Νέα
  • ΓΔ: 1397.63 +0.93%
  • Τζίρος: 80,16 εκ €
Δείκτες / Μετοχές

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

H μικρή Silicon Valley της Eurobank - Εδώ χτυπά η ψηφιακή «καρδιά» της τράπεζας

Στο Eurobank Hub, στη Νέα Ιωνία Αττικής, έχει αναπτυχθεί ένα πολυδιάστατο οικοσύστημα υποδομών και δεξιοτήτων, όπου εξειδικευμένοι επαγγελματίες στον χώρο της τεχνολογίας, σε συνεργασία με ένα εκτενές δίκτυο ελληνικών και πολυεθνικών εταιρειών πληροφορικής, υποστηρίζουν αποτελεσματικά τις εγχώριες και διεθνείς δραστηριότητες της τράπεζας

Οι διαδοχικές κρίσεις που κλήθηκε να διαχειριστεί το ελληνικό τραπεζικό σύστημα, όχι μόνο σε οικονομικό αλλά και σε καθαρά λειτουργικό επίπεδο, από τα capital controls μέχρι την πανδημία, αποτέλεσαν επιταχυντές για τη μετάβαση των τραπεζών στην ψηφιακή εποχή, καθώς κλήθηκαν να δημιουργήσουν σε μικρό χρονικό διάστημα εναλλακτικά, ψηφιακά κανάλια συναλλαγών αλλά και προϊόντα, ώστε να ξεπεραστούν με ασφάλεια οι όποιοι περιορισμοί, με τελευταίους αυτούς της πανδημίας Covid.

Είναι χαρακτηριστικό ότι πλέον ένας στους δύο χρήστες e-Banking και m-Banking ή τρεις στους τέσσερις mobileApp χρήστες χρησιμοποιούν αποκλειστικά το mobile App σε μηνιαία βάση για να συναλλάσσονται με τη Eurobank.

Μάλιστα, πρώτη φορά τον Απρίλιο του 2022 οι retail εγχρήματες συναλλαγές του mobileApp ξεπέρασαν τις retail εγχρήματες συναλλαγές του e-Banking (mobileFirst).

Εξυπηρετούνται 116.000 πελάτες την ώρα

Kαι μέσω των ψηφιακών καναλιών της Εurobank ενεργούνται/εκτελούνται παραπάνω από 600.000 εγχρήματες συναλλαγές την ημέρα, ενώ, κατά μέσο όρο, εξυπηρετούνται 116.000 πελάτες την ώρα.

Ωστόσο, αν δεν είχαν γίνει επενδύσεις στον τεχνολογικό τομέα τα προηγούμενα χρόνια -κάτι που δεν ήταν ιδιαίτερα εύκολο εν μέσω οικονομικής κρίσης- θα ήταν σχεδόν ανέφικτο να ανταποκριθούν οι τράπεζες στις προκλήσεις και τις ανάγκες που δημιούργησε η πανδημία.

Οπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της Eurobank, Σταύρος Ιωάννου, ήταν πραγματικός άθλος ότι στην αρχή της πανδημίας εφαρμόστηκε άμεσα η τηλεργασία για 4.000 ανθρώπους, ώστε να λειτουργεί χωρίς κανένα πρόβλημα η τράπεζα, να γίνονται γρήγορα και με ασφάλεια όλες οι συναλλαγές, με τις ηλεκτρονικές να έχουν κατακόρυφη αύξηση λόγω και των συνθηκών. Και όπως είπε χαρακτηριστικά, τα συστήματα της τράπεζες είχαν τη δυνατότητα να διασυνδέσουν άλλους τόσους.

Aπό την άλλη πλευρά, η πανδημία αποτέλεσε το εφαλτήριο το πέρασμα σε μια νέα εποχή τραπεζικής, με τη Εurobank να πρωτοπορεί και να εφαρμόζει το μοντέλο phygital. Και επενδύει σε αυτό το μοντέλο υλοποιώντας αναπτυξιακή στρατηγική που έχει ορίζοντα το 2030. Στρατηγικός στόχος είναι να αναδειχθεί ως η πιο απλή ψηφιοποιημένη τράπεζα στην Ελλάδα και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, παρέχοντας τη βέλτιστη και ασφαλέστερη ψηφιακή εμπειρία στον πελάτη.

