Με το ψηφιακό δελτίο αποστολής θα πραγματοποιείται από την 1η Δεκεμβρίου 2024 η διακίνηση στην αγορά των καυσίμων, φαρμακευτικών προϊόντων, ιατρικών αναλώσιμων, οικοδομικών υλικών και ελαιόλαδου ενώ η ΑΑΔΕ από την ίδια ημερομηνία θα παρακολουθεί σε πραγματικό χρόνο τη δραστηριότητα 155.415 επιχειρήσεων.
Η ΑΑΔΕ ενημέρωσε ήδη ηλεκτρονικά τις επιχειρήσεις, οι οποίες θα είναι υποχρεωμένες να εκδίδουν ψηφιακά παραστατικά διακίνησης και να διαβιβάζουν τα δεδομένα τους στην ψηφιακή πλατφόρμα ώστε να ενημερωθούν για τις υποχρεώσεις τους αλλά και για τα τσουχτερά πρόστιμα που θα τους επιβληθούν σε περίπτωση μη συμμόρφωσης.
Τα πρόστιμα διαμορφώνονται στα 500 ευρώ ανά φορολογικό έλεγχο, αν η επιχείρηση τηρεί απλογραφικό λογιστικό σύστημα ή στα 1.000 ευρώ ανά φορολογικό έλεγχο, αν η επιχείρηση τηρεί διπλογραφικό λογιστικό σύστημα.
Η εφαρμογή του ψηφιακού δελτίου αποστολής στη διακίνηση των αγαθών στην αγορά θα γίνει σε δυο φάσεις.
►Διαβάστε επίσης: Δημόσιο: Χρωστάει 3,2 δισ. ευρώ στους ιδιώτες - Οι ληξιπρόθεσμες οφειλές «ανηφορίζουν»
Πρώτη περίοδος
Από την 1η Δεκεμβρίου 2024 το μέτρο το οποίο σήμερα εφαρμόζεται προαιρετικά θα είναι υποχρεωτικό για:
- Επιχειρήσεις με τζίρο άνω των 200.000 ευρώ, με βάση τις φορολογικές δηλώσεις που υποβλήθηκαν για το φορολογικό έτος 2022
- Επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στους τομείς των ενεργειακών προϊόντων (καύσιμα), φαρμακευτικών προϊόντων και ιατρικών αναλωσίμων, οικοδομικών και συναφών υλικών, καθώς και της παραγωγής, τυποποίησης και εμπορίας ελαιόκαρπου και ελαιολάδου, ανεξαρτήτως ύψους ακαθαρίστων εσόδων.
Οι συγκεκριμένες επιχειρήσεις θα εκδίδουν ψηφιακά τα παραστατικά, θα διαβιβάζουν τα δεδομένα στην πλατφόρμα myDATA, θα ενημερώνεται ο λήπτης των αγαθών ενώ θα υπάρχει δυνατότητα ελέγχου των διακινήσεων με τη σάρωση QR Code που απεικονίζονται στα παραστατικά διακίνησης.
►Διαβάστε επίσης: Μάχη υπουργείου Οικονομικών με ιδιοκτήτες ταξί για το σήμα POS - Ερχονται αλλαγές στη ρύθμιση και τις προθεσμίες
Δεύτερη περίοδος
Από την 1η Απριλίου 2025 εντάσσονται όλες οι επιχειρήσεις και εκτός από την ψηφιακή έκδοση των παραστατικών και τη διαβίβαση των δεδομένων στα myDATA θα υπάρχει δυνατότητα ψηφιακής παρακολούθησης φορτώσεων/ μεταφορτώσεων, παραλαβή παραστατικών και αγαθών με τη σάρωση QR Code των παραστατικών διακίνησης καθώς και ποσοτικός και ποιοτικός έλεγχος από τον λήπτη.
Δημόσιο
Από την 1η Ιανουαρίου 2026 θα διαβιβάζονται υποχρεωτικά στην ψηφιακή πλατφόρμα myDATA τα δεδομένα της ψηφιακής παρακολούθησης διακίνησης αγαθών που διενεργούνται από το Δημόσιο, τις Περιφέρειες, τους Δήμους, και τα λοιπά νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, για τις δραστηριότητες ή πράξεις, τις οποίες πραγματοποιούν ως δημόσια εξουσία.
Παράλληλα μέχρι τέλος του χρόνου ο φοροελεγκτικός μηχανισμός θα έχει στα χέρια του το ψηφιακό πελατολόγιο που θα κάνει πρεμιέρα από τις εταιρείες Catering και τις επιχειρήσεις διοργάνωσης εκδηλώσεων και στη συνέχεια θα επεκταθεί και σε άλλες κατηγορίες επαγγελματιών.
Αν και ακόμα δεν έχουν ληφθεί οριστικές αποφάσεις στη λίστα είναι πιθανόν να ενταχθούν επαγγελματίες οι οποίοι στο παρελθόν τηρούσαν πρόσθετα βιβλία τα οποία καταργήθηκαν το 2013 όπως γιατροί, φυσικοθεραπευτές-αισθητικοί, γυμναστήρια, οίκοι ευγηρίας, πάρκινγκ , συνεργεία και επιχειρήσεις ενοικίασης οχημάτων και φροντιστήρια.
Με το ψηφιακό πελατολόγιο οι ελεγκτικές αρχές θα ανιχνεύουν τις εισπράξεις των επαγγελματιών και θα τις διασταυρώνουν με τις φορολογικές τους δηλώσεις προκειμένου να εντοπίζουν περιπτώσεις απόκρυψη εισοδήματος. Με το νέο σύστημα οι επαγγελματίες θα είναι υποχρεωμένοι να τηρούν το ψηφιακό πελατολόγιο το οποίο θα είναι διαθέσιμο στον έλεγχο και θα συγκρίνεται με το προφίλ στην εφορία Ουσιαστικά πρόκειται για ένα λογιστικό πρόγραμμα που θα είναι ανοικτό κατά τη διάρκεια λειτουργίας της επαγγελματικής εγκατάστασης και θα είναι διασυνδεδεμένο με το Τaxis προκειμένου να μην μπορεί να παραβιαστεί και να αλλοιωθούν τα δεδομένα.
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!