Νέο μπλόκο στον εικονικό τζίρο βάζει η ΑΑΔΕ με την ενεργοποιηση του ψηφιακού δελτίου αποστολής και του ψηφιακού πελατολογίου μέσω του οποίου θα μπορεί να παρακολουθεί τους πελάτες επαγγελματιών και επιχειρήσεων σε πραγματικό χρόνο.
Σε συνδυασμό με την διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με τα POS και τα ηλεκτρονικά τιμολόγια η φορολογική διοίκηση απλώνει ένα δίχτυ για την πάταξη της φοροδιαφυγής, κυρίως με τα κόλπα απόκρυψης τζίρου από επιτήδειους.
Από 1η Δεκεμβρίου θα γίνεται αποκλειστικά με ψηφιακό δελτίο αποστολής, η διακίνηση στην αγορά των καυσίμων, φαρμακευτικών προϊόντων, ιατρικών αναλώσιμων, οικοδομικών υλικών και του ελαιόλαδου ενώ η ΑΑΔΕ από την ίδια ημερομηνία θα παρακολουθεί σε πραγματικό χρόνο τη δραστηριότητα 155.415 επιχειρήσεων.
Ο «Μεγάλος Αδελφός» μπαίνει στην αγορά σε λιγότερο από 2,5 μήνες και ήδη οι επιχειρήσεις, οι οποίες θα είναι υποχρεωμένες να εκδίδουν ψηφιακά παραστατικά διακίνησης και να διαβιβάζουν τα δεδομένα τους στην ψηφιακή πλατφόρμα myDATA έχουν λάβει σχετικό email από τις ΑΑΔΕ για τις υποχρεώσεις τους αλλά και για τα πρόστιμα που τους περιμένουν σε περίπτωση που δεν συμμορφωθούν.
Η εφαρμογή του ψηφιακού δελτίου αποστολής στη διακίνηση των αγαθών στην αγορά θα γίνει σε δυο περιόδους.
Πρώτη περίοδος
Από την1η Δεκεμβρίου 2024το μέτρο το οποίο σήμερα εφαρμόζεται προαιρετικά θα είναι υποχρεωτικό για:
- Επιχειρήσεις με τζίρο άνω των 200.000 ευρώ, με βάση τις φορολογικές δηλώσεις που υποβλήθηκαν για το φορολογικό έτος 2022.
- Επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στους τομείς τωνενεργειακών προϊόντων(καύσιμα),φαρμακευτικών προϊόντων και ιατρικών αναλωσίμων, οικοδομικών και συναφών υλικών, καθώς και της παραγωγής, τυποποίησης και εμπορίας ελαιόκαρπου και ελαιολάδου, ανεξαρτήτως ύψους ακαθαρίστων εσόδων.
Οι συγκεκριμένες επιχειρήσεις θα εκδίδουν ψηφιακά τα παραστατικά, θα διαβιβάζουν τα δεδομένα στην πλατφόρμα myDATA, θα ενημερώνεται ο λήπτης των αγαθών ενώ θα υπάρχει δυνατότητα ελέγχου των διακινήσεων με τη σάρωση QR Code που απεικονίζονται στα παραστατικά διακίνησης.
Δεύτερη περίοδος
Από την1η Απριλίου 2025 εντάσσονται όλες οι επιχειρήσειςκαι εκτός από την ψηφιακή έκδοση των παραστατικών και τη διαβίβαση των δεδομένων στα myDATA θα υπάρχει δυνατότητα ψηφιακής παρακολούθησης φορτώσεων/ μεταφορτώσεων, παραλαβή παραστατικών και αγαθών με τη σάρωση QR Code των παραστατικών διακίνησης καθώς και ποσοτικός και ποιοτικός έλεγχος από τον λήπτη.
Ψηφιακό πελατολόγιο
Το ψηφιακό πελατολόγιο αποτελεί ουσιαστικά τη σύγχρονη ψηφιακή έκδοση των πρόσθετων βιβλίων που τηρούσαν μέχρι το 2012 χιλιάδες επαγγελματίες, τα οποία ήταν σε χειρόγραφη μορφή και μάλιστα ήταν υποχρεωτικά για αρκετές δεκαετίες σε πολλούς επαγγελματικούς κλάδους, όπως γιατροί, οδοντίατροι, εκμεταλλευτές χώρων διαμονής ή φιλοξενίας, εκπαιδευτήρια, κλινικές, θεραπευτήρια, κέντρα αισθητικής, γυμναστήρια, συνεργεία κ.λ.π..Θα μπορεί έτσι να συγκρίνει τον αριθμό πελατών με τις αποδείξεις παροχής υπηρεσιών που εκδίδονται και καταχωρούνται στο MyData, και όταν θα γίνεται δήλωση ασυνήθιστα μικρού αριθμού πελατών από μια επιχείρηση θα οδηγεί σε έλεγχο.
Το μέτρο θα εφαρμοστεί σε πρώτη φάση σε συνεργεία αυτοκινήτων, βουλκανιζατέρ, εταιρείες πάρκινγκ και ενοικίασης οχημάτων, επιχειρήσεις διοργάνωσης εκδηλώσεων αλλά και εκδρομών και στη συνέχεια θα επεκταθεί και σε άλλες κατηγορίες επαγγελμάτων. Ειδικά δε όσον αφορά τον κλάδο των εκδηλώσεων, το μέτρο θα εφαρμοστεί σε επιχειρήσεις διοργάνωσης γάμων, βαπτίσεων, πάρτι, εταιρείες catering, καθώς και σε χώρους διεξαγωγής εκδηλώσεων όπως κτήματα και αίθουσες δεξιώσεων
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!