Οι τιμές στα σχολικά είδη κινούνται στα περσινά επίπεδα και σε αρκετές κατηγορίες υπάρχουν και χαμηλότερες τιμές από πέρσι, ενώ σύμφωνα με τα στοιχεία για τον Αύγουστο, που είναι ακόμα σε εξέλιξη, φαίνεται ότι η μέση τιμή στα προϊόντα των σουπερμάρκετ θα είναι πτωτική και τον Σεπτέμβριο και επομένως θα έλεγα ότι η ανησυχία για αυξήσεις των τιμών δεν είναι εύλογη, δήλωσε ο γενικός διευθυντής της Ένωσης Σουπερμάρκετ Ελλάδας, Απόστολος Πεταλάς.
Μιλώντας στην ΕΡΤNEWS, είπε ότι υπάρχει επάρκεια σε σχολικά είδη, σε όλες τις επιχειρήσεις του κλάδου, όχι μόνο στα σουπερμάρκετ ενώ, από σήμερα, είναι σε λειτουργία και το «καλάθι του μαθητή» που αφορά έντεκα βασικές ομάδες προϊόντων.
«Οποια επιχείρηση έχει σχολικά είδη είναι υποχρεωμένη να έχει αυτές τις 11 κατηγορίες προϊόντων και να δηλώνει και τις αντίστοιχες τιμές τους για να είναι διαθέσιμες και γνωστές στον καταναλωτή», είπε.
Για τα σχολικά είδη
«Αυτό που μπορώ να σας πω από τα στοιχεία που έχουμε -γιατί τα προϊόντα αυτά είναι ήδη στα ράφια- από τα φυλλάδια των εταιρειών, είτε σε ηλεκτρονική μορφή είτε σε χαρτί, είναι ότι οι τιμές φέτος είναι στα περσινά επίπεδα και σε αρκετές κατηγορίες υπάρχουν και χαμηλότερες τιμές από πέρσι».
Παρά το γεγονός πρόσθεσε, ότι υπάρχουν αυξήσεις στις χονδρικές τιμές καθώς η τιμή στον χαρτοπολτό έχει ανέβει αρκετά σε σχέση με πέρυσι ενώ υπάρχει και αύξηση στα μεταφορικά καθώς αρκετά από τα σχολικά είδη παράγονται στην Ασία και πλέον κάνουν το γύρο της Αφρικής για να φτάσουν στα ράφια μας.
Παρόλα αυτά, συνέχισε, δεν αγοράζουμε τα ακριβότερα, αφενός μεν λόγω του έντονου ανταγωνισμού, δεδομένου ότι αυτή η κατηγορία έχει μεγάλο όγκο πωλήσεων το δίμηνο Σεπτεμβρίου-Οκτωβρίου, αλλά και επειδή η επιχειρηματικότητα γνωρίζει την οικονομική πίεση που αντιμετωπίζει η μέση οικογένεια που έχει παιδιά σε σχολική ηλικία.
«Θα ήθελα να αναφέρω το γεγονός ότι τις τελευταίες εβδομάδες η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Ανάπτυξης έχει κάνει μια ιδιαίτερα μεγάλη προσπάθεια να εξασφαλίσει ότι οι τιμές θα κρατηθούν στα επίπεδα αυτά» είπε ο κ. Πεταλας και προσέθεσε:
«Αρα, στην ουσία οι καλύτερες τιμές οφείλονται στη μεγαλύτερη συμπίεση των ήδη μικρών περιθωρίων κέρδους που υπάρχουν στις κατηγορίες αυτές. Έτσι, σε ορισμένες μεγάλες αλυσίδες, αλλά και σε άλλες επιχειρήσεις του οργανωμένου λιανεμπορίου, πολλά σχολικά είδη έχουν χαμηλότερη τιμή από την περσινή χρονιά».
Οι πωλήσεις των σουπερμάρκετ αυξήθηκαν
Αναφερόμενος, γενικότερα, στις πωλήσεις των σουπερμάρκετ είπε ότι έχουν αυξηθεί το επτάμηνο, οι πωλήσεις των σουπερμάρκετ σε όλη την Ελλάδα κατά, περίπου, 3,4% με 3,7%.
«Καταρχήν να επιβεβαιώσουμε ότι από όλες τις μαρτυρίες των μελών της ένωσης, των σουπερμάρκετ στις νησιωτικές περιοχές και γενικότερα, στις τουριστικές περιοχές, φέτος οι συνολικές πωλήσεις σε αριθμό ήταν μεγαλύτερες από ό,τι ήταν στην υπόλοιπη Ελλάδα και στα μεγάλα αστικά κέντρα», είπε.
Βεβαίως, η αύξηση των πωλήσεων δεν σημαίνει κατ' ανάγκη και αύξηση της κερδοφορίας. Όπως γνωρίζετε ήδη, η κερδοφορία έχει πιεστεί τα τελευταία χρόνια λόγω του μεγάλου πληθωρισμού. Παρόλα αυτά, είναι γεγονός ότι συνολικά στις τουριστικές περιοχές οι πωλήσεις ήταν μεγαλύτερες, που δείχνει κατά πάσα πιθανότητα ότι αρκετός κόσμος, όχι μόνο Έλληνες αλλά και τουρίστες, προτίμησαν φέτος περισσότερο να αγοράσουν φαγώσιμα προϊόντα παρά να επισκεφθούν ταβέρνες και εστιατόρια.
«Είναι για πρώτη χρονιά μετά από πολλά χρόνια που έχουμε αύξηση του όγκου των πωλήσεων, ενώ οι τιμές είναι αρνητικές», πρόσθεσε.
Στο 2,5% οι αυξήσεις στα τρόφιμα
«Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία που ανακοινώθηκαν από την ΕΛΣΤΑΤ και από την Eurostat ο πληθωρισμός τροφίμων στην Ελλάδα τον Ιούλιο ήταν 2,5%, ενώ συνολικά ο πληθωρισμός ήταν 3%. Και αυτό γιατί ορισμένες υπηρεσίες και μεταφορές έχουν επηρεαστεί δυσανάλογα.
Το 2,5% είναι ένας από τους χαμηλότερους πληθωρισμούς, ειδικά στα σουπερμάρκετ, το αναφέρω αυτό διότι περίπου το 58% των πωλήσεων τροφίμων γίνεται στα σουπερμάρκετ, το 42% γίνεται από άλλα κανάλια, ειδικά στην Ελλάδα που ξέρουμε ότι υπάρχουν πάρα πολλές μικρομεσαίες επιχειρήσεις στον χώρο των τροφίμων».
Ακολούθησε την Ημερησία στο Google News!