Επένδυση άνω των 200 εκατ. ευρώ

H επένδυση της Eurobank στην τεχνολογία αιχμής υπερβαίνει τα 200 εκατ. ευρώ σε ορίζοντα τριετίας, όπως ανέφερε ο Σταύρος Ιωάννου, αναπληρωτής CEO και Group Chief Οperating Οfficer (COO) & Διεθνείς Δραστηριότητες της Τράπεζας.

Στην πραγματικότητα αυτό που συνέβη τα δύο τελευταία χρόνια ήταν η διαχείριση μιας παρατεταμένης κρίσης και η ταυτόχρονη υλοποίηση ενός φιλόδοξου, πρωτοποριακού στρατηγικού σχεδίου.

Ταυτόχρονα η εμπειρία της πανδημίας και η μετάβαση στην ψηφιακή εποχή φέρνει αλλαγές στα εργασιακά, με τη Εurobank να ανακοινώνει και την καθιέρωση του υβριδικού τρόπου εργασίας στο πλαίσιο της νέας πολιτικής τηλεργασίας που υιοθετεί από τις 24 Ιουνίου 2022.

Ετσι γίνεται η πρώτη τράπεζα στην Ελλάδα που εφαρμόζει, σε σταθερή βάση, τον συνδυασμό εργασίας από το γραφείο και 2-3 ημέρες την εβδομάδα από το σπίτι (work@home | work on premises) για το προσωπικό της, ανταποκρινόμενη σε μια σύγχρονη εργασιακή και κοινωνική πραγματικότητα. Στόχος είναι η διασφάλιση της ισορροπίας στη ζωή των εργαζομένων και η μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος του Οργανισμού, περιορίζοντας, μεταξύ άλλων, τις μετακινήσεις και την κατανάλωση ενέργειας.

Το Eurobank Hub

Πίσω όμως από την πιο απλή τραπεζική συναλλαγή, όπως μια πληρωμή μέσω του κινητού τηλεφώνου, την τηλεργασία ενός υπαλλήλου, μέχρι την παρακολούθηση όλων των καταστημάτων, των θυγατρικών του εξωτερικού και την δημιουργία ενός ψηφιακού προϊόντος, υπάρχει όραμα, έμπνευση, ομαδικότητα, εγρήγορση, ταλέντο και συνεχής μάθηση.

Και όλα αυτά βρίσκονται στο Eurobank Hub -το κλειδί στη διαδικασία μετασχηματισμού της τράπεζας- στη Νέα Ιωνία Αττικής, όπου χτυπά η «καρδιά» των ψηφιακών υπηρεσιών του ομίλου, στο οποίο ξεναγήθηκαν οι δημοσιογράφοι από τα στελέχη της τράπεζας.

Από αριστερά προς τα δεξιά διακρίνονται, Ο κ. Γιάννης Τζάνος, Βοηθός Γενικός Διευθυντής και επικεφαλής του Τομέα Εταιρικής Ασφάλειας Ομίλου, ο κ. Λευτέρης Βλαχογιάννης, Βοηθός Γενικός Διευθυντής και επικεφαλής Global Transaction Banking, ο κ. Ιάκωβος Γιαννακλής, Γενικός Διευθυντής Retail Banking, ο κ. Ανέστης Πετρίδης, Γενικός Διευθυντής και Group Chief Information Officer, ο κ. Ανδρέας Αθανασόπουλος, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος, ο κ. Σταύρος Ιωάννου, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος, η κα. Γκόλφω Αγαπητού, Βοηθός Γενικός Διευθυντής και επικεφαλής του Τομέα People Talents της Γενικής Διεύθυνσης Ανθρώπινου Δυναμικού, ο κ. Χάρης Μυγδαλης, Group Chief Digital Officer, ο κ. Μιχάλης Βλασταράκης, Γενικός Διευθυντής Marketing και Εταιρικής Επικοινωνίας Ομίλου Eurobank και ο κ. Φίλιππος Καραμανώλης, Γενικός Διευθυντής και επικεφαλής Κεντρικών Υπηρεσιών και Λειτουργιών Ομίλου

Εκεί έχει αναπτυχθεί ένα πολυδιάστατο οικοσύστημα υποδομών και δεξιοτήτων, όπου εξειδικευμένοι επαγγελματίες στον χώρο της τεχνολογίας, σε συνεργασία με ένα εκτενές δίκτυο ελληνικών και πολυεθνικών εταιρειών πληροφορικής, υποστηρίζουν αποτελεσματικά τις εγχώριες και, συνολικά, τις διεθνείς δραστηριότητες της τράπεζας, η οποία διατηρεί παρουσία σε έξι χώρες.

«Το τραπεζικό τοπίο αλλάζει ποικιλοτρόπως. Η σύγκλιση τραπεζών, τεχνολογίας και επιχειρηματικού κόσμου μάς φέρνει μπροστά σε μεγάλες προκλήσεις του embedded finance. Όλα αυτά απαιτούν πρωτοπόρα σκέψη και δράση για να στοχεύσουν στην ευημερία κοινωνίας και οικονομίας. Κρινόμαστε πλέον από την ταχύτητα ανάπτυξης ενός προϊόντος, από τη δυνατότητα ολιστικής εξυπηρέτησης των πελατών, από το ποσοστό εσωτερικής ψηφιακής εξυπηρέτησης πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την πώληση, από την ικανότητα προσωποποιημένων προτάσεων για κάθε πελάτη, από την ταχύτητα απόκρισής μας σε αιτήματα. Αυτοί οι παράγοντες στις ημέρες μας αποτελούν προϋπόθεση για την επίτευξη των οικονομικών δεικτών για τις τράπεζες και σε αυτούς εστιάζουμε για να δημιουργούμε μακροπρόθεσμη αξία σε μετόχους, εργαζομένους και πελάτες μας», ανέφερε ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος, Group Chief Transformation Officer, Digital & Retail της Eurobank Ανδρέας Αθανασόπουλος

Στην αιχμή του δόρατος του ψηφιακού οικοσυστήματος της Εurobank είναι το Digital Factory, όπου δημιουργούνται προϊόντα και υπηρεσίες που βελτιώνουν την ψηφιακή εμπειρία και μειώνουν τον χρόνο εξυπηρέτησης για τον πελάτη. Είναι χαρακτηριστικό ότι πλέον ο απαιτούμενος χρόνος υλοποίησης νέων προϊόντων και υπηρεσιών έχει μειωθεί στις 8 εβδομάδες από 30, ενώ από μια ομάδα που ξεκίνησε το 2016, σήμερα λειτουργούν ήδη 13 ομάδες agile με 140 εξειδικευμένα στελέχη. Στις ομάδες αυτές εντάσσονται και συνεργάζονται κάθε φορά, ανάλογα με το κάθε project, και άλλα στελέχη από τον Όμιλο, σε μια ανοικτή διαδικασία που έχει στόχο να προάγει τη συνεργασία και την ομαδικότητα για την ανάπτυξη συνεργειών και βέλτιστων πρακτικών.

Απολογισμός Eurobank για το 2021

Το 2021 η Εurobank:

  • Διέθεσε την ψηφιακή θυρίδα, μέσω της οποίας κάθε e-Banking πελάτης μπορεί να παραλάβει και να υπογράψει, ψηφιακά, συμβάσεις νέων τοκοχρεολυτικών προϊόντων (κάρτες, δάνεια) καθώς και ασφαλιστικών, ολοκληρώνοντας πλέον ψηφιακά μια συνεργασία που μπορεί να είχε ξεκινήσει τηλεφωνικά ή από κατάστημα. To 2021, 20.000 πωλήσεις προϊόντων ολοκληρώθηκαν μέσω της ψηφιακής θυρίδας. Επίσης, με Phygital τρόπο, μέσω video κλήσης, επιχειρηματίες και μικρές επιχειρήσεις μπορούν να αιτηθούν για χρηματοδότηση, γρήγορα, εύκολα και με ασφάλεια.
  • Διεύρυνε τις δυνατότητες online απόκτησης προϊόντων με την απόκτηση του καταναλωτικού δανείου Fast Loan μέσω e-Banking αλλά και από το κινητό, μέσω του Eurobank MobileApp, από όπου υποβάλλονται σχεδόν 7 στις 10 αιτήσεις σε επίπεδο τράπεζας.
  • Ιδιαίτερη είναι η δυναμική της υπηρεσίας v-Banking, που δίνει στους πελάτες πρόσβαση στον προσωπικό τους σύμβουλο μέσω βίντεο κλήσης και εξυπηρετεί ήδη 18.500 επαγγελματίες, 6.000 Persona lBanking και 3.500 ιδιώτες πελάτες της τράπεζας, παρουσιάζοντας αλματώδη άνοδο στον αριθμό βιντεοκλήσεων από πελάτες. Η υπηρεσία είναι φυσικά διαθέσιμη και για πελάτες Corporate.

Στον σύγχρονο χώρο των 34.000 τετραγωνικών μέτρων που πέραν του Technology & Digital Hub (Διευθύνσεων Πληροφορικής και Ψηφιακής Τραπεζικής), στεγάζονται, επίσης, η Οργάνωση, οι Κεντρικές Υπηρεσίες & Λειτουργίες, οι Οικονομικές Υπηρεσίες καθώς και το Κέντρο Εκπαίδευσης, απασχολούνται συνολικά περίπου 2.000 εργαζόμενοι που αντιστοιχούν στο 50% του προσωπικού των κεντρικών υπηρεσιών της τράπεζας. Σε ό,τι αφορά την ενεργειακή ταυτότητα του κόμβου, έχει ολοκληρωθεί και έχει ήδη κατατεθεί ο φάκελος για τη πιστοποίηση κατά LEED (Leadership in Energy and Environmental Design) και αναμένεται εντός του έτους η σχετική έγκριση.

Το Eurobank Hub διαθέτει γεννήτριες, ακόμα και μπαταρίες υποβρυχίων ώστε να λειτουργεί απρόσκοπτα η τράπεζα ακόμα και σε περίπτωση διακοπής της ηλεκτροδότησης για ώρες ή ακόμα και για μέρες.

Για την επίτευξη των φιλόδοξων στόχων και της απρόσκοπτης ασφαλούς λειτουργίας χρειάζεται διαρκής αναβάθμιση στο σύγχρονο οικοσύστημα τεχνολογιών και υποδομών, που παρέχει υπηρεσίες 24/7. Κεντρική παράμετρος είναι φυσικά η κυβερνοασφάλεια. Με δεδομένη τη μεγάλη διεύρυνση των αναγκών σε αυτό τον χώρο, η τράπεζα προχωράει σταθερά σε μεγάλες επενδύσεις για την πρόληψη και την αποτροπή από επιθέσεις, σε συνδυασμό με την εκτεταμένη εξ αποστάσεως εργασία. Επιπρόσθετα, οι νέες προκλήσεις επιβάλλουν τη διαρκή βελτίωση των υπηρεσιών με την ταυτόχρονη μείωση του ενεργειακού αποτυπώματος, το οποίο επιτυγχάνεται με την αυξανόμενη χρήση cloud τεχνολογιών.

Διαρκής επιμόρφωση στελεχών

Το 2021 υπερδιπλασιάστηκε, σε ετήσια βάση, η μαθησιακή δραστηριότητα των εργαζομένων της τράπεζας. Οι συνολικές ώρες μάθησης ξεπερνούν τις 35.000 ώρες σε ετήσια βάση, αναδεικνύοντας την υψηλή τους δέσμευση για συστηματική επικαιροποίηση της γνώσης, ώστε να παραμένουν πρωτοπόροι σε σχέση με τον ρυθμό της τεχνολογικής αλλαγής.

Η Eurobank, όπως εξήγησαν τα στελέχη της τράπεζας, λειτουργεί ως ένας Οργανισμός Μάθησης (Learning Organization), όπου η αξιοποίηση της γνώσης αποτελεί τον μοχλό για την προώθηση της καινοτομίας και τη δημιουργία ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος.

Η αναβάθμιση των ψηφιακών δεξιοτήτων, η ενίσχυση των δεξιοτήτων ηγεσίας, η αξιοποίηση της τεχνολογίας και η πιστοποίηση γνώσεων συνθέτουν τους άξονες του στρατηγικού πλαισίου μάθησης στην Eurobank.

Ημερησία στο Google News Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!

Διαβάστε επίσης:

  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς

Newsletter

Η ημέρα ξεκινάει εδώ. Το imerisia.gr ετοιμάζει το δικό του newsletter. Κάντε εγγραφή εδώ για να είστε οι πρώτοι που θα λαμβάνετε όλες τις οικονομικές ειδήσεις της ημέρας.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Περισσότερα

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΝΕΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