είναι σκόπιμες, ούτε οφείλονται σε αδιαφορία.
Και σε κάθε περίπτωση κύριο μέλημα των servicers είναι να εξυπηρετούν και να επιλύουν το πρόβλημα του ιδιωτικού χρέους με αποτελεσματικές ρυθμίσεις και βιώσιμες ρυθμίσεις.
Οι ρυθμίσεις οφειλών που είναι ο μόνος τρόπος για τον περιορισμό των πλειστηριασμών, όμως δεν μπορούν να γίνουν χωρίς στοιχεία επικοινωνίας των δανειοληπτών.
Αδυναμία επικοινωνίας
Σύμφωνα με τους servicers για το 50% των δανειοληπτών που βρίσκονται στο «κόκκινο» υπάρχει αδυναμία επικοινωνίας η οποία …αποκαθίσταται, συνήθως, στο παρά πέντε του πλειστηριασμού, όταν έχει εκδοθεί κατασχετήριο, με επιδίωξη της ρύθμιση.
Σύμφωνα με πληροφορίες οι εταιρίες διαχείρισης έχουν θέσει το θέμα στο υπουργείο Οικονομικών και στη Γενική Γραμματεία Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους ζητώντας να αποκτήσουν πρόσβαση στα στοιχεία επικοινωνίας των οφειλετών στο taxisnet (διεύθυνση κατοικίας, τηλέφωνο).
►Διαβάστε επίσης; Εξωδικαστικός: Πρόταση των servicers υπερ των οφειλετών ΑΜΕΑ
Υπογραμμίζουν, για μια ακόμα φορά, ότι το μεγαλύτερο μέρος των οφειλών αφορά σε δάνεια που έχουν τιτλοποιηθεί και ενταχθεί στο πρόγραμμα «Ηρακλής» το οποίο φέρει την εγγύηση του ελληνικού δημοσίου. Εκτιμούν ότι αν ανοίξει και πάλι ….γραμμή επικοινωνίας με τους οφειλέτες θα αυξηθούν και οι ρυθμίσεις και υπενθυμίζουν ότι οι ηλεκτρονικές πλατφόρμες ενημέρωσης των servicers που λειτουργούν από τις αρχές Απριλίου κατά τα πρότυπα του web banking θα συμβάλουν αποφασιστικά στην καλύτερη εξυπηρέτηση και κατ’ επέκταση στη αποτελεσματικότερη διαχείρισης των «κόκκινων» δανείων.
Προσωποιημένη ενημέρωση
Υπενθυμίζεται ότι η προσωποιημένη ενημέρωση μέσω των ηλεκτρονικών πλατφορμών θα πρέπει κατ’ ελάχιστον να περιλαμβάνει:
α) πληροφορίες σχετικά με τα ποσά που οφείλει ο δανειολήπτης, με αναλυτική καταγραφή των ποσών που οφείλονται ως κεφάλαιο, τόκοι, προμήθειες, τυχόν άλλες χρεώσεις, καθώς και το ισχύον επιτόκιο,
β) την περιοδικότητα των δόσεων, το ύψος τους, την ημερομηνία πληρωμής κάθε δόσης, το τρέχον υπόλοιπο, καθώς και τον λογαριασμό εξυπηρέτησης της οφειλής.
Επίσης, το ηλεκτρονικό σύστημα επικαιροποιείται, ως προς τα στοιχεία των περ. α) και β) της, τουλάχιστον κάθε πρώτη ημερολογιακή ημέρα εκάστου μηνός.
►Διαβαστε επίσης: Servicers: Οι 95 στους 100 μικρο-οφειλέτες πληρώνουν
Όπως ανέφερε πρόσφατα η Ένωση των Εταιρειών Διαχείρισης (ΕΕΔΑΠΔ) η ύπαρξη επικαιροποιημένων στοιχείων επικοινωνίας είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την επικοινωνία με τους οφειλέτες από πλευράς των ΕΔΑΔΠ που αποτελεί το απαραίτητο πρώτο βήμα για την εξεύρεση αμοιβαία αποδεκτών λύσεων και την υποβολή προτάσεων για τη ρύθμιση των οφειλών. Η μη ύπαρξη επικαιροποιημένων στοιχείων επικοινωνίας περιορίζει τις δυνατότητες των ΕΔΑΔΠ για προσέγγιση των δανειοληπτών και ρύθμιση των οφειλών τους, χωρίς να αναιρεί την εξέλιξη των δικαστικών ενεργειών.
Από το 2022, οι εταιρίες διαχείρισης έχουν ρυθμίσει διμερώς συνολικά δάνεια ύψους 15,2 δισεκατομμυρίων ευρώ. Για το α’ τρίμηνο του 2024 οι συνολικές ρυθμίσεις δανείων έφτασαν το 1,2 δισεκατομμύριο ευρώ. Οι διμερείς ρυθμίσεις και οι ρυθμίσεις μέσω του Ν.3869 ("νόμου Κατσέλη") για το ίδιο διάστημα έφτασαν το 1,1 δισεκατομμύριο ευρώ, ενώ οι υπόλοιπες προήλθαν από τον Εξωδικαστικό Μηχανισμό.
Τα μέλη της ΕΕΔΑΔΠ διαχειρίζονται οφειλές συνολικού ύψους άνω των 90 δισεκατομμυρίων ευρώ που αφορούν 2.271.548 οφειλέτες, από τις οποίες πάνω από το 80% δεν επιβαρύνει πλέον τους ισολογισμούς των ελληνικών τραπεζών.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!